پاورپوینت جامع و کامل درباره شهرها و شهركهای جدید

پاورپوینت جامع و کامل درباره شهرها و شهركهای جدید

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 368 کیلو بایت

تعداد صفحات : 200

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت جامع و کامل درباره شهرها و شهركهای جدید دارای 200اسلاید وبا فرمت پاور پوینت


این پاورپوینت مربوط می شود به درس شهرها وشهرک های جدید براساس کتاب برنامه ریزی شهرهای جدید اثرکرامت الله زیاری.

  • اهداف این درس:
  1. نمایاندن اهداف مختلف احداث شهرهای جدید در طول تاریخ شهرنشینی انسان، در نقاط مختلف دنیا
  2. تجزیه و تحلیل نظریه های مختلف شهرهای جدید و مقایسه آنها
  3. بررسی وضعیت شهرهای جدید در ایران
  • طرح درس :
  1. پیدایش و سیر تحول شهرهای جدید با بیان تعاریف و مفاهیم آن
  2. سابقه شهرهای جدید و نظریه های آن
  3. طبقه بندی شهرهای جدید
  4. تجربه كشورها و نظام های مختلف در احداث شهرهای جدید
  5. مطالعه وضعیت نظام شهری و شهرهای جدید ایران

این پاورپوینت در6فصل تهیه شده که لیست کامل محتویات داخل این پاورپوینت را میتوانید درادامه مطلب ملاحظه بفرمایید.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:02 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت تحلیل و بررسى مجتمع تجارى میلاد نور تهران

پاورپوینت تحلیل و بررسى مجتمع تجارى میلاد نور تهران

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 2.504 مگا بایت

تعداد صفحات : 15

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت تحلیل و بررسى مجتمع تجارى میلاد نور تهران


مجتمع تجاری میلاد نور در تهران میدان پونک واقع شده است . این مجتمع کاربری صرفا تجاری و تا حدودی تفریحی ( به صورت بسیار محدود ) دارد . این مجموعه در اصل از تعدادی مغازه تشکیل شده است که می‌توان گفت تا حدودی دارای عمکرد پاساژ می‌باشد .

• در طراحی این مجموعه تجاری ، معمار در صدد بوده است که عابرین از خیابان را در گوشه ها با امتداد دادن فضای عمومی خارجی Friendrich Strasse جدا کند . •فضای طبقه همکف در سمت خیابان کاملا آزاد و بدون دیوار است و این آزادی و خالی بودن طبقه همکف به عابرین پیاده امکان می دهد که مخروطهای نوری بسیار بزرگ و براق و درخشنده مجموعه را نظاره کنند که ترکیبی زیبا و جذاب از نور و رنگ است .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:02 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت تحلیل و بررسى موزه هنرهاى فورت وورث

پاورپوینت تحلیل و بررسى موزه هنرهاى فورت وورث

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 2.018 مگا بایت

تعداد صفحات : 31

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت موزه هنرهای فورت وورث

پاورپوینت موزه هنرهای فورت وورث دارای 31 اسلاید می باشد . و برای کاربران عزیز بویژه برای دانشجویان معماری در نظر گرفته شده است و در ادامه بخشی از این پاورپوینت برای کاربران عزیز قرار داده شده که در صورت تمایل به داشتن این پاورپوینت می توانید این فایل را بصورت آنلاین خریداری و دانلود نمایید.

موزه هنرهای مدرن فورت وورث

آندو یک معمار ژاپنی است .که به گونه ای از معماری که با نام معماری ناحیه گرایی نامیده شده نائل گشت.

آندو زندگی پر ماجرا و جالبی دارد . اشتغال به عنوان یک راننده کامیون در سالهایی از زندگی اش و همچنین قهرمان بوکس بودن بخشی از آن است

موزه هنرهای مدرن فورت وورث

آندو در طراحی هایش از بتون به صورت اکسپوز و روباز استفاده میکند.

او همچنین به دلیل شیوه و سرمشق خاص خود که در برگیرنده مصالح ژاپنی و روح آن همچنین عملکرد و روح فضا و ایجاد آن از طریق زیبایی شناختی سبک مدرن و بین المللی شهرت دارد

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:02 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه ابزار سنجش مهارت های روانی اوتاوا (OMSAT-3)

پرسشنامه ابزار سنجش مهارت های روانی اوتاوا (OMSAT-3)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 18 کیلو بایت

تعداد صفحات : 6

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود فایل کامل پرسشنامه ابزار سنجش مهارت های روانی اوتاوا (OMSAT-3)در6 صفحه وبا فرمت word وقابل ویرایش می باشد.

توضیحات:


روایی:دارد

پایایی:دارد

نمره گذاری :دارد

منبع:دارد



توضیحاتی از پرسشنامه:
معرفی آزمون
آزمون آمادگی روانی اوتاوا )OMSAT) یکی از جامعترین آزمونهای آمادگی روانی ورزشکاران است که آزمودنی را در سه حیطه شناختی، رفتاری و عاطفی میسنجد. این پرسشنامه در سال 1992 بهوسیله سالمال در دانشگاه اوتاوا ساخته و در سال 1993 به وسیله بوتا اعتباریابی شد. دوراند- بوش، سالمال و گریندمرز )2001( نسخه سوم این ابزار را تدوین و تنظیم نموده و اعتباریابی و پایایی سنجی کردند.
پرسشنامه شامل 48 سؤال است که 12 مهارت روانی را در مقیاس 7 ارزشی لیکرت از کامالً مخالف تا کامالً موافق مورد بررسی قرار میدهد.
مفاهیم و خرده مقیاسها این پرسشنامه 12 مهارت روانی (هر 4 سؤال یکی از مهارتهای روانی ) را میسنجد. مهارتهای روانی که مورد بررسی قرار میگیرد. شامل مهارتهای پایه (شامل خردهمقیاسهای هدفگزینی، اعتمادبه نفس و تعهد)، مهارتهای روانتنی ( شامل خردهمقیاسهای واکنش به استرس، کنترل ترس، آرمیدگی و نیروبخشی)، مهارتهای شناختی(شامل خردهمقیاسهای تمرکز، تمرکز مجدد،
تصویرسازی، تمرین ذهنی و طرحریزی مسابقه)است.
. . .

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:01 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پرسشنامه هوش هیجانی شوت و همکاران (1998)

پرسشنامه هوش هیجانی شوت و همکاران (1998)

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 24 کیلو بایت

تعداد صفحات : 5

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود هوش هیجانی شوت و همکاران (1998) در 5 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

توضیحات کوتاه از متن:

پرسشنامه هوش هیجانی تجدید نظر شده شوت (MSEIS) شامل 41 سوال، به همراه مقیاس هوش هیجانی 33 آیتمی، در قالب فایل word، همراه با نحوه امتیازدهی، تفسیر نتایج و منبع مورد استفاده.

1- پرسشنامه هوش هیجانی توسط شوت و همکاران در سال 1998 و بر اساس الگوی اولیه هوش هیجانی مایر و سالووی (19990) ساخته شد. این مقیاس دارای 33 سوال است و 3 مولفه دارد که عبارتند از:
– مولفه تنظیم هیجان
– مولفه ارزیابی و بیان هیجان
– مولفه بهره برداری از هیجان ویژگی پرسشنامه (بطور خلاصه)
تعداد گویه ها :
41

تعداد مولفه :
مولفه دارد (ذکر شده در معرفی پرسشنامه)

روایی و پایایی:
دارد
نحوه نمره گذاری :
دارد
نوع فایل :
word و قابل ویرایش

چیزی
که این فایل را با بقیه فایل ها متمایز کرده است قابل ویرایش بودن و آماده
پرینت بودن آن می باشد تا خریدار از خرید خود کاملا راضی باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:01 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاورپوینت حقوق و دستمزد

پاورپوینت حقوق و دستمزد

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 1.681 مگا بایت

تعداد صفحات : 30

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاورپوینت حقوق و دستمزد دارای 15 اسلاید وبا فرمت پاور پوینت می باشد

اسلاید 1

با توجه به رشد وتوسعه تكنولوژی اطلاع رسانی در جهان ودرخواست روز افزون استفاده این فناوری

در سطح كشور وتاكید دولت به ایجاد شهرهای الكترونیكی لزوم ایجاد سیستم های پیشرفته اطلاع رسانی كه پاسخ گوی نیازهای اقشار مختلف مردم باشد ،بیش از پیش مشاهده می شود .

Ÿ مهمترین سیستم های پیشنهادی قابل مكانیزه شدن این شركت عبارتند از :

1- سیستم حضورغیاب

2- سیستم دبیرخانه

3- سیستم حقوق ودستمزد

4- سیستم انبار وحسابداری انبار

5- سیستم كارگزینی

6- سیستم حسابداری

براساس نیاز وانتظاركارفرمای مربوطه وبادرنظر گرفتن مسائل اقتصادی توسط ایشان برآن شدیم تا سیستم حقوق ودستمزد این شركت را مكانیزه كنیم .

اسلاید2

محاسبه حقوق مجموعه كارمندان به دلیل متاهیت متغیر ووابستگی زیاد به موارد مختلف از جمله سیستم هایی است كه نیاز به اتوماسیون آن زودتر از بقیه احساس می شود . سیستم حقوق ودستمزد برای محاسبه ی حقوق كارمندان وصدور فیش حقوقی ولیست گیری ها و ....... یعنی بطور كلی كلی عملیات مرتبط با پرداخت حقوق كارمندان وصدور فیش حقوقی كارمندان مجموعه های بزرگ طراحی ونوشته می شود . باراه اندازی سیستم محاسبه ی حقوقی حتی چند هزار نفر كارمند به شرط بازتاب لیست های لازم شبیه لیست اضافه كاری و .......می توانند تنها توسط یك نفر محاسبه وتهیه گردد . در صورتیكه در سیستم دستی برای این كار شاید بالاتر از 7نفر نیرو لازم باشد وبا توجه به حجم زیاد محاسبات حقوقی وعدم وجود دقت كافی بر آن شدیم تا با مكانیزه كردن سیستم فوق ضمن بر طرف كردن تشتباهات احتمالی ودرعین حال افزایش قابل توجه انجام این مشكل را مرتفع كنیم .

اسلاید3


Ÿ تعداد افراد بالا هزینه بالا

Ÿ سرعت پایین هزینه (زمان )بالا

Ÿ دقت پایین خطای محاسباتی بالا

Ÿ عدم امكان انجام عملیات درحجم بالا


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:01 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقاله شواهد چه نوع و چه مقدارتحقیق حسابرسی

مقاله شواهد چه نوع و چه مقدارتحقیق حسابرسی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 128 کیلو بایت

تعداد صفحات : 30

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقاله شواهد چه نوع و چه مقدارتحقیق حسابرسی دارای 30 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد

فهــرست مـطالب

فصـل اوّل


کلیات ......................................................................... 1


فصـل دوّم


شواهد کافی و قابل اطمینان .....................................2


فصـل سـوّم


روشهای کسب شواهد حسابرسی .............................................................................................6


بخش 1ـ3


شواهد مربوط به احتمال خطر ذاتی .........................................................................................7


بخش 2ـ3


شواهد مربوط به احتمال خطر کنترل ....................................................................................7


بخش 3ـ3


شواهد محدود کننده احتمال خطر عدم کشف ..........................................................8




فصـل چهـارم




مخارج تأمین شواهد ..................................................................................................................................13


فصـل پنجـم


شواهد حاصل از رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه .............................................14

بخش 1ـ5


روشهای رسیدگی به رویدادهای بعد از تاریخ ترازنامه ................................15

بخش 2ـ5


کشف بعدی حقایق موجود در تاریخ گزارش حسابرسان ..........................16

بخش 3ـ5


کشف بعدی روشهای رسیدگی اجرا نشده ....................................................................17



فصـل ششـم




شواهد مربوط به معاملات اشخاص وابسته ....................................................................17



تستهای طرح شده ....................................................................................................................19

منابع و مأخذ

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:01 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت Fog Screen در ایران

دانلود پاورپوینت Fog Screen در ایران

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 2.915 مگا بایت

تعداد صفحات : 63

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

دانلود پاورپوینت Fog Screen در ایران


اسلاید ۱:

مقدمه :

در دنیای اقتصادی امروز ، انواع محصولات و کالاها با اسامی متفاوت قابل دستیابی هستند و چیزی که آنها را از هم تمیز می دهد ، تعداد مصرف کننده آنها می باشد چه بسا بسیاری از محصولات که به خاطر عدم شناخت کیفیت آن توسط مصرف کننده ، خریداری نمی گردد و برعکس کالایی دیگر که کیفیت پایین تری دارد ، درصد بالاتری از فروش را در اختیار گرفته و مشتری قابل توجهی نیز کسب می کند .

به راستی این وجه تمایز خرید بین محصولات مشابه به چه دلیل است ؟ اگر از نظر کیفیت باشد ، که مشتری طبیعتا جنس با کیفیت بهتر را می پسندد ؛ اگر از نظر قیمت باشد ، باز هم معمولا محصولات مشابه ، آنچنان اختلاف قیمت محسوسی نسبت به یکدیگر ندارند. پس مسأله باید چیزی فراتر از این موضوعات باشد .

آری – مهمترین موضوع در مشتری مداری و رسیدن به درصد بالای فروش محصول ، تبلیغات است . تبلیغات یعنی معرفی محصول یا خدمت و تا قدری هم گفتن مزایای آن نسبت به دیگر محصولات و خدمات هم رده آن و همچنین پنهان کردن عیوب احتمالی آنها.

—

اسلاید ۲ :

تبلیغات سهم به سزایی در فروش یک محصول دارا می باشد . به طوری که کارخانه ها و شرکتهای بزرگ دنیا هر ساله میلیون ها دلار صرف آگاهی رسانی و تبلیغات برای مصرف کنندگان خود می کنند ، البته چندین برابر این مبلغ از طریق بالا رفتن آمار فروش عاید آنها می گردد .

بسیاری از کارخانه ها و شرکتها در کشورهای توسعه یافته بنای اصلی و اساسی کار خود را بر پایه تبلیغات نهاده اند تا جایی كه تبلیغات را یک هزینه نمی دانند . بلکه راهی برای معرفی و آگاهی رسانی عنوان می کنند . بسیاری از مدیران موفق دنیا در این زمینه با هم اتفاق نظر دارند که : ” اگر می خواهی کسب و کاری را راه بیاندازی و فقط ۱۰۰دلار دارید ۹۰ دلار آن را به تبلیغات اختصاص بده و ما بقی را صرف تولید کن ؛ زیرا همان تبلیغات می تواند اثر بخش ترین مسئله در فروش شما باشد ولی اگر همه ۱۰۰ دلار را به تولید اختصاص دهید و آگاهی رسانی و معرفی محصول به مصرف کنندگان را انجام ندهید ، شاهد ورشکستگی زود هنگام شرکت خود خواهید بود .

—

اسلاید ۳:

انواع تبلیغات :

تبلیغات از روشهای گوناگون و محیط های انتقال متفاوت صورت می گیرند . روزنامه و مجلات ، آگهی های بازرگانی در تلویزیون ، رادیو ،سی دی های دولتی مدیا و انیمیشن ، پوسترها ،کتابها و … از این جمله موارد می باشند در کشور ما نیز تا حد متوسطی از تبلیغات استفاده می شود که مؤثرترین آنها انیمیشن ها و تصاویری هست که به صورت تیزرهای تبلیغاتی از شبکه های مختلف سیما پخش می گردد.

هرچه ایده طراحی و پیاده سازی یک تیزر تبلیغاتی حرفه ای تر باشد به تبع ، مخاطب را تحت تأثیر قرار داده و هنگام خرید آن ، تبلیغ در ذهنش تداعی می گردد و به او در خرید معقول تر کمک می کند به عقیده بسیاری از کارشناسان این جمله که : ” کیفیت ما بزرگترین تبلیغ برای ماست. ” کاملا بی پایه و اساس است زیرا چه بسیارند شرکتهایی که محصولاتی با بهترین کیفیت ممکن تولید می کنند ولی باز هم فروش بالای خود را مدیون همین معرفی ها و تبلیغات می دانند به دلیل اینکه تصاویر حرکتی و فیلم ها بیشتر در ذهن و حافظه افراد پایدار خواهند ماند .مؤثرترین و در عین حال گران ترین در سطح دنیا می باشند .

اسلاید ۴:

در ۱۵ سال اخیر خانواده دیگری ازاین نوع معرفی ها پا به عرصه وجود نهادند که از آنها با نام تبلیغات محیطی یاد می شود . تبلیغات محیطی یعنی تصاویر یا مطالبی که به صورت بردها یا تابلوهای بزرگ که اصطلاحا به آنها بیل برد گفته می شود انجام می گیرد . در کشور ما امتیاز قرار دادن این تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر زیر نظر سازمان شهرداری می باشد ؛ بدین صورت که شهرداری مناطق پر رفت و آمد مردم را شناسایی کرده و در آنجا تابلوهای خام را نصب می کند و بعد آنها را به افرادی که قصد انجام کار تبلیغات را دارند اجاره می دهند برای مدت زمان معین .

ولی در سالهای اخیر هزینه اینگونه تبلیغات بسیار سرسام آور شده و در بسیاری از نقاط اجاره یک ماهه این تابلوها ، حتی به ۵ تا ۱۰ میلیون تومان می رسد علاوه بر آن این تابلوها دیگر جذابیت اولیه خود را در بین مخاطبین ندارند و به دلیل تکراری بودن تصاویر و مطالب موجود بر روی آن شاید کمتر کسی راغب به دیدن این نوع تبلیغات باشد .

اسلاید ۵:

در چند سال اخیر کشورهای توسعه یافته دنیا سعی کرده اند که روشهای نوین و جدیدتری را با استفاده از تکنولوژی روز برای انجام تبلیغات خود به خدمت بگیرند .

یکی از این کشورها فنلاند می باشند که سهم با ارزشی در این بین دارد . یکی از دستگاههایی که این شرکت اختراع و به ثبت جهانی رسانده دستگاه مد ساز تبلیغاتی با نام تجاری Fog Screen می باشد در این مجال سعی داریم علاوه بر معرفی نسبی این دستگاه با ویژگی های جدید آن نیز آشنا شویم .

—

اسلاید ۶:

Fog Screen :

این شرکت در سال ۲۰۰۱ میلادی دستگاهی را به صورت آزمایشی اختراع کرد و آن را در نمایشگاه سبی کانادا در معرض دید عموم گذاشت که با استقبال همه جانبه بازدید کنندگان مواجه شدند. تولید کنندگان این دستگاه سعی کردند که کار خود را به صورت کامل تری به بازار جهانی عرضه کنند که این سهم در سال ۲۰۰۵ میلادی اتفاق افتاد و ایشان توانستند دستگاه مزبور را پس از تولید انبوه به کشورهای مختلف جهان صادر کنند .

—

اسلاید ۷:

چگونگی کار دستگاه :

این دستگاه به صورت یک هود آشپزخانه غول پیکر طراحی شده و در بالای دربهای ورودی و یا حتی سقف فروشگاه ها قرار می گیرد . با تکنولوژی به کار رفته در آن آب تقطیر شده به بخار خشک تبدیل می گردد سپس تحت فرآیندهای شیمیایی چگالی بخار خشک ایجاد شده را تقریبا به مقدار ۲ برابر افزایش داده و آنگاه به وسیله فن هایی که به همین منظور در دو طرف دستگاه تعبیه شده اند بخار خشک را به سمت پایین دمیده و تا وقتی که به سطح زمین نرسد به صورت مستقیم به طرف آن رانده می شود در این بین دو دستگاه پروژکتور که تحت یک نرم افزار خاص با یکدیگر هماهنگ شده اند بر روی این بخار تصاویر متحرک را به صورت فیلم یا انیمیشن پخش خواهند کرد بدین ترتیب که یکی از پروژکتورها تصویر پشت زمینه یا Background و پروژکتور دیگر تصویر اصلی یا For ground را به نمایش می گذارد .

اسلاید ۸:

ویژگی های دستگاه :

Øطبق آزمایشهای انجام شده این دستگاه هیچ گونه عوارض پوستی و … در بدن انسان ایجاد نخواهد کرد زیرا برای نور تابیده شده به عنوان تصویر، از تکنولوژی لیزر استفاده نمی کنند بلکه از نورهای High bright بهره می گیرند .

Øافراد می توانند بدون هیچ گونه مزاحمتی از میان تصاویر موجود بر روی بخار رفت و آمد کنند و این موضوع هیچ گونه خللی در نحوه پخش تبلیغات به وجود نمی آورد زیرا چگالی میان ذرات ملکولهای این بخار خشک زیاد بوده و پس از گذشت حداکثر ۲ ثانیه این بخار شکافته شده در اثر عبور و مرور ، دوباره به حالت اولیه خود بر می گردد.

}

اسلاید ۹:

Øدمای بخار ایجاد شده توسط این دستگاه حدودا ۱۵ درجه سانتی گراد می باشد که هیچ گونه سوختگی را در پوست افراد ایجاد نمی کند و چون به صورت خشک تولید میگردد رطوبتی به صورت قطرات آب بر جای نخواهد گذاشت .

Øنرم افزار تعبیه شده بر روی دستگاه قابلیت پخش تیزر تبلیغاتب حدودا ۶۰ دقیقه با فرمت ویدئویی Mpeg را دارا می باشد که این مدت زمان قابل تکرار است . Repeatable

Øاز دیگر مزایای این دستگاه قدرت تفکیک رنگهای قابل ملاحظه توسط طیف های رنگ RGB می باشد . که باعث میگردد تصاویر رنگی به صورت دیجیتالی و با کمترین تغییر رنگ نسبت به صفحه مانیتور کامپیوتر نشان داده شوند .

}

اسلاید ۱۰:

Ø یکی از کاربردهای منحصر به فرد این دستگاه استفاده از نرم افزارهایی است که به صورت Sen Soring یا حس گر عمل میکنند بدین صورت که اگر شخص با چراغ قوه یا دستگاهی که از خود نور متصاعد کند بر روی بخار موجود انعکاس نور ایجاد کند در همان نقطه حالت آتش بازی یا حتی کشیدن یک نقاشی قابل روئیت خواهد بود .

Øمهمترین مزیت این دستگاه استفاده از آن در ساعا ت شب و روز به صورت تقریبا یکسان می باشد .

Øاین دستگاه به طور کلی برای استفاده در محیط های مسقف ساخته شده ولی در صورت نیاز می تواند در فضای باز نیز مورد استفاده قرار گیرد به شرطی که وزش باد به حدی نباشد که بخار آب را از هم متراکم نماید

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:00 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروژه حسابداری بیمارستان

پروژه حسابداری بیمارستان

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 147 کیلو بایت

تعداد صفحات : 75

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تحقیق حسابداری بیمارستان دارای 75 صفحه وبا فرمت ورد وقابل ویرایش می باشد


طراحی و كاربرد سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیتABC جهت محاسبه بهای تمام شده خدمات در بیمارستانهای دولتی ) مطالعه موردی بیمارستان شهید فقیهی شیراز)
تهیه کننده :
• مهندس احمد رجبی

)مدیر تحقیق تحقیقاتی طراحی و کاربرد سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت جهت محاسبه بهای تمام شده خدمات در بیمارستان ها(
کارشناسان همکار :
• دکتر محمد رضا ملکی ( سرپرست دفتر برنامه ریزی منابع مالی و بودجه (
• مسعود ابوالحلاج( معاون مطالعات دفتر برنامه ریزی منابع مالی و بودجه(
• دکتر فرشته میرزازاده (معاون اجرایی دفتر برنامه ریزی منابع مالی وبودجه(

• حسن حق پرست ( کارشناس مطالعات دفتر برنامه ریزی منابع مالی و بودجه (
• مریم رمضانیان (کارشناس مطالعات دفتر برنامه ریزی منابع مالی و بودجه (
سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت(ABC) و كاربرد آن برای محاسبه بهای تمام شده خدمات در سیستم بیمارستانی
۱-مقدمه
امروزه با رشد و توسعه تكنولوژیهای پیشرفته در ابعاد مختلف توام با افزایش پیچیدگی و تنوع فعالیتها، درك این تغییرات و سنجش تاثیرات آن بر هزینه های سازمانی اهمیت زیادی دارد. اهمیت این امر برای واحدهای خدماتی با توجه به اینكه درجه تنوع و تغییرات در آنها، نسبت به فعالیتهای تولیدی بیشتر است، مضاعف می باشد. بدیهی است كه شناخت این فعالیتها و سنجش تاثیرات آن برهزینه های سازمانی مستلزم طراحی یك سیستم مناسب هزینه یابی در این زمینه می

باشد. اهمیت شناخت وكنترل هزینه ها چه در موسسات دولتی و چه در سازمانهای خصوصی بر كسی پوشیده نیست. اما دستیابی به این مهم، نیازمند طراحی یك سیستم مناسب و كارآ است كه قادر به شناخت تنوع وپیچیدگی فعالیتهای، وسنجش تاثیرآن بر هزینه های ارائه خدمات باشد. سیستم های سنتی هزینه یابی، خصوصا سیستمهایی كه در سطح بیمارستانهای كشور استفاده می گردد، بدلیل ماهیت آن عملا قادر به برآوردن این انتظارات نمی باشد. چون این سیستمها بر

اساس یكسری تعرفه های ثابت وضع شده و بدون توجه به شرایط و وضعیت هر بیمارستان، بهای تمام شده خدمات ارائه شده را محاسبه می كند. بدیهی است كه استفاده از این روش علاوه بر این كه باعث ایجاد اشكالات و نواقصی در محاسبه بهای تمام شده واقعی می گردد، اطلاعات مناسبی را برای تصمیم گیری در اختیار مدیران قرار نمی دهند. بنابراین لزوم استفاده از

سیستمهای نوین هزینه یابی كه در سطح دنیا معمول می باشد، بعنوان یك ضرورت اساسی مطرح است. یكی از سیستم های نوین هزینه یابی كه كاربردهای گوناگون آن در فعالیتهای خدماتی روز به روز در حال گسترش است، سیستم “هزینه یابی برمبنا ی فعالیت“ یا اصطلاحا سیستم “ABC”1 است. این سیستم با بكارگیری روشهای مناسب، اثرات حاصل از تغییرات فعالیتها، پیچیدگی، تنوع و ویژگیهای خاص هر فعالیت را در محاسبه هزینه های آن منظور می كند. یكی از ویژگیهای این سیستم كه آن را از سایر سیستم ها متمایزمی كند، توانایی شناسایی دقیق هزینه ها وارائه

اطلاعات غیر مالی جهت بهبود عملكرد وافزایش كار آیی فعالیتها می باشد. و تا حد ممكن با بكارگیری روشهای مناسب این اثرات را بطور كمّی جذب محاسبه بهای تمام شده خدمات و محصولات می كند.
۲-فواید ناشی از اجرا و بكارگیری سیستم پیشنهادی
با توجه به اینكه سیستم تعرفــــه گذاری موجود در نظام بیمارستانی از جنبه های مختلف مناسب نمی باشد، بنابراین ارائه سیستمی كه بتواند نقایص سیستم موجود را برطرف كند، بسیار مفید و اساسی تلقی می گردد. فواید ناشی از اجرای سیستم پیشنهادی، با توجه به استفاده كنندگان اطلاعات سیستم هزینه یابی بیمارستانی (مدیران و تصمیم گیرندگان بیمارستان، دولتها، بخش خصوصی، شركتهای بیمه و سرمایه گذاران) متفاوت می باشد. بطور كلی فواید ناشی از اجرای سیستم پیشنهادی در دو جنبه اصلی قابل طرح است كه عبارتند از:۱- اطلاعاتی كه سیستم

پیشنهادی می تواند برای استفاده كنندگان داخلی بیمارستان فراهم كند و۲- اطلاعاتی كه این سیستم می تواند برای سایر استفاده كنندگان خارجی فراهم كند. بر این اساس مهمترین منافع سیستم پیشنهادی برای استفاده كنندگان داخلی عبارت است از

۱-ارائة مفاهیم نظری در مورد معرفی و شناسایی مبانی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) و سازمانهایی كه این سیستم را برای هزینه یابی و تهیه اطلاعات مورد نیاز بكار گرفته اند.
۲-تخصیص دقیق هزینه ها به فعالیتهای مورد نیاز برای انجام خدمات وسپس محاسبه دقیق و صحیح بهای تمام شده خدمات ارائه شده از طرف بیمارستان با توجه به مبانی سیستم ABC در بخشهای مختلف.

۳-تهیه و ارائه اطلاعات جانبی برای تصمیم گیرندگان و مدیریت بیمارستان، از جمله استاندارد نمودن فعالیتها، آنالیز فعالیتها، شناسایی فعالیتهای دارای ارزش افزوده و بدون ارزش افزوده، تعیین زمان انجام فعالیتها، تعیین مواد ولوازم مصرفی برای انجام هر فعالیت، ابزار وتجهیزات مورد نیاز برای انجام فعالیتها و غیره.
۴-تعیین منابع و امكانات مورد نیاز برای انجام فعالیتها از نظرمیزان هزینه منابع مصرفی.
۵-فراهم نمودن اطلاعات لازم برای نظام بودجه بندی بیمارستانی خصوصاً بودجه بندی بر مبنای فعالیت ۱(ABB) .

۶-فراهم كردن اطلاعات مناسب برای ارزیابی عملكرد كاركنان در بخشهای مختلف بیمارستان و همچنین ارزیابی عملكرد با سایر بیمارستانها ۲(BM )برای جبران دهی خدمات و تشویق عملكرد مناسب.
۷-فراهم كردن یك مبنا وپایه برای اجرای سیستم بهبود مستمر۳ از طریق بكارگیری سیستم كایزن و هزینه یابی هدفی۴٫
منافع ناشی از اجرا و بكارگیری سیستم پیشنهادی برای استفاده كنندگان خارجی
۱-ارائه اطلاعات مناسب برای تصمیم گیری در خصوص سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشاركت این بخش در نظام بیمارستانی.
۲-استفاده از اطلاعات تعیین نرخ بازگشت سرمایه ۵ (ROI )، سودآوری سرمایه گذاری انجام شده و مقایسه آن با سایر سرمایه گذاریها در بخشهای مختلف اقتصادی.
۳-تصمیم گیری در خصوص تعیین و وضع میزان تعرفه و فرانشیز پرداختی از طرف سازمانهای بیمه با توجه به نوع بیماریها و خدماتی كه از طرف بیمارستانها به بیمه شدگان ارائه می گردد.
۳- پیشینه قیمت گذاری خدمات پزشكی

تا اواخر دهة۸۰ صحت محاسبه هزینه ها در بیمارستانها و مراكز بهداشتی به عنوان یك مسأله اساسی مطرح نبود. اما از سال ۱۹۸۳با توجه به افزایش نقش تكنولوژی در ارائة خدمات بهداشتی و تخصصی شدن بیشتر فعالیتها، این سازمانها برای ارائة بیشتر خدمات و جبران هزینه ها نیاز به بكارگیری و استفاده از روشهای هزینه یابی برای محاسبه درآمد و هزینه ها داشتند. برای این منظور بیشتر بیمارستانها سیستم محاسبه هزینه ها و تعرفه های خود را بر اساس روش تشخیص گروههای متخصص۶(DRG)گذاشتند.بر اساس این روش جدید، بیمارستانها بر اساس تشخیص

گروه متخصصان (DRG) هزینه ها و بهای تمام شده خدمات را در ازاء كارهای انجام شده برای بیمار، محاسبه می كردند.
در قرن نوزدهم، اهمیت كسب اطلاعات صحیح در مورد هزینه های ارائة خدمات و تاكید بر اهمیت مدیریت هزینه، باعث گردید تا سیستم محاسبه هزینه ها از یك مبنا ثابت تغییر داده شود تا علاوه بر اخذ مبلغ پایه، بخشی از هزینه ها نیز كه هزینه های متغیر است بر اساس تشخیص گروه متخصصان (DRG) از بیماران اخذ گردد. این مسأله تا حد زیادی باعث افزایش اثر بخشی و واقعی تر شدن سیستم هزینه یابی بیمارستانی گردید. بطوریكه این روش تا بحال زیر بنای بیشتر سیستمهای موجود برای محاسبه هزینه ها بوده است.
بعد از موفقیت و گسترش چشمگیر سیستم ABC در بخش صنعت و با توجه به قابلیتهای این سیستم، از اوایل دهة نود كاربرد آن در فعالیتهای خدماتی خصوصاً در بیمارستانها و مراكز مراقبتی مطرح گردید. در این میان كاپلن ((Kaplan,1990 نسبت به دیگران سهم مهمی در گسترش سیستم ABCدر فعالیتهای خدماتی داشت.

همزمان با معرفی و كاربرد این سیستم، صحت هزینه های محاسبه شده در بخش درمان برای مدیران بیمارستانها، پزشكان، كاركنان بیمارستان و سرمایه گذاران در بخش بیمارستان و همچنین دولتها اهمیت زیادی پیدا نمود و این افراد در واقع كسانی بودند كه از اطلاعات هزینه ای بیمارستان به نحوی در تصمیم گیریهای خود استفاده می كردند. بطوریكه بعد از مطرح شدن این سیستم و اثبات قابلیتهای آن، تا سال ۱۹۹۷ بیش از ۲۰% بیمارستانهای آمریكا و كانادا از سیستم ABCبرای محاسبة بهای تمام شدة خدمات ارائه شده و كنترل هزینه ها، استفاده می كردند.

۴ -مكانیزم اجرائی سیستم ABC و بررسی دیدگاههای این سیستم
سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت یكی از سیستم های نوین هزینه یابی است كه می تواند بطور مجزا ویا همراه با سیستم های موجود هزینه یابی در جهت فراهم كردن اطلاعات مناسب در تصمیم گیریها استفاده شود. یكی از ویژگیهای مهم ABC كه آن را از سیستم های سنتی متمایز

می سازد، توجه به پدیده های نوین عملیاتی و اثرات تكنولوژی حاكم بر وضعیت موجود است و تا حد ممكن با بكارگیری روشهای مناسب، این اثرات را به طور كمّی جذب خدمات ارائه شده می كند.
در سیستم های هزینه یابی سنتی، عموما” از طریق ایجاد مراكز هزینه، كلیه هزینه های دوایر

عملیاتی وغیر عملیاتی بر تعداد ونوع خدمات ارائه شده تقسیم می شود تا از این طریق بهای تمام شده تعیین گردد. در این سیستم ها هیچ گونه ارتباط مستقیمی بین فعالیت های لازم جهت ارائه خدمات و میزان استفاده از منابع وجود ندارد. در نتیجه بهای تمام شده منعكس كننده مستقیم فعالیت ها و ارزش های منابع بكار گرفته شده نمی باشد. سیستم ABC این مشكل را بوسیله مرتبط كردن هزینه های سازمانی با هزینه های فعالیت های عملیاتی مرتفع می سازد.

از نظر عملی، سیستم ABC روابط علّی بین ایجاد هزینه ها و فعالیتهای لازم جهت ارائه خدماتی را كه برای سازمان ارزش اقتصادی ایجاد می كنند، مشخص می سازد. این سیستم از این باور سرچشمه می گیرد كه خدمات، فعالیتها را مصرف می كنند و فعالیتها منابع را. در این روش ابتدا هزینه ها به فعالیتها تخصیص می یابد و سپس هزینه های تخصیص یافته به فعالیتها، بر مبنای استفاده هر یك از خدمات از فعالیتها، به آنها تخصیص داده می شود (شكل شماره۱). در واقع هزینه یابی بر مبنای فعالیت شیوه ای است كه بر اساس آن، هزینه خدمات و یا محصولات به عنوان جمع هزینه فعالیتهایی كه به خاطر ارائه آنها انجام می شود، بدست می آید.

تخصیص هزینه ها به خدمات
تعیین مبنای هزینه
مراكز فعالیت
هزینه‎ها
مرحله دوم تخصیص
مرحله اول تخصیص
منابع
فعالیتها‎

شكل شماره۱ مكانیزم اجرائی سیستم ABC
منبع: (Turny,P”Activity Based Costing”Kogan Page,1997 )

مستمر بهسازی است. در این روش بر شناسایی فعالیتهای دارای ارزش افزوده و فعالیتهای بدون ارزش تاكید می شود و برای حذف فعالیتهای بدون ارزش افزوده تلاش می شود. به بیان دیگر روش هزینه یابی بر مبنای فعالیت را می توان برای شناسایی و حذف فعالیتهایی بكار برد كه باعث افزایش هزینه ها می شوند، بدون آنكه ارزش افزوده ای را دریافت كنندگان خدمات ایجاد كنند.

هزینه های بدون ارزش افزوده، هزینه آن گروه از فعالیتهایی است كه می توان آن را حذف كرد بطوریكه كاهشی در كیفیت خدمت، عملكرد و یا ارزش آن رخ ندهد. با بكارگیری این دیدگاه سیستم ABC، می توان به كاهش هزینه ها، از طریق حذف فعالیتهای اضافی و غیر سودمند و یافتن روشهای جدید و اقتصادی برای انجام فعالیتهای دارای ارزش افزوده دست یافت.
۵-سیستم هزینه یابی چیست؟

به كلیه متدها و روشهایی كه جهت شناسایی، كشف و تعیین هزینه های تشكیل دهنده خدمات یا محصولات می گردد را هزینه یابی گویند.
۱-هزینه یابی بیمارستانی و تجزیه و تحلیل هزینه ها می تواند به سیاستگزاران، مدیران بیمارستان و بخشها كمك كند تا دریابند كه نظام بیمارستانی تا چه اندازه از نظر مالی به اهدف تعیین شده دست یافته است.
۲- اطلاعات هزینه یابی و تجزیه و تحلیل آنهامی تواند ابزارهای مناسبی را برای تصمیم گیریهای مدیریت فراهم كند.
۳- این سیستم اطلاعاتی

را فراهم می كند كه بر اساس آن می توان با مقایسه این اطلاعات با بودجه های تعیین شده برای هر بخش و یا مقایسه آن با سالهای قبل، عملكرد قسمتهای مختلف را ارزیابی كرد و نقاط ضعف و قوت را شناسایی نمود.
۴- اطلاعات هزینه یابی می تواند درنظام بودجه ریزی و برنامه ریزی آینده بكار گرفته شود و همچنین مبنایی را برای نرخهای جذب هزینه در طول دوره، فراهم كند تا بر این اساس نظام هزینه یابی بتواند بطور واقعی عملكرد مالی سازمان را نشان دهد.

۵- علاوه بر این با دسترسی به اطلاعات هزینه یابی می توان درآمدهای ایجاد شده درهر بخش و یا كل بیمارستان را با هزینه های اتفاق افتاده مقایسه كرد و با شناسایی بخشها و مراكز فعالیت پرهزینه، علل ایجاد هزینه ها را شناسایی و تصمیمات مناسب را برای كاهش این هزینه ها اتخاذ نمود. ۶-مراحل طراحی سیستم پیشنهادی
گام اول: تشكیل تیم طراحی سیستم و تیم جمع آوری اطلاعات
گام دوم: تعریف مراكز فعالیت

فعالیت كاری است كه توسط انسان دستگاه و یا تركیب هر دو در راستای اهداف تعیین شده انجام می شود. عنصر اصلی در تعیین فعالیت هدف هزینه است.
چون مراكز فعالیت عامل ایجاد هزینه های مستقیم در خود مركز فعالیت و عامل جذب هزینه های غیر مستقیم از سایر مراكز فعالیت می باشند.
برای انتخاب مراكز فعالیت در هر بیمارستان باید به نوع كار و هدفی كه برای هر بخش تعریف شده است، توجه كرد.
برای تفكیك مراكز فعالیت در ابتدای اجرا و بكارگیری سیستم بهتر است كه این مراكز فعالیت طوری تعریف شوند كه با ساختار سازمانی و حسابداری بیمارستان تطبیق داشته باشد. از آنجا كه در بیشتر سیستم های موجود هزینه یابی بیمارستانی، كلیه اطلاعات هزینه ای براساس تقسیم بندی سازمانی پایه گذاری شده است این تقسیم بندی وباعث سهولت در جمع آوری اطلاعات طراحی سیستم و راحتی كاربران آن می گردد. برای شناسایی مراكز فعالیت می توان از روش مصاحبه، مشاهده و….استفاده كرد.

گام سوم تفكیك مراكز فعالیت بر حسب عملیات
مراكز فعالیت در هر بیمارستان عمدتا برحسب عملیاتی كه انجام می دهند به سه دسته كلی تقسیم می شوند كه عبارتند از :
۱-مراكز فعالیت عملیاتی: مراكز فعالیت عملیاتی، بخشهایی هستند كه بطور مستقیم درگیر فرآیند ارائه خدمات به بیماران می باشند. از قبیل بخشهای جراحی و یا بخشهای مراقبتی بستری. این بخشها در اصطلاح “بیمار محوری“ می باشند.
۲-مراكز فعالیت تشخیصی: این مراكز فعالیت برای ارائه خدمات تشخیصی وجانبی به بخشهای عملیاتی وبیماران فعالیت دارند و می توانند به عنوان واحدهای مستقل هزینه ای به حساب آیند. مانند واحد آزمایشگاه و یا رادیولوژی. این بخشها در اصطلاح “خروجی محوری“ می باشند.
مراكز فعالیت پشتیبانی عمومی: این مراكز فعالیت خدمات عمومی و پشتیبانی را جهت مراكز فعالیت عملیاتی و تشخیصی انجام می دهد و بطور مستقیم درگیر ارائه خدمات به بیماران نمی باشند مانند واحد حسابداری و یا واحد تداركات. این بخشها را در اصطلاح “خدمات محوری“ می نامند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:00 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پاور پوینت خدمات درمانی وبیمارستانها

پاور پوینت خدمات درمانی وبیمارستانها

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 117 کیلو بایت

تعداد صفحات : 26

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

پاور پوینت خدمات درمانی وبیمارستانها

اسلاید ۱:

مقدمه

امروزه با رشد و توسعه تكنولوژیهای پیشرفته در ابعاد مختلف توام با افزایش پیچیدگی و تنوع فعالیتها، درك این تغییرات و سنجش تاثیرات آن بر هزینه های سازمانی اهمیت زیادی دارد. اهمیت این امر برای واحدهای خدماتی با توجه به اینكه درجه تنوع و تغییرات در آنها، نسبت به فعالیتهای تولیدی بیشتر است، مضاعف می باشد. بدیهی است كه شناخت این فعالیتها و سنجش تاثیرات آن برهزینه های سازمانی مستلزم طراحی یك سیستم مناسب هزینه یابی در این زمینه می باشد. اهمیت شناخت وكنترل هزینه ها چه در موسسات دولتی و چه در سازمانهای خصوصی بر كسی پوشیده نیست. اما دستیابی به این مهم، نیازمند طراحی یك سیستم مناسب و كارآ است كه قادر به شناخت تنوع وپیچیدگی فعالیتهای، وسنجش تاثیرآن بر هزینه های ارائه خدمات باشد. سیستم های سنتی هزینه یابی، خصوصا سیستمهایی كه در سطح بیمارستانهای كشور استفاده می گردد، بدلیل ماهیت آن عملا قادر به برآوردن این انتظارات نمی باشد. چون این سیستمها بر اساس یكسری تعرفه های ثابت وضع شده و بدون توجه به شرایط و وضعیت هر بیمارستان، بهای تمام شده خدمات ارائه شده را محاسبه می كند. بدیهی است كه استفاده از این روش علاوه بر این كه باعث ایجاد اشكالات و نواقصی در محاسبه بهای تمام شده واقعی می گردد، اطلاعات مناسبی را برای تصمیم گیری در اختیار مدیران قرار نمی دهند. بنابراین لزوم استفاده از سیستمهای نوین هزینه یابی كه در سطح دنیا معمول می باشد، بعنوان یك ضرورت اساسی مطرح است. یكی از سیستم های نوین هزینه یابی كه

كاربردهای گوناگون آن در فعالیتهای خدماتی روز به روز در حال گسترش است، سیستم “هزینه یابی برمبنا ی فعالیت“ یا اصطلاحا سیستم “ABC”1 است

اسلاید ۲ :

n۲فواید ناشی از اجرا و بكارگیری سیستم پیشنهادی

nبا توجه به اینكه سیستم تعرفــــه گذاری موجود در نظام بیمارستانی از جنبه های مختلف مناسب نمی باشد، بنابراین ارائه سیستمی كه بتواند نقایص سیستم موجود را برطرف كند، بسیار مفید و اساسی تلقی می گردد. فواید ناشی از اجرای سیستم پیشنهادی، با توجه به استفاده كنندگان اطلاعات سیستم هزینه یابی بیمارستانی (مدیران و تصمیم گیرندگان بیمارستان، دولتها، بخش خصوصی، شركتهای بیمه و سرمایه گذاران) متفاوت می باشد. بطور كلی فواید ناشی از اجرای سیستم پیشنهادی در دو جنبه اصلی قابل طرح است كه عبارتند از:۱- اطلاعاتی كه سیستم پیشنهادی می تواند برای استفاده كنندگان داخلی بیمارستان فراهم كند و۲- اطلاعاتی كه این سیستم می تواند برای سایر استفاده كنندگان خارجی فراهم كند. بر این اساس مهمترین منافع سیستم پیشنهادی برای استفاده كنندگان داخلی عبارت است از

nارائة مفاهیم نظری در مورد معرفی و شناسایی مبانی سیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت (ABC) و سازمانهایی كه این سیستم را برای هزینه یابی و تهیه اطلاعات مورد نیاز بكار گرفته اند.

n ۲-تخصیص دقیق هزینه ها به فعالیتهای مورد نیاز برای انجام خدمات وسپس محاسبه دقیق و صحیح بهای تمام شده خدمات ارائه شده از طرف بیمارستان با توجه به مبانی سیستم ABC در بخشهای مختلف.

n۳-تهیه و ارائه اطلاعات جانبی برای تصمیم گیرندگان و مدیریت بیمارستان، از جمله استاندارد نمودن فعالیتها، آنالیز فعالیتها، شناسایی فعالیتهای دارای ارزش افزوده و بدون ارزش افزوده، تعیین زمان انجام فعالیتها، تعیین مواد ولوازم مصرفی برای انجام هر فعالیت، ابزار وتجهیزات مورد نیاز برای انجام فعالیتها و غیره.

اسلاید ۳:

n۴-تعیین منابع و امكانات مورد نیاز برای انجام فعالیتها از نظرمیزان هزینه منابع مصرفی.

n۵-فراهم نمودن اطلاعات لازم برای نظام بودجه بندی بیمارستانی خصوصاً بودجه بندی بر مبنای فعالیت ۱(ABB) .

n۶-فراهم كردن اطلاعات مناسب برای ارزیابی عملكرد كاركنان در بخشهای مختلف بیمارستان و همچنین ارزیابی عملكرد با سایر بیمارستانها ۲(BM )برای جبران دهی خدمات و تشویق عملكرد مناسب.

n۷-فراهم كردن یك مبنا وپایه برای اجرای سیستم بهبود مستمر۳ از طریق بكارگیری سیستم كایزن و هزینه یابی هدفی۴.

nمنافع ناشی از اجرا و بكارگیری سیستم پیشنهادی برای استفاده كنندگان خارجی

n1-ارائه اطلاعات مناسب برای تصمیم گیری در خصوص سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشاركت این بخش در نظام بیمارستانی.

n۲-استفاده از اطلاعات تعیین نرخ بازگشت سرمایه ۵ (ROI )، سودآوری سرمایه گذاری انجام شده و مقایسه آن با سایر سرمایه گذاریها در بخشهای مختلف اقتصادی.

n۳-تصمیم گیری در خصوص تعیین و وضع میزان تعرفه و فرانشیز پرداختی از طرف سازمانهای بیمه با توجه به نوع بیماریها و خدماتی كه از طرف بیمارستانها به بیمه شدگان ارائه می گردد.

n۳- پیشینه قیمت گذاری خدمات پزشكی

nتا اواخر دهة۸۰ صحت محاسبه هزینه ها در بیمارستانها و مراكز بهداشتی به عنوان یك مسأله اساسی مطرح نبود. اما از سال ۱۹۸۳با توجه به افزایش نقش تكنولوژی در ارائة خدمات بهداشتی و تخصصی شدن بیشتر فعالیتها، این سازمانها برای ارائة بیشتر خدمات و جبران هزینه ها نیاز به بكارگیری و استفاده از روشهای هزینه یابی برای محاسبه درآمد و هزینه ها داشتند. برای این منظور بیشتر بیمارستانها سیستم محاسبه هزینه ها و تعرفه های خود را بر اساس روش تشخیص گروههای متخصص۶(DRG)گذاشتند.بر اساس این روش جدید، بیمارستانها بر اساس تشخیص گروه متخصصان (DRG) هزینه ها و بهای تمام شده خدمات را در ازاء كارهای انجام شده برای بیمار، محاسبه می كردند.

اسلاید ۴:

n۴ -مكانیزم اجرائی سیستم ABC و بررسی دیدگاههای این سیستم

nسیستم هزینه یابی بر مبنای فعالیت یكی از سیستم های نوین هزینه یابی است كه می تواند بطور مجزا ویا همراه با سیستم های موجود هزینه یابی در جهت فراهم كردن اطلاعات مناسب در تصمیم گیریها استفاده شود. یكی از ویژگیهای مهم ABC كه آن را از سیستم های سنتی متمایز می سازد، توجه به پدیده های نوین عملیاتی و اثرات تكنولوژی حاكم بر وضعیت موجود است و تا حد ممكن با بكارگیری روشهای مناسب، این اثرات را به طور كمّی جذب خدمات ارائه شده می كند.

nدر سیستم های هزینه یابی سنتی، عموما” از طریق ایجاد مراكز هزینه، كلیه هزینه های دوایر عملیاتی وغیر عملیاتی بر تعداد ونوع خدمات ارائه شده تقسیم می شود تا از این طریق بهای تمام شده تعیین گردد. در این سیستم ها هیچ گونه ارتباط مستقیمی بین فعالیت های لازم جهت ارائه خدمات و میزان استفاده از منابع وجود ندارد. در نتیجه بهای تمام شده منعكس كننده مستقیم فعالیت ها و ارزش های منابع بكار گرفته شده نمی باشد. سیستم ABC این مشكل را بوسیله مرتبط كردن هزینه های سازمانی با هزینه های فعالیت های عملیاتی مرتفع می سازد.

nاز نظر عملی، سیستم ABC روابط علّی بین ایجاد هزینه ها و فعالیتهای لازم جهت ارائه خدماتی را كه برای سازمان ارزش اقتصادی ایجاد می كنند، مشخص می سازد. این سیستم از این باور سرچشمه می گیرد كه خدمات، فعالیتها را مصرف می كنند و فعالیتها منابع را. در این روش ابتدا هزینه ها به فعالیتها تخصیص می یابد و سپس هزینه های تخصیص یافته به فعالیتها، بر مبنای استفاده هر یك از خدمات از فعالیتها، به آنها تخصیص داده می شود (شكل شماره۱). در واقع هزینه یابی بر مبنای فعالیت شیوه ای است كه بر اساس آن، هزینه خدمات و یا محصولات به عنوان جمع هزینه فعالیتهایی كه به خاطر ارائه آنها انجام می شود، بدست می آید.

اسلاید ۵:

n۵-سیستم هزینه یابی چیست؟

n به كلیه متدها و روشهایی كه جهت شناسایی، كشف و تعیین هزینه های تشكیل دهنده خدمات یا محصولات می گردد را هزینه یابی گویند.

n1-هزینه یابی بیمارستانی و تجزیه و تحلیل هزینه ها می تواند به سیاستگزاران، مدیران بیمارستان و بخشها كمك كند تا دریابند كه نظام بیمارستانی تا چه اندازه از نظر مالی به اهدف تعیین شده دست یافته است.

n2- اطلاعات هزینه یابی و تجزیه و تحلیل آنهامی تواند ابزارهای مناسبی را برای تصمیم گیریهای مدیریت فراهم كند.

n3- این سیستم اطلاعاتی را فراهم می كند كه بر اساس آن می توان با مقایسه این اطلاعات با بودجه های تعیین شده برای هر بخش و یا مقایسه آن با سالهای قبل، عملكرد قسمتهای مختلف را ارزیابی كرد و نقاط ضعف و قوت را شناسایی نمود.

n4- اطلاعات هزینه یابی می تواند درنظام بودجه ریزی و برنامه ریزی آینده بكار گرفته شود و همچنین مبنایی را برای نرخهای جذب هزینه در طول دوره، فراهم كند تا بر این اساس نظام هزینه یابی بتواند بطور واقعی عملكرد مالی سازمان را نشان دهد.

n5- علاوه بر این با دسترسی به اطلاعات هزینه یابی می توان درآمدهای ایجاد شده درهر بخش و یا كل بیمارستان را با هزینه های اتفاق افتاده مقایسه كرد و با شناسایی بخشها و مراكز فعالیت پرهزینه، علل ایجاد هزینه ها را شناسایی و تصمیمات مناسب را برای كاهش این هزینه ها اتخاذ نمود. ۶-مراحل طراحی سیستم پیشنهادی

اسلاید ۶:

nگام اول: تشكیل تیم طراحی سیستم و تیم جمع آوری اطلاعات

nگام دوم: تعریف مراكز فعالیت

nفعالیت كاری است كه توسط انسان دستگاه و یا تركیب هر دو در راستای اهداف تعیین شده انجام می شود. عنصر اصلی در تعیین فعالیت هدف هزینه است.

nچون مراكز فعالیت عامل ایجاد هزینه های مستقیم در خود مركز فعالیت و عامل جذب هزینه های غیر مستقیم از سایر مراكز فعالیت می باشند.

nبرای انتخاب مراكز فعالیت در هر بیمارستان باید به نوع كار و هدفی كه برای هر بخش تعریف شده است، توجه كرد.

n برای تفكیك مراكز فعالیت در ابتدای اجرا و بكارگیری سیستم بهتر است كه این مراكز فعالیت طوری تعریف شوند كه با ساختار سازمانی و حسابداری بیمارستان تطبیق داشته باشد. از آنجا كه در بیشتر سیستم های موجود هزینه یابی بیمارستانی، كلیه اطلاعات هزینه ای براساس تقسیم بندی سازمانی پایه گذاری شده است این تقسیم بندی وباعث سهولت در جمع آوری اطلاعات طراحی سیستم و راحتی كاربران آن می گردد. برای شناسایی مراكز فعالیت می توان از روش مصاحبه، مشاهده و….استفاده كرد.

nگام سوم تفكیك مراكز فعالیت بر حسب عملیات

nمراكز فعالیت در هر بیمارستان عمدتا برحسب عملیاتی كه انجام می دهند به سه دسته كلی تقسیم می شوند كه عبارتند از :

n1-مراكز فعالیت عملیاتی: مراكز فعالیت عملیاتی، بخشهایی هستند كه بطور مستقیم درگیر فرآیند ارائه خدمات به بیماران می باشند. از قبیل بخشهای جراحی و یا بخشهای مراقبتی بستری. این بخشها در اصطلاح “بیمار محوری“ می باشند.

n2-مراكز فعالیت تشخیصی: این مراكز فعالیت برای ارائه خدمات تشخیصی وجانبی به بخشهای عملیاتی وبیماران فعالیت دارند و می توانند به عنوان واحدهای مستقل هزینه ای به حساب آیند. مانند واحد آزمایشگاه و یا رادیولوژی. این بخشها در اصطلاح “خروجی محوری می باشند.

nمراكز فعالیت پشتیبانی عمومی: این مراكز فعالیت خدمات عمومی و پشتیبانی را جهت مراكز فعالیت عملیاتی و تشخیصی انجام می دهد و بطور مستقیم درگیر ارائه خدمات به بیماران نمی باشند مانند واحد حسابداری و یا واحد تداركات. این بخشها را در اصطلاح “خدمات محوری می نامند.

اسلاید ۷:

n

nگام چهارم تعیین خروجی و برون داد هر مركز فعالیت

nبعد از مشخص شدن مراكز فعالیت، مرحله بعدی تعیین خروجی و برونداد برای هر مركز فعالیت است. تعیین برونداد هر مركز فعالیت بستگی به تصمیم گیری درمورد دو عامل كلیدی دارد: اول اینكه هدف از هزینه یابی و تحلیل هزینه ها مشخص گردد. به عنوان مثال اگر هدف تعیین قیمت گذاری خدمات ارائه شده برحسب خروجیها و یا نیاز به مقایسه عملكرد بیمارستانهای مختلف با یكدیگر باشد، لازم است كه مراكز فعالیت برحسب خروجی تفكیك گردیده و سپس هزینه ها براساس خروجیها محاسبه شوند. عامل دیگری كه در تعریف برونداد و خروجی برای هر مركز فعالیت مهم است، میزان اطلاعات در دسترس برحسب خروجیها است. درصورتیكه اطلاعات هزینه یابی برای خروجیها در سطوح پایین و جزئی تر فراهم نباشد، مراكز فعالیت بر حسب خروجیهای سطوح بالاتر تفكیك شده و اطلاعات هزینه ای نیز براساس خروجیهای سطوح بالاتر جمع آوری می گردد.

nعامل دیگری كه درتعیین و تفكیك خروجیها و برون داد هر مركز فعالیت باید درنظر گرفته شود، نوع خروجیها می باشد. به عنوان مثال اگر واحد آزمایشگاه به عنوان یك مركز فعالیت كلی در نظر گرفته شود درداخل این واحد، آزمایشگاههای مختلفی وجود دارد. مانند آزمایشگاه هماتالوژی، آزمایشگاه میكروب شناسی وبدیهی است كه در داخل هركدام ازاین آزمایشگاهها نیز ممكن است آزمایشهای متعددی انجام شود مانند آزمایش تعیین غلظت خون و یا آزمایش تعیین قند خون. برای هزینه یابی در این مراكز فعالیت، از آنجا كه خروجی هركدام با یكدیگر متفاوت است و هر خروجی بهای تمام شده مربوط به خود را دارد. بنابراین، باید كل مركز فعالیت براساس خروجی تفكیك شود و عملیات هزینه یابی بر حسب خروجی گام پنجم:عملیات هزینه یابی بر اساس هر مركز فعالیت

nهزینه های هر مركز فعالیت ازنظر رفتار به دو گروه كلی تقسیم می شوند كه عبارتند از: هزینه های مستقیم و هزینه های غیرمستقیم. هزینه های مستقیم به
هزینه های اتلاق می گردد كه در راستای انجام كارها و فعالیتهای هر مركز فعالیت باشد و با حجم كارها و فعالیتها، تغییر كند. هزینه های غیر مستقیم هزینه هایی است كه ارتباطی با حجم فعالیتها و كارها ندارد، بلكه به عنوان هزینه های كلی هر بخش محسوب می شوند.

nهزینه نیروی انسانی

nهزینه نیروی انسانی در مراكز فعالیت، شامل هزینه های حقوق، اضافه كاری، بهره وری و كلیه مزایایی است كه بیمارستان به كاركنان پرداخت می كند. علاوه براین، كلیه هزینه های جانبی از قبیل بیمه، مالیات و… كه بیمارستان در رابطه با كاركنان متحمل می شود، جزء هزینه های نیروی انسانی محسوب می گردد.

اسلاید ۸:

nهزینه مواد و ملزومات مصرفی

n هزینه های مواد و ملزومات مصرفی به دو دسته كلی تقسیم می شوند كه عبارتند از هزینه های مواد مستقیم و هزینه های مواد غیرمستقیم. هزینه های مواد مستقیم هزینه هایی است كه برای ارائه خدمات از طرف هر مركز فعالیت مصرف می شود

nهزینه های مواد مصرفی غیر مستقیم، شامل هزینه هایی است كه با ارائه خدمات به هر بیمار و یا خروجیهای هر بخش ارتباط ندارد بلكه این هزینه ها بیشتر برای فعالیتها و كارهای كلی هر مركز فعالیت استفاده می شود

nها، انجام گیرد.

nهزینه های استهلاك

nهزینه های استهلاك در واقع هزینه های جایگزینی اموال وتجهیزات موجود
می باشد كه متناسب با استفاده و عمر مفید آنها باید محاسبه شود. با توجه به اینكه اموال و تجهیزات در هر سازمانی با توجه به قیمت زیادی كه به خود اختصاص می دهند، نقش مهمی در تعیین بهای تمام شده دارد. بنابراین این هزینه باید دقیقاً مشخص شود.

nهزینه های سربار

nهزینه های سربار شامل هزینه های ایجاد شده و یا مربوط به هر مركز فعالیت می باشد كه در گروه هزینه های دستمزد، نیروی انسانی و مواد مصرفی قرار نمی گیرد.این هزینه ها از نظر مقدار معمولا ارتباطی با حجم عملیات ندارند. مانند هزینه آب مصرفی و یا هزینه پذیرایی در یك مركز فعالیت خاص.

اسلاید ۹:

nگام ششم نسبت دادن هزینه های هر مركز فعالیت به مراكز هزینه نهایی

nدر سیستم بیمارستانی،علاوه بر بخشهای عملیاتی كه بطور مستقیم درگیر ارائه خدمات به بیماران می باشند یكسری بخشهای جانبی نیز برای سرویس دادن به بخشهای عملیاتی ایجاد می گردند، به همین دلیل هزینه های مربوط به این مراكز فعالیت باید به بخشهای عملیاتی تخصیص داده شود. بنابراین هزینه ها از نظر منشاء ایجاد نیز به دو گروه تقسیم می شوند كه عبارتند از:۱ – هزینه هایی كه در داخل هر مركز فعالیت ایجاد می شوند و ۲-هزینه های كه از سایر مراكز فعالیت به هر مركز تخصیص می یابد. برای مشخص كردن این هزینه ها، در مرحله اول باید تمامی هزینه های مربوط به هر بخش(مستقیم و غیر مستقیم) شناسایی شود و سپس بر اساس مبنا استفاده سایر بخشها از خدمات هر

nباید تمامی هزینه های مربوط به هر بخش(مستقیم و غیر مستقیم) شناسایی شود و سپس بر اساس مبنا استفاده سایر بخشها از خدمات هر بخش، این هزینه ها را بخشهای گیرنده خدمت تسهیم كرد. با توجه به اینكه در عمل یك ارتباط متقابل بین قسمتهای مختلف بیمارستان در ارائه خدمت به یكدیگر وجود دارد، این ارتباط در تسهیم هزینه ها نیز باید در نظر گرفته شود.

nبرای تسهیم هزینه ها در مراكز فعالیتی كه خود شامل چندین مركز فعالیت داخلی می باشند، در دو مرحله می توان عملیات تسهیم را انجام داد. در مرحله اول باید هزینه های مشترك ایجاد شده را بر اساس یك مبنای منطقی به مراكز فعالیت داخلی تخصیص داد و سپس هزینه های مراكز فعالیت داخلی را به دوایر گیرنده خدمت تسهیم كرد. به عنوان مثال در واحد انبار یكسری فعالیتهای مشترك مانند اداره كردن وكنترل كارها، عملیات دفتری، تخلیه بار و…بصورت مشترك در بین چند انبار انجام می شود كه هزینه این فعالیتها، قابل تخصیص به یك مركز فعالیت خاص نمی باشد، بلكه خدمات آنها مربوط به كل مراكز فعالیت است. برای این منظور لازم است كه ابتدا هزینه های داخلی این مركز فعالیت تسهیم شود، سپس هزینه های هر مركز فعالیت بر اساس ماتریس تسهیم هزینه ها به مراكز دریافت كننده خدمت تخصیص یابد

اسلاید ۱۰:

nگام هفتم محاسبه بهای تمام شده بر حسب هر خروجی

nپس از مشخص شدن هزینه های مربوط به مراكز فعالیت نهایی یا مراكزی كه دارای خروجی می باشند، برای محاسبه بهای تمام شده مربوط به هر خروجی، كل هزینه های تخصیص یافته به هر مركز فعالیت را بر تعداد خروجیهای تعریف شده برای هر مركز فعالیت تقسیم شده واز این طریق بهای تمام شده بر حسب هر خروجی به دست می آید.

n۸-مراحل انجام شده برای محاسبه بهای تمام شده در محل مورد مطالعه

nگام اول تفكیك و تعیین مراكز فعالیت

n۱-مراكز فعالیت عملیاتی

n۲-مراكز فعالیت تشخیصی

n۳-مراكز فعالیت پشتیبانی واداری

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:00 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 صفحه بعد

دیگر امکانات