پروژه جاوا اسکریپت

پروژه جاوا اسکریپت

دسته بندی : شبکه های کامپیوتری

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 57 کیلو بایت

تعداد صفحات : 50

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تحقیق

موضوع:جاوا اسکریپت

50صفحه

همراه با چکیده"فهرست کامل مطالب ومنابع

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:14 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری فناوری اطلاعات، بانکداری الکترونیک، عملکرد بانک ها

مبانی نظری فناوری اطلاعات، بانکداری الکترونیک، عملکرد بانک ها

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 227 کیلو بایت

تعداد صفحات : 77

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری فناوری اطلاعات، بانکداری الکترونیک، عملکرد بانک ها با پیشینه تحقیق

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

2-1- مقدمه 28

2-2- مبانی نظری فناوری اطلاعات 28

2-2-1- تعریف فناوری اطلاعات 28

2-2-2- انواع فناوری اطلاعات به کار رفته در بانک ها 31

2-2-3- اثرات به کارگیری فناوری اطلاعات در بانک ها 33

2-2-4- اثرات فناوری اطلاعات در بهره وری سازمان ها 34

2-3- مبانی نظری بانکداری الکترونیک 37

2-3-1- تعریف بانکداری الکترونیک 37

2-3-2- بانكداری الكترونیكی و خدمات الكترونیكی 39

2-3-3- تاریخچه بانكداری الكترونیكی 41

2-3-4- سیر تحولات بانکداری الکترونیک 42

2-3-5- سطوح بانکداری الکترونیک 45

2-3-6- بانکداری الکترونیکی در ایران 52

2-3-7- مقایسه بانکداری الکترونیک و بانکداری سنتی 53

2-3-8- مشكلات و محدودیت های بانكداری سنتی 55

2-3-9- مزایا و منافع حاصل از به كارگیری بانكداری الكترونیكی 58

2-3-10- معایب بانکداری الکترونیک 63

2-3-11- ذینفعان بانکداری الکترونیکی 65

2-3-12-تاثیر توسعه بانکداری الکترونیکی 66

2-4- مبانی نظری عملکرد بانک ها 67

2-4-1- تعریف سپرده های بانکی 67

2-4-1-1- انواع سپرده های بانکی 67

2-4-2- تعریف تسهیلات پرداختی بانک ها 68

2-4-2-1- انواع تسهیلات پرداختی بانک ها 69

2-4-3- تعریف سود و زیان بانک ها 69

2-4-3-1- نحوه محاسبه سود و زیان 69

2-5- پیشینه پژوهش 70

2-5-1- پژوهش های خارجی 70

2-5-1-1- فناوری اطلاعات و کارکردهای آن 70

2-5-1-2- بانکداری الکترونیک 74

2-5-2- پژوهش های داخلی 79

2-5-2-1- فناوری اطلاعات و کارکردهای آن 80

2-5-2-2- بانکداری الکترونیک 83

2-6- مقایسه تحقیق حاضر با سایر تحقیقات انجام شده 88

2-6-1-مقایسه با تحقیقات خارجی 88

2-6-2- مقایسه با تحقیقات داخلی 89

2-1- مقدمه

در فصل حاضر به منظور بررسی تاثیر بکارگیری اجزای فناوری اطلاعات بر بهبود عملكرد سیستم بانكی کشور و تعیین ابعاد بهبود عملكرد در سه جنبه سودآوری، سپرده های بانكی و تسهیلات پرداختی بانک ها ابتدا مبانی نظری فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیکی را بیان کرده و سپس به پیشینه پژوهش های داخلی و خارجی مرتبط با موضوع تحقیق پرداخته و پس از آن به مقایسه شباهت ها و تفاوت های تحقیق حاضر با دیگر تحقیق ها میپردازیم.

2-2- مبانی نظری فناوری اطلاعات

2-2-1- تعریف فناوری اطلاعات

واژه فناوری اطلاعات احتمالا در اواخر دهه 1970 میلادی برای اشاره به استفاده از فناوری کامپیوتر برای کار با اطلاعات ابداع شده است(گرویر،2002)[1]. برای فناوری اطلاعات تعریف های گوناگونی ارائه شده اند که با کنکاش دقیق و عمیق، ناسازگاری هایی نیز بین آنها آشکار میشوند (دف،2001)[2]. با این وجود بسیاری از آنها از لحاظ دامنه شمول مشابه یکدیگر هستند.

1- فناوری اطلاعات تلفیقی از دستاوردهای مخابراتی، روش ها و راهکارهای حل مسأله و توانایی راهبری با استفاده از دانش کامپیوتری است و شامل موضوعات مربوط به مباحث پیشرفتۀ علوم و فناوری کامپیوتری، طراحی کامپیوتری، پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی وکاربردهای آن است(ناسا جان،2001)[3].

2- فناوری اطلاعات به جنبه ای از فناوری سیستم اطلاعاتی اشاره دارد که شامل سخت افزار، پایگاه داده، نرم افزار، شبکه ها و سایر ابزارها میشود. در تعریفی دیگر اصطلاح فناوری اطلاعات، علاوه بر جنبه تکنولوژیکی سیستم اطلاعاتی به عنوان مجموعه چندین سیستم اطلاعاتی، استفاده کنندگان و مدیران آن ها تلقی میشود(توربان و ودرب،2004)[4].

3- از نظر تانسی و همکاران فناوری اطلاعات، استفاده از رایانه و ارتباط دوربر برای جمع آوری، پردازش، ذخیره سازی و انتشار اطلاعات صوتی، تصویری، متنی، و عددی است(تانسی و همکاران،2003)[5].

4- در تعریفی دیگر، فناوری ارتباطات به چگونگی استفاده از تجهیزات مربوط است و فناوری اطلاعات یعنی کاربرد فناوری برای فرایندهای کسب و کار، جمع آوری داده و تولید اطلاعات با ارزش برای مدیران (تراویکا و کرونین،1995)[6].

5- فناوری اطلاعات رشته ای از دانش نوین است که در کنار نانو فناوری و زیست فناوری یکی از سه شاخه پیشرو و آینده ساز دانش و تمدن فردای بشر به شمار میرود(لطفی،1377).

6- فناوری اطلاعات از دو واژه اطلاعات و فناوری ترکیب یافته و عبارت است از مجموعه تکنیک ها و ابزارهایی که ما را در ضبط، ذخیره سازی، پردازش، بازیابی، انتقال و دریافت اطلاعات یاری میرساند. این فناوری بر بهینه سازی و پشتیبانی سیستم های فعال با محوریت اطلاعات و دانش تاکید دارد، افزون بر این بر دانش و مهارت استفاده از فناوری های نوین نظیر رایانه، اینترنت و سیستم های ارتباط از راه دور به همراه ذخیره سازی، کاربرد و انتقال اطلاعات نیز تاکید میکند (عبادی،1384).

7- اسکات مورتن فناوری اطلاعات را بسیار گسترده و شامل تمامی گونه های کامپیوترها، هم سخت افزار و هم نرم افزار آنها، و همچنین شبکه های ارتباطات[7] بین دو کامپیوتر شخصی تا بزرگترین شبکه های خصوصی و عمومی میداند. علاوه بر این، وی فناوری های کامپیوتری[8] و ارتباطی یکپارچه را شامل سیستمی که یک کامپیوتر شخصی را به یک ابر کامپیوتر در یک اداره متصل میکند، تا شبکه های جهان گستر را در زمره فناوری اطلاعات میداند(اسکات مورتن،1999)[9].

8- وارد و پیارد فناوری اطلاعات را اختصاصا برای اشاره به سخت افزار، نرم افزار، شبکه های ارتباط از راه دور به کار میبرند. از نظر آنها این فناوری هم دارای جنبه های ملموس[10] مانند کامپیوترهای شخصی، کابل های شبکه، سرورها و مانند آنهاست و هم شامل جنبه های غیر ملموس[11] یعنی تمامی انواع نرم افزارها میشود(وارد و پیارد،2002)[12].

9- شارما و جاین نیز این فناوری را شامل فنونی تعریف میکنند که به کار با اطلاعات مربوط میشوند و استفاده از سیستم های ارتباطات از راه دور و کامپیوترها را در کار با داده ها و پردازش آنها در بردارند(شارما و جین،2003)[13].

10- فناوری اطلاعات به مجموعه فنون و ابزارى گفته میشود كه در جهت بهینه سازى و پشتیبانى فعالیت هاى سازمان بر محور اطلاعات و دانش بكارگرفته میشوند. این امر شامل مطالعه، طراحى، توسعه اجرا، نگهدارى و مدیریت نظام هاى اطلاعاتى رایانه اى است كه سازمان را در جمع آورى، ثبت، پردازش، ذخیره، بازاریابى، انتقال و توزیع اطلاعات یارى میكند(صرافی زاده، 1383).

2-2-2- انواع فناوری اطلاعات به کار رفته در بانک ها

امروزه شیوه عرضه خدمات در بانک ها با گسترش شبکه اینترنت و قابل دسترس بودن آن برای همگان متحول شده است. سیستم انتقال الکترونیکی وجوه از طریق ابزاری هم چون کارت ها و کدها راه اندازی میشود که امکان دسترسی آسان به حساب های شخصی را فراهم میکند(ونوس،مختاران، 1386). به طور کلی بانکداری چهار دوره را پشت سر گذاشته است، استفاده از مسکوکات، سیستم های پرداخت کاغذی نظیر چک، سیستم های پرداخت الکترونیکی نظیر کارت ها، پایگاه های اطلاعاتی تحت شبکه ی اینترنت، مراحلی است که سیستم های پرداخت در بانکداری طی کرده اند. امروزه اکثر کشورها در دوره سوم و چهارم به سر میبرند؛ به این معنی که بخش اعظم فعالیت های بانکداری از طریق سیستم های الکترونیکی و اینترنتی صورت میگیرد. دلیل این امر به افزایش روزافزون تجارت الکترونیک و به کارگیری فناوری ارتباطات و اطلاعات مربوط میشود. با توجه به این که مبادلات پولی و مالی جزء لاینفک مبادلات تجاری است، ازاین رو همگام با گسترش حجم تجارت الکترونیکی جهانی، نهادهای پولی و مالی نیز به منظور پشتیبانی و تسهیل تجارت الکترونیک، به طورگسترده ای به استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات روی آورده اند. در نتیجه ی طی چند دهه ی اخیر سیستم های پرداخت الکترونیکی به تدریج درحال جایگزینی با سیستم های پرداخت سنتی میباشند. دراین میان بانک ها نیز با حرکت به سوی بانکداری الکترونیک و عرضه خدمات مالی جدید نقش شایان توجهی درافزایش حجم تجارت الکترونیکی داشته اند(کهزادی، 1382). بانکداری الکترونیک را میتوان استفاده از تکنولوژی پیشرفته شبکه ها و مخابرات برای انتقال منابع (پول) درسیستم بانکداری معرفی کرد.


1. Grauer,2002

2. Duff,2001

1. NASA John ,2001

2. Turban, E. and Wetherbe ,J. 2004

3. Tansey and et al,2003

4. Travica, Cronin ,1995

1. Communications

2. Computing

3. Scott Morton,1991

4. Tangible

5. In tangible

6. Ward and Peppard,2002

7. Sharma and Jain,2003

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:14 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهره وری و تقسیم سود

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهره وری و تقسیم سود

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 217 کیلو بایت

تعداد صفحات : 49

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهره وری و تقسیم سود

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه


2-1 مقدمه 15

2-2 بهره ­وری 15

2-2-1 بهره­وری و تعاریف آن 15

2-2-2 اهمیت بهره­وری 18

2-2-3 سطوح بهره­وری 19

2-2-4 چرخه مدیریت بهبود بهره­وری 22

2-2-5 روش­های مختلف محاسبهی بهره­وری 23

2-2-6 شاخص­های بهره­وری کلی عوامل تولید 26

2-2-7 مدل بهره­وری 27

2-2-8 تفاوت بهره­وری با تولید 27

2-3 تقسیم سود 28

2-3-1 سیاستهای تقسیم سود 28

2-3-1-1 سیاست تقسیم سود منظم 30

2-3-1-2 سیاست تقسیم سود نامنظم 37

2-3-1-3 سیاست تقسیم سود باقیمانده 38

2-3-2 اهداف سیاست تقسیم سود 40

2-3-3 سیاست تقسیم سود سهام و تأمین مالی داخلی 42

2-3-4 روش­های تقسیم سود 42

2-3-4-1 تقسیم سود نقدی 42

2-3-4-2 تقسیم مبلغ ثابت و معینی بین سهامداران 42

2-3-5 محدودیت­ها و عوامل كنترل كننده مؤثر بر سیاست تقسیم سود 45

2-4 پیشینه تحقیق 45

2-4-1 پژوهش­های داخلی 45

2-4-2 پژوهش­های خارجی 51

1

1-1 مقدمه

چارچوب کلی فصل 2 از دو قسمت مبانی نظری و پیشینه تحقیق تشکیل می­شود. که مبانی نظری خود نیز دو بخش بهره­وری و تقسیم سود را شامل می­شود. که بهره­وری شامل تعاریف بهره­وری، اهمیت بهره­وری، سطوح بهره­وری، چرخه مدیریت بهبود بهره­وری، روش­ها و شاخص­های بهره­وری می­باشد. همچنین تقسیم سود نیز شامل سیاست تقسیم سود، اهداف سیاست تقسیم سود، روش­های تقسیم سود، محدودیت­ها و عوامل كنترل كننده مؤثر بر سیاست تقسیم سود می­باشد. پیشینه تحقیق به دو قسمت فارسی و لاتین می­پردازد .

1-2 بهره­وری

1-2-1 بهره­وری و تعاریف آن

بهره­وری معادل واژه­ی (P)[1] است که به‌عنوان یک واژه­ی انگلیسی به معنای قدرت تولید و باروری است. بهره­وری در ادبیات اقتصادی از سابقه­ی دیرینه­ای برخوردار است.

این­ واژه برای اولین بار در نوشته­ها و عقاید اندیشمندان اقتصادی مکتب مرکانتلیست­ها (سوداگران) مطرح شد و سپس در مکاتبی مانند، فیزیوکرات­ها و کلاسیک­ها به آن اشاره شده است. برای مثال مرکانتلیست­ها کار تجارت و کار در معدن را مولد می­دانستند و معتقد بودند این نوع مشاغل، نسبت به دیگر مشاغل موجود در جامعه دارای بهره­وری و مولدیت بیشتری در تولید ثروت ملی و افزایش آن داشته­اند و یا فیزیوکرات­ها معتقد بودند که کار کشاورزی مولد ثروت است و بهره­وری قدرت تولید کشاورزی را حائز اهمیت می­شمردند (تقی نژاد عمران، وحید، 1391).

جدول 2-1:تعاریف بهره­وری

ردیف

منبع

تعریف

1

سازمان همکاری اقتصادی اروپا

در سال1950تعریف کامل­تری از بهره­وری به شرح زیر مطرح ساخت:

بهره­وری خارج قسمت بازده به یکی از عوامل تولید است بدین ترتیب می­توان از بهره­وری سرمایه بهره­وری مواد و ...نام برد.

2

استرفیلد

بهره­وری را نسبت بازده تقسیم تولیدی به مقدار یک یا چند عامل تولید استفاده‌شده تعریف کرد.

3

اشتاینر

از بهره­وری به‌عنوان معیار عملکرد یا توانایی موجود برای تولید کالا یا خدمات یاد کرد.

4

سیگل

بهره­وری را نسبت میان ستانده و نهاده مرتبط با عملیات تولیدی مشخص و معین تعریف می­کند.

5

سازمان بین المللی کار

در تولید محصولات مختلف ادغام چهار عامل زمین، سرمایه، کار و سازماندهی را ضروری می­داند. گفته می­شود که نسبت ترکیب این عوامل به محصولات معیاری برای سنجش بهره­وری است.

6

آژانس بهره­وری اروپا

بهره­وری را درجه استفاده مناسب و مؤثر از هر یک از عوامل تولید معرفی می­کند. این آژانس در تعریف دیگری که ارائه می‌دهد بهره­وری یک بنگاه را دیدگاه فکری آن در بهبود بخشیدن به وضعیت موجود می­داند.

بر اساس نظرات این سازمان انسان می­تواند کارهایش را هر روز بهتر از پیش انجام داده و نتایج بهتری به دست آورد.

7

کندریک وکریمر

ازجمله صاحب‌نظران مقوله بهره­وری بودند که در تعاریف خود از عبارات بهره­وری جزئی و بهره­وری کلی استفاده کردند.

8

سومانت

در سال1979میلادی بهره­وری کل عوامل را مطرح ساخت که تحولی در تعاریف ارائه‌شده برای بهره­وری بود وی در تعریف خود نسبت بازده ملموس به نهاده ملموس را عنوان کرد.

9

کروگمن

بهره­وری همه چیز نیست اما در درازمدت تقریبا همه چیز را می­گوید.

بهره­وری یکی از مفاهیم مهم در اقتصاد به شمار می­آید که رابطه بین استفاده از عوامل تولید و محصول تولید شده را نشان می‌دهد. از سوی سازمان­های بین المللی برای بهره­وری تعاریف مختلفی مطرح گردیده است. به‌عنوان‌مثال سازمان بین المللی کار( ILO)[2] بهره­وری را اینگونه بیان می­کند: محصولات مختلف با ادغام چهار عامل اصلی تولید می­شوند. این چهار عامل عبارتنداز: زمین، سرمایه، کار و سازماندهی. رابطه بازدهی تولید با یکی از این عوامل مشخص کننده، میزان بهره­وری می­باشد.


[1] .Productivity

[2].International Labor Organization

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:14 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری بازار محصول، بازار رقابت انحصاری، تبلیغات

مبانی نظری بازار محصول، بازار رقابت انحصاری، تبلیغات

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 153 کیلو بایت

تعداد صفحات : 60

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری بازار محصول، بازار رقابت انحصاری، تبلیغات با پیشینه پژوهش

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

-1- مقدمه.......................................... 9

2-2- مفاهیم مرتبط به بازار محصول................... 10

2-2-1- ساختار بازار................................ 10

2-2-2- انواع بازار از نظر درجه رقابت............... 10

2-2-2-1- بازار رقابت کامل.......................... 10

2-2-2-2- بازار انحصار کامل........................ 11

2-2-2-3- بازار انحصار چند جانبه................... 12

2-2-2-4- رقابت کورنو.............................. 13

2-2-2-5- رقابت برتراند............................. 13

2-2-2-6- وضعیت تبانی در بازار چند قطبی............. 14

2-2-2-7- وضعیت رهبر و پیرو......................... 14

2-2-2-8- وضعیت جنگ قیمت............................ 14

2-2-3- بازار رقابت انحصاری......................... 14

2-2-4- تمرکز بازار................................. 15

2-2-5- قدرت بازار.................................. 16

2-2-6- شاخص‌های قدرت بازار.......................... 17

2-2-6-1- شاخص لرنر................................. 17

2-2-6-2-شاخص هر فیندال- هیرشمن..................... 17

2-2-6-3- کیو توبین................................. 18

2-2-6-4- شاخص بون.................................. 19

2-2-7- جایگاه رقابتی محصول.......................... 20

2-2-7-1- استراتژی وخط مشی تعیین جایگاه............... 22

2-2-7-2- تجزیه و تحلیل و تعیین جایگاه رقابتی محصول.... 22

2-3- تبلیغات....................................... 23

2-3-1- مفاهیم و تعاریف تبلیغات....................... 24

2-3-2- تبلیغات و بازاریابی.......................... 26

2-3-3- ارتباط بین رفتار خریدار، بازارایابی و تبلیغات.. 27

2-3-4- مخارج تبلیغات و ارزش بازار.................... 29

2-3-5- تأثیر تبلیغات بر ارزش ویژه نام و نشان تجاری..... 33

2-3-6- تبلیغ اینترنتی.............................. 37

2-3-6-1- روش های تبلیغ اینترنتی...................... 38

2-3-7- نگرش نسبت به تبلیغات.......................... 39

2-3-8- بازدهی بازاریابی و تبلیغات.................... 39

2-3-9- شدت تبلیغات و سودآوری......................... 40

2-3-9-1- شدت تبلیغات و فروش.......................... 41

2-3-10- روش های ارزیابی اثربخشی تبلیغات.............. 41

2-3-10-1- سلسه مراتب تأثیرات........................ 42

2-3-10-2-تشریح و طبقه بندی متغیرهای تبلیغات در سلسله مراتب تأثیرات 42

2-4- ادبیات نظری تبلیغات، تمركز و سودآوری............ 43

2-5- مروری بر پژوهش­های پیشین....................... 48

2-5-1- پژوهش های خارجی............................. 48

2-5-2-پژوهشهای داخلی............................... 50

2-1- مقدمه

مفاهیم ساختار، رفتار و عملكرد بازار تحت عنوان عناصر سه گانه بازار، در ادبیات اقتصاد صنعتی مطرح هستند كه نحوه ارتباط این عناصر و چگونگی اثرگذاری متقابل آنها، مورد اختلاف نظر اقتصاد دانان و مكاتب مختلف اقتصادی است. از جمله متغیرهای ساختاری بازار میتوان به درجه تمركز بازار اشاره نمود. همچنین تبلیغات یكی از متغیرهای مهم رفتاری بازار میباشد كه می تواند بر ساختار و عملكرد بازار تاثیر داشته باشد. در عین حال تبلیغات می تواند بر كاركرد بازار و سود اقتصادی بنگاه تبلیغ كننده نیز اثر گذار باشد. تبلیغات می تواند با افزایش درجه تمركز به انحصارات دامن زده یا با كاهش درجه تمركز رقابت آفرین باشد. نحوه ارتباط سودآوری به عنوان متغیرهای عملكردی بازار، درجه تمركز به عنوان یك متغیر ساختاری بازار و هزینه های تبلیغات به عنوان متغیرهای رفتاری بازار و چگونگی اثرگذاری متقابل آنها، مورد اختلاف نظر اقتصاد دانان و مكاتب مختلف اقتصادی است. از سوی دیگر، مطالعات تجربی متعددی نیز در حمایت از این دیدگاه ها وجود دارد. بنابراین لازم است كه این موضوع در بخش صنعت ایران مورد مطالعه قرار گیرد. در این فصل، در بخش اول مقدمه، در بخش مفاهیم مرتبط به بازار محصول، در بخش سوم مفاهیم و تعاریف تبلیغات و مبانی نظری مرتبط با آن، در بخش چهارم ادبیات نظری تبلیغات، تمركز و سودآوری و در پایان پژوهش­های انجام شده خارجی و داخلی مربوط به موضوع توضیح داده خواهد شد.

2-2- مفاهیم مرتبط به بازار محصول

2-2-1- ساختار بازار

ساختار بازار معرف ویژگی‌های یک بازار مانند تعداد فروشندگان و خریداران، درجه تمایز محصول و درجه آزادی ورود و خروج می‌باشد. هریک از این ویژگی‌ها عامل تفکیک بازارها از یکدیگر محسوب می‌شوند و از طریق آن‌ها می‌توان ماهیت رقابت یا انحصار در بازار را تعیین کرد(حسینی و برمه، 1383). ساختار بازاری که یک واحد تولیدی در آن به تولید و فروش محصولات خود می‌پردازد، در چگونگی تصمیم‌گیری وی جهت تولید بهینه و کسب حداکثر سود تاثیر گذار می‌باشد(پیراسته و کریمی، 1382).

معمولاً برای ساختار بازار از نظر درجه رقابت، چهار نوع مختلف شناسایی و تعریف شده است. رقابت کامل در یک حد نهایی، انحصار کامل در حد نهایی دیگر، رقابت انحصاری و انحصار چند جانبه فروش در بینابین دو ساختار حدی قرار دارند. موارد انحصارکامل، رقابت انحصای و انحصار چند جانبه را بازار با شرایط رقابت ناقص[1] نیز می‌نامند(پیراسته و کریمی، 1382).

2-2-2- انواع بازار از نظر درجه رقابت

2-2-2-1- بازار رقابت کامل [2]

در بازار رقابت کامل، تعداد تولید کنندگان در بازار بسیار زیاد است و هر یک سهم اندکی از بازار را در اختیار دارند. لذا عملاً هر تولید کننده امکان اثرگذاری بر روی قیمت را نداشته و گیرنده قیمتی است که توسط مکانیسم‌های عرضه و تقاضا در بازار تعیین می‌گردد(پیراسته و کریمی،1382). عرضه کنندگان تنها می‌توانند کالا و خدمات خود را به قیمت بازار به فروش برسانند. هیچ فروشنده‌ای نمی‌تواند کالای خود را به قیمت بالاتر از قیمت بازار بفروشد، زیرا هیچ مصرف‌کننده‌ای با وجود قیمت ارزان‌تر حاضر به خرید آن کالا، به قیمت گران تر نیست(علی احمدی، اللهیاری، 1382).

هیچ فروشنده‌ای محصولات خود را زیر قیمت بازار عرضه نخواهد کرد، زیرا هر قدر محصول داشته باشد می‌تواند به قیمت رایج بازار بفروشد. کالای تولید شده به وسیله تولید کنندگان مختلف، همگن و متجانس هستند. کالایی که توسط یک تولید کننده در بازار رقابت کامل عرضه می‌شود از هر حیث(شکل، بسته بندی، کیفیت و ...) با تولید کنندگان دیگری که همین کالا را تولید می‌کنند، مشابه است. یعنی مصرف‌کننده نمی‌تواند بین تولید‌کنندگان مختلف هیچ گونه تمایزی قائل شود و کالای تولید شده یک فروشنده جانشین کامل کالای تولید شده توسط سایر موسسات می‌باشد(پیراسته و کریمی، 1382). تحرک و جابه‌جایی عوامل تولید آزاد می‌باشد. به عبارت دیگر موسسات تولیدی جدید در صورت تمایل می‌توانند به عنوان تولید کننده وارد بازار شوند و با موسساتی که در بازار وجود دارند می‌توانند تولید را متوقف کرده و از بازار خارج شوند. بنابراین ورود به صنعت و خروج از آن آزاد است و یا به سهولت انجام می‌شود. بازار کاملاً شفاف است. در یک بازار رقابت کامل در هر لحظه از زمان، هم فروشندگان و هم مصرف کنندگان از شرایط بازار اطلاع کامل دارند(پیراسته و کریمی، 1382). در یک بازار رقابت کامل، تحقیقات بازاریابی، تولید و عرضه محصول، قیمت گذاری، تبلیغ، ترویج و گسترش وافزایش محصول نمی‌تواند هیچ نقشی ایفا کنند. از این رو در این بازار فروشندگان نباید از بابت استراتژی‌های بازاریابی هیچ پولی هزینه کنند(کاتلر و آرمسترانگ، 1384).


[1] - Imperfect Copetiton

[2] - Perfect Competiton

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:14 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش حسابداری و هوش هیجانی

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش حسابداری و هوش هیجانی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 163 کیلو بایت

تعداد صفحات : 47

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه پژوهش آموزش حسابداری و هوش هیجانی

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:13 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش افشای اطلاعات در حسابداری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش افشای اطلاعات در حسابداری

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 141 کیلو بایت

تعداد صفحات : 43

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه پژوهش افشای اطلاعات در حسابداری


توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه


1 مقدمه .............................................................. 13

2-2 افشا و مفهوم آن در حسابداری .................................. 13

2-3 مبانی نظری افشا در حسابداری .................................. 15

- هدف از افشا

- مخاطبین افشا

- محتوای افشا

- میزان افشا

- روش های افشا

2-4 رعایت انصاف در افشای اطلاعات ............................. 25

- پیشنهاد بدفورد برای افشای اطلاعات

- تئوری لِو

- دیدگاه گ آ ، حفظ حریم شخصی مصرف کننده

- دستاوردهای کمیته جنکینز

2-5 جایگاه افشا در بازار سرمایه ..................................... 28

2-6 هزینه های افشا ................................................... 30

2-7 مفهوم و مبانی نظری افشای اختیاری ........................... 32

2-8 انگیزه های افشای اختیاری ...................................... 34

- فرضیه معاملات بازار سرمایه

- فرضیه پاسخ خواهی در خصوص کنترل شرکت

- فرضیه سهام جایزه

- فرضیه هزینه دعاوی حقوقی

- فرضیه آشکار کردن توانایی و استعداد مدیریت

- فرضیه هزینه خصوصی

2-9 ساختار مالکیت ..................................................... 38

- تعریف ساختار مالکیت

- ساختار مالکیت و نظریه نمایندگی

- ساختار مالکیت و افشای اختیاری

2-10 سودآوری و نقش آن در افشای اختیاری ........................ 43

2-11 مروری بر مطالعات پیشین ........................................ 44

- مطالعات خارج از ایران

- مطالعات داخل ایران

2-1 مقدمه

گزارشگری مالی و افشا از موضوعات مهم مطرح در بازارهای سرمایه به شمار می‌رود که از یک سو کارایی و عملکرد بازار را بصورت مستقیم تحت تأثیر خود قرار قرار می‌دهد و از سوی دیگر در عملکرد هر شرکتی تأثیر قابل توجهی دارد. هدف از ارائه این فصل بررسی مبانی نظری و پیشینه تحقیقات مرتبط با افشا در معنای عامل و افشای اختیاری در معنای خاص آن و همچنین تأثیر ساختار مالکیت و وضعیت سودآوری بر میزان افشای اختیاری می باشد. بدین منظور در بخش اول ابتدا مفهوم افشا و مبانی نظری مرتبط با آن تشریح گردیده و سپس انواع افشا و تئوری های مربوط به هر یک از آن ها بیان میگردد. در بخش دوم نیز به بررسی ساختار مالکیت و سودآوری و تأثیر هر یک آن بر میزان افشای اختیاری شرکت ها پرداخته خواهد شد. در انتها نیز خلاصه ای از تحقیقات صورت گرفته در ایران و دیگر کشورها که بطور مستقیم و یا غیرمستقیم با موضوع تحقیق مرتبط هستند و نتایج بدست آمده از آن ارائه می شود.

2-2 افشا و مفهوم آن در حسابداری

در سطح معنایی، افشا به معنی انتشار اطلاعات است، اما حسابداران اغلب تمایل به استفاده محدود از این واژه دارند. در ادبیات مالی انتقال و ارائه اطلاعات اقتصادی اعم از مالی و غیر مالی، كمی یا سایر اشكال اطلاعات مرتبط با وضعیت و عملكرد مالی شركت را افشا می گویند. افشا در حسابداری واژهای فراگیر است و تقرییاً تمامی فرآیند گزارشگری مالی را در برمی گیرد. افشا در صورتی كه به واسطه یك منبع مقرراتی و وضع كننده قوانین الزامی شده باشد، افشای اجباری گفته می شود و در صورتی كه افشای اطلاعات تحت تأثیر قوانین خاصی نباشد، افشای اختیاری تلقی می شود. همچنین، افشا به طور ضمنی بیانگر ارایه حداقلی از اطلاعات در گزارشهای شركت است به نحوی كه بتوان به وسیله آن ارزیابی قابل قبولی از ریسك ها و ارزش نسبی شركت به عمل آورد و كاربران اطلاعات را در این زمینه یاری نماید. (سجادی و همکاران، 1388، ص 52).

در مباحث تئوریک حسابداری افشا از دو جنبه، افشای محافظتی و افشای اطلاعاتی مورد بررسی قرار گرفته است. کمیسیون اوراق بهادار امریکا، افشای محافظتی را به علت برخورد غیرعادلانه با سرمایهگذاران معمولی که برای خرید اوراق سهام شرکت ها به بازار بورس مراجعه می کنند برقرار کرده است. این کمیسیون اعتقاد دارد که باید حداقل افشایی صورت گیرد تا سرمایه گذاران معمولی با اندوخته اندک دچار ضرر و زیان ناشی از عدم اطلاعات کافی نشوند. از طرف دیگر افشای اطلاعاتی برای انجام تجزیه و تحلیل های سرمایه ای مفید هستند. لذا در سالهای اولیه کمیسیون نامبرده تأکید بر افشای محافظتی داشت و اکنون به افشای اطلاعاتی نیز توجه دارد. اینکه قانون اوراق بهادار امریکا شرط عضویت در بورس را ارایه اطلاعات در مورد صادرکننده سهام، اوراق بهادار فروش رفته، اطلاعات مربوط به توزیع کنندگان و تضمین کنندگان سهام و همچنین اطلاعاتی در مورد مدیران، مقامات رسمی و سهامداران عمده شرکت متقاضی عضویت قرار داده یک افشای محافظتی به حساب می آید. بررسی پیشینه استانداردگذاری در مورد افشا، نشان میدهد که پس از اطمینان از افشای محافظتی اکنون هیأت های استانداردگذار به دنبال افشای اطلاعاتی هستند. مطرح شدن موضوع حسابداری تورمی و الزام افشای هزینه های استهلاک، ارزیابی دارایی های ثابت، بهای تمام شده کالای فروش رفته و موجودی کالا در پیوست های گزارش های مالی مثال بارز انتقال از افشای محافظتی به اطلاعاتی است. اکنون سال هاست توصیه شده که باید افشای اطلاعاتی ایستا (عینیت و قابلیت تایید) به افشای اطلاعاتی پویا (پیش بینی و تجزیه و تحلیل) حرکت کرد. نوعی دیگر از افشا که در متون تئوری حسابداری مورد بحث قرار گرفته افشای تشخیصی است. در بعضی موارد هیأت استانداردگذار گروهی از شرکت ها را که وضعیت خاص دارند از اجرای برخی از استانداردها به طور کامل یا جزیی معاف می کند. این وضعیت را افشای تشخیصی نامیده اند. مثلاً به نظر هیأت استانداردگذار در آمریکا شرکت های کوچک (شرکتهایی که فروش و دارایی آنها از حد معینی کمتر است) مجاز به عدم رعایت بعضی از موارد افشا هستند. علت این امر شاید به این دلیل است که هزینه اجرای استانداردهای پیچیده حسابداری زیاد است و شرکت های کوچک قادر به تحمل آن نمی باشند. موضوع دیگری که در بحث افشا مطرح شده، استفاده تجزیه و تحلیل کنندگان اطلاعات مالی از افشا انجام شده در گزارش های مالی است. مؤسسات تجزیه و تحلیل کننده اطلاعات مالی، مواد خام یعنی اطلاعات مالی شرکت ها را براساس اصل افشا به صورت مجانی دریافت می دارند و پس از تجزیه و تحلیل آنها را گران به مشتاقان می فروشند. لذا هر چه هیأت های استانداردگذار فشار بیشتری برای افشا وارد نمایند اطلاعات دقیق تر و فراوان تر در دسترس این مؤسسات قرار می گیرد. با توجه به زیاد بودن هزینه فرآوری اطلاعات برای تهیه گزارش های مالی و یادداشتهای پیوست که بر دوش شرکت ها سنگینی می کند، عدهای از اندیشمندان معتقدند که این بهای قانونمندی شدن حرفه حسابداری است که بهتر است حذف شود. به این دلیل موضوع عدم قانونمند شدن را مطرح کرده اند (رودكی، 1382، ص 205).

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:13 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استراتژی های مدیریت سرمایه در گردش

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استراتژی های مدیریت سرمایه در گردش

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 212 کیلو بایت

تعداد صفحات : 99

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه پژوهش استراتژی های مدیریت سرمایه در گردش

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

2-1 مقدمه.. 16

2-2 تعریف و ماهیت سرمایه در گردش.. 17

2-3 اهمیت رشد دارایی ها و سرمایه در گردش.. 19

2-4 مدیریت سرمایه در گردش.. 21

2-5 اهمیت مدیریت سرمایه درگردش.. 23

2-6 استراتژی های گوناگون در سیاست ها ی مطلوب.. 24

2-7 استراتژی چیست؟.. 25

2-7-1 ماهیت و اهداف استراتژی.. 26

2-7-2 سلسله مراتب و انواع استراتژی ها.. 27

2-7-3 عوامل اساسی در استراتژی مالی.. 28

2-8 روند سرمایه در گردش.. 30

2-9 تجزیه وتحلیل سرمایه در گردش.. 32

2-9-1 مراحل تجزیه و تحلیل سرمایه در گردش.. 33

2-9-2 تغییرات سرمایه در گردش.. 34

2-9-2-1 تغییرات در ارزش ویژه.. 34

2-9-2-2 تغییرات در بدهی بلند مدت.. 35

2-9-2-3 تغییرات در دارایی های ثابت.. 36

2-10 سیستم جامع مدیریت سرمایه در گردش (نقدینگی).. 37

2-10-1 شرایط درونی.. 37

2-10-2 الزامات و شرایط محیطی مدیریت نقدینگی.. 39

2-11 عوامل تعیین کننده میزان سرمایه در گردش.. 41

2-12 استراتژی های سرمایه در گردش.. 45

2-12-1 استراتژی های دارایی جاری.. 46

2-12-2 استراتژی های بدهی جاری.. 47

2-12-3 استراتژی مطلوب(بهینه).. 48

2-13 تصمیم گیری راجع به نقدینگی در شرایط بازار کامل.. 49

2-14 راه حل های شرکت با این شرایط.. 50

2-14-1 مدیریت موجودی ها و حساب های دریافتنی.. 51

2-14-2 مدیریت بدهی های جاری.. 53

2-15 نگرش های مختلف راجع به اندازه گیری نقدینگی.. 54

2-16 معیارهای اندازه گیری نقدینگی.. 54

2-16-1 معیارهای سنتی نقدینگی.. 55

2-16-2 معیارهای نوین نقدینگی.. 60

2-17 تجزیه وتحلیل نسبت های سرمایه در گردش.. 70

2-17-1 نسبت های نقدینگی و نسبت آنی.. 72

2-17-2 نسبت های مالی و استراتژی سرمایه در گردش.. 73

2-18 تغییرات قیمت سهام.. 74

2-19 اهمیت تغییرات قیمت سهام.. 75

2-20 مکاتب قیمت گذاری سهام.. 77

2-21 عوامل موثر بر تغییرات قیمت سهام.. 78

2-21-1 عوامل کلان.. 78

2-21-2 عوامل خرد.. 81

2-22 منشا پیدایش، اهداف ارزش افزوده نقدی.. 86

2-23 ارزش افزوده نقدی.. 87

2-23-1 ارزش افزوده نقدی از دیدگاه حسابداری.. 88

2-23-2 ارزش افزوده نقدی از دیدگاه مالی.. 88

2-24 چارچوب نظری پژوهش.. 88

2-25 پیشینه تحقیق.. 90

2-25-1 تحقیقاتی داخلی.. 90

2-25-2 تحقیقات خارجی.. 95

2-1 مقدمه

مدیریت سرمایه در گردش یکی از فاکتور های اصلی مدیریت مالی در شرکت شناخته می شود. به طور کلی مدیریت سرمایه در گردش مشتمل بر مدیریت انواع دارایی های جاری و منابع تامین کننده مالی کوتاه مدت است و علاوه بر آن، تصمیمات مربوط به تامین مالی بلند مدت، برای پشتیبانی مالی از دارایی های جاری واحد انتفاعی را نیز در بر می گیرد(شباهنگ،1383). محدودیت در منابع مالی بانک ها و سایر موسسات اعتبار دهنده باعث شد شرکتها در سطح وسیعی اقدام به انتشار سهام نمایند، در نتیجه محل جدیدی برای سرمایه گذاری به نام بورس اوراق بهادار تشکیل شد، که یکی از اهداف مهم تشکیل آن، ایجاد سازوکار منظم و شفاف در تقابل عرضه و تقاضا برای تعیین قیمت دارایی های مالی است. میزان نقدینگی سهام یکی از معیار های مهم تصمیم گیری جهت خرید و فروش سهام شرکت ها است و سهام شرکت هایی که به طور روزمره در بورس تهران مورد معامله قرار می گیرد، قابلیت نقدینگی بیشتری نسبت به شرکت هایی که معاملات کمتری روی سهام آنها صورت می گیرد، دارند. لیکن تغییر قیمت نیز مستلزم انجام معامله است(فصلنامه بصیرت، 1389).

یک ایده پذیرفته شده این است که نقش مدیران، حداکثر کردن ثروت سهامداران از طریق تخصیص بهینه منابع است. به منظور عملیاتی کردن این هدف، ثروت سهامداران از گذشته یا از طریق معیارهای استاندارد حسابداری(مثل: سود عملیاتی، سود خالص عملیاتی) مورد ارزیابی قرار گرفت، نسبت های مالی(سود هر سهم، بازده بر دارایی ها، بازده بر سرمایه) نمایانگر عملکرد شرکت بود. اخیرا با ابداع معیاری تحت عنوان ارزش افزوده نقدی(CVA)، سرمایه گذاران و مدیران شرکت ها می توانند عملکرد مدیریت را در قبال ارزشی که برای سهامداران ایجاد شده ارزیابی کنند.

فصل دوم به چارچوب نظری اختصاص دارد. در این فصل ادبیات و سوابق تحقیق به اجمال ذکر می گردند. به طوری که در بخش اول (ادبیات تحقیق)، به بررسی متغیر های مورد مطالعه می پردازیم و در بخش دوم سعی شده است تحقیقاتی که در زمینه مدیریت سرمایه در گردش، تغییرات قیمت سهام و ارزش افزوده نقدی صورت پذیرفته است، به اجمال معرفی گردد.

2-2 تعریف و ماهیت سرمایه در گردش

برابر تعریف دانش حسابداری، معمولا دارایی های جاری، در طول یک سال، به پول نقد تبدیل می شود. مدیریت سرمایه در گردش بیشتر، در گیر سازماندهی دارایی های جاری، مانند وجه نقد، اوراق بهادار قابل فروش[1]، حساب های دریافتنی، موجودی ها و بدهی های جاری است. پول به خودی خود، نقد ترین دارایی هاست، جدا از پول دارایی های دیگر دارای دو بعد می باشد: 1- زمان لازم برای تبدیل آنها به پول نقد 2- درجه اطمینان نسبت به نقد شدن آنها، یا قیمتی که برای تبدیل شدن دارایی به پول نقد، پرداخت شده است. اداره دارایی های ثابت، بیشتر، بخشی از بودجه بندی سرمایه به شمار می آید، حال آنکه برنامه ریزی تامین مالی بلند مدت به چگونگی ساختار سرمایه بستگی دارد.

مدیر مالی که در بیشتر وقت کاری خود، به اداره دارایی ها و بدهی های جاری می پردازد، باید همواره در اندیشه اداره سرمایه در گردش، که بیشتر به روش های دقیق تری نیاز دارد باشد. بیشتر کارهای بازرگانی که با مدیریت سرمایه در گردش سرو کار دارند، در سمت راست ترازنامه نوشته می شوند، جایی که برای بهینه سازی[2] موجودی نقد، اوراق بهادار قابل فروش، حساب های دریافتنی و موجودی ها، قرار دارند. باید بدانیم که بیشتر شرکت ها در عمل، مدیریت سرمایه در گردش را از دیگر بخش های مدیریت مالی جدا می کنند. آشکار است آنچه نیاز باشد، دریافت و درکی درست از تصمیم گیری ها درباره دارایی های جاری و بدهی های جاری، بر پایه تجزیه و تحلیل ارزیابی کلی شرکت می باشد(دستگیر،1381).


[1] Marketable Securities

[2] Optimizing


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:13 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروژه تونل امامزاده هاشم

پروژه تونل امامزاده هاشم

دسته بندی : عمران و نقشه کشی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 13.521 مگا بایت

تعداد صفحات : 70

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

این فایل بدون فهرست و منابع می باشد

دوستان این تحقیق درباره تحقیق بررسی حفاری تونل امامزاده هاشم میباشد که در قالب word و در مجموع 70 صفحه ارائه شده است. این تحقیق دربردارنده تمام نمودارهاو جدول های فراوانی این بررسی را نیز در بردارد.

مشخصات كلی تحقیق :
پیمانكار این طرح ابتدا در زمستان 1379 شروع به تجهیز كارگاه نمود و در بهار 1380 عملیات حفاری را در دو جبهه ورودی و خروجی با مبلغ ریالی 120میلیارد ریال آغاز كرد.
قطعه یك واریانت گردنه امامزاده هاشم به طول 4/5 كیلومتر شامل یك قطعه تونل 3189 متری با سطح مقطع تقریبی 85 متر مربع، شیب 5/2 درصد و عرض مقطع 9/11 متر كه پس از لاینینگ به 5/8 متر خواهد رسید، به همراه گالریها ی ورودی و خروجی آن، پنج دهانه پل و عملیات راهسازی به طول 22/2 كیلومتر می باشد.
گردنه امامزاده هاشم كه در حدود 25 كیلومتر طول داشته و بخش مهم و صعب العبور جاده هراز را تشكیل می دهد، دارای شیبهای صعودی و نزولی (حتی تا 9 درصد) و شعاع قوسهای كوچك و بزرگ تا 35 متر می باشد، لذا این قسمت از محور هراز جدا از مسائل ایمنی و مشكلات سرما، یخبندان و نزول بهمن از مشخصات هندسی بسیار پائینی برخوردار بوده و حدود 40 درصد مشكلات كلی جاده آمل- رودهن و بیش از 70 درصد مشكلات زمستانی محور فوق مربوط به این بخش از جاده هراز می باشد.
با ارائه مطالب فوق اهمیت احداث تونل قطعه یك و پس از آن قطعه دوم در ایمن سازی مسیر و جلوگیری از تلفات انسانی مشخص می شود، لذا تسریع در اجرای تحقیق و در پی آن بهره برداری از تحقیق اهمیت بسزایی در این امر خواهد داشت.
موقعیت جغرافیایی مسیر تحقیق :
از لحاظ موقعیت جغرافیایی این تونل در حدواسط بین استان تهران و مازندران در كیلومتر 95 جاده تهران- آمل نرسیده به آبشار پلور واقع شده است.
این واریانت از كیلومتر 100+107 جاده هراز از سمت آمل و در حدود 5/4 كیلومتری جنوب پلور آغاز و در كیلومتر 448+1 وارد تونل شده و پس از خروج از تونل، مسیر تا كیلومتر 400+5 در دره مشاء امتداد می یابد. از نظر تقسیمات كشوری شروع واریانت در محدوده استان مازندران (پلور) و انتهای واریانت در محدوده استان تهران (مشاء- دماوند) واقع می باشد.
هدف از اجرای تحقیق :
در فصل زمستان به دلیل ریزشی بودن ترانشه های منطقه آبعلی و نیز بهمن گیر بودن گردنه امامزاده هاشم و شیبهای طولانی جاده موجود مشكلات ترافیكی شدیدی بوجود می آید، لذا برای جلوگیری از ترافیك و كاهش خسارات مالی و جانی و نیز كاهش مسافت راه از 25 كیلومتر به 9 كیلومتر، تصمیم به احداث تونل در این منطقه گرفته شد.
وضعیت رشد ترافیكی محور هراز در مقاطع مختلفی از سال و متعاقب با آن روند افزایش هزینه سوخت تلف شده، در ادامه بحث آورده شده است كه تجزیه و تحلیل آن، لزوم اجرای این تحقیق را بیشتر نمایان می سازد.

فصل اول : کلیات تحقیق

فصل دوم : زمین شناسی منطقه

فصل سوم : مطالعات ژئوفیزیکی و روش TSP

فصل چهارم : سیکل عملیات اجرایی تونل

فصل پنجم : ابزار دقیق

فصل ششم : ماشین آلات

فصل خفتم : مشکلات تحقیق

........

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:12 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پایان نامه فاصله مورد نیاز ساختمان های با قاب خمشی فولادی، به منظور جلوگیری از برخورد در حین زلزله،

پایان نامه فاصله مورد نیاز ساختمان های با قاب خمشی فولادی، به منظور جلوگیری از برخورد در حین زلزله، باتحلیل غیر خطی به روش ارتعاشات تصادفی

دسته بندی : عمران و نقشه کشی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 7.044 مگا بایت

تعداد صفحات : 120

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

باسلام. دوستان عزیز اینم یکی دیگر از تحقیق های جدید و ناب رشته مهندسی عمران - سازه. تحقیق ای که تا کنون در هیچ سایتی به شکل word یا اصلا در هیچ فرمتی ارائه نشده است. این تحقیق بنا به درخاست عده ای از مشتریان فروشگاه با زحمت بسیار زیاد تهیه و در اختیار شما قرار می گیرد. امید هست باعث رضایت خاطر شما باشد. دوستان این تحقیق در حدود 120 صفحه میباشد که در شش فصل کار شده است با ذکر فهرست مطالب.فصل بندی.منابع بصورت فارسی و لاتین و غیره که در مجموع بصورت جامع و کامل در فرمت word قابل ویرایش در اختیار شما قرار میگیرد.

چکیده

یکی از پدیده هایی که در خلال زلزله های شدید قابل رویت است برخورد بین ساختمانهای مجاور هم در نتیجه ارتعاش ناهمگون ساختمان ها می باشد. نیرویی که از برخورد بین ساختمانها بوجود می آید) نیروی تنهای(Pounding)( در طراحی در نظر گرفته نمیشود و در نتیجه منجر به شکل گیری تغییر شکلهای پلاستیک و گسیختگی های موضعی و کلی می گردد. از مهمترین راهکارهای ارائه شده در زمینه حذف نیروی تنه ای می توان به تعبیه درز انقطاع کافی بین دو ساختمان مجاور هم، اشاره کرد. در این تحقیق فاصله مورد نیاز بین سازه های با سیستم قاب خمشی فولادی با تحلیل غیر خطی به روش ارتعاشات پیشا محاسبه شده و اثر پارامتر ها ی دینامیکی (زمان تناوب، میرایی، جرم) روی این فاصله بررسی گردید. همچنین رابطه ای برای محاسبه درز انقطاع مدلهای سازه ای مورد نظر پیشنهاد شده و نتایج حاصل از این رابطه با روابط آیین نامه های IBC2006 و استاندارد 2800 ایران مقایسه گردید.
نتایج نشان می دهند که با نزدیک شدن زمان تناوب دو سازه و همچنین افزایش میرایی، فاصله بین سازهها کاهش می یابد. با مقایسه درز انقطاع محاسباتی به روش ارتعاشات تصادفی در دو حالت تحلیل خطی و غیر خطی مشاهده می شود که برای مدلهای تا چهار طبقه نتایج تحلیل خطی و غیر خطی تقریبا نزدیک به هم می باشند. ولی برای سازه های بیشتر از چهار طبقه، نتایج تحلیل خطی بیشتر از تحلیل غیر خطی می باشد و با افزایش تعداد طبقات این اختلاف بیشتر می شود. همچنین، درز انقطاع محاسباتی بر اساس استاندارد 2800 ایران برای سازه های تا 7 طبقه، کمتر و برای سازه های بیشتر از 7 طبقه، بیشتر ازمقدار بدست آمده بر اساس آیین نامه IBC2006 و روش استفاده شده در این تحقیق می باشد.




پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:12 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقاله در مورد مفاهیم اولیه پروتکل

مقاله در مورد مفاهیم اولیه پروتکل

دسته بندی : شبکه های کامپیوتری

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 132 کیلو بایت

تعداد صفحات : 47

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بنام خدا

تحقیق

موضوع :مفاهیم اولیه پروتکل Tcp وIp

این فایل فهرست ندارد و همچنین منابع آن اینترنت است

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:12 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 صفحه بعد

دیگر امکانات