فایل اکسل طرح توجیحی میوه و خشکبار

فایل اکسل طرح توجیحی میوه و خشکبار

دسته بندی : طرح های توجیهی و کارآفرینی

فرمت فایل : xlsx

حجم فایل : 246 کیلو بایت

تعداد صفحات : 9

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

طرح توجیحی میوه خشک که در فایل اکسل نوشته شده که مورد قبول بانک ها میباشد

امید است که کمک شایان بذکری نماید

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:22 ] [ احمد احمد ]
[ ]

موزه موسیقی تهران

موزه موسیقی تهران

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 5.8 مگا بایت

تعداد صفحات : 23

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

این فایل شامل یک پاورپوینت در 23 اسلاید میباشد که شامل معرفی کلی موزه ، معرفی قسمت های مختلف موزه به همراه عکس هر قسمت و معرفی ساز های مختلف.

موزه موسیقی تهران

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:22 ] [ احمد احمد ]
[ ]

نمونه موردی بیمارستان خارجی و داخلی

نمونه موردی بیمارستان خارجی و داخلی

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 13.364 مگا بایت

تعداد صفحات : 115

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

این فایل شامل یک پاورپوینت با 115 اسلاید که دو بیمارستان داخلی ( بیمارستان میلاد تهران - بیمارستان امام خمینی اردبیل )و دو بیمارستان خارجی ( بیمارستانسلطنتی ادینبورگ - بیمارستان رجیت ) را مورد بررسی قرار داده است

این بررسی شامل دیاگرام ، سیرکولاسیون ، چیدمان طبقات ، بخش های بیمارستان ، پلان و... میباشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:22 ] [ احمد احمد ]
[ ]

گنبد سلطانیه

گنبد سلطانیه

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 18.652 مگا بایت

تعداد صفحات : 53

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

این فایل شامل یک word - pdf و یک پاورپوینت میباشد در 53 صفحه . که شامل توضیحاتی درباره ی موقعیت ان ، تاریخچه ، عملکرد ، فضاها ، نوع معماری ، ایستایی ، تزئینات ، فعالیت اقتصادی و...

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:22 ] [ احمد احمد ]
[ ]

نهضت هنر نو

نهضت هنر نو

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 2.808 مگا بایت

تعداد صفحات : 24

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

این فایل شامل یک پاورپوینت در 25 اسلاید ودرباره ی توضیح کلی نهضت هنر نو ، معماران ان دوره ، آثار برجسته ان دوره و نقاط مثبت ان نهضت.

نهضت هنر نو

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:21 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری سرمایه فکری ومدیریت سود

مبانی نظری سرمایه فکری ومدیریت سود

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 350 کیلو بایت

تعداد صفحات : 83

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری سرمایه فکری ومدیریت سود


توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


2-1) مقدمه........................................................................................................................................................

16

بخش اول

16

2-2) سرمایه فکری .... .....................................................................................................................................

19

2-2-1) مبانی نظری و سیر تاریخی سرمایه فکری ..........................................................................................

23

2-2-2) تعریف سرمایه فکری ...........................................................................................................................

2-2-3) انواع طبقه بندی اجزای سرمایه فکری..................................................................................................

26

26

2-2-4) مشترکات نظریات ................................................................................................................................

2-2-4-1) سرمایه انسانی .................................................................................................................................

2-2-4-2) سرمایه ساختاری (سازمانی) ..........................................................................................................

2-2-4-3) سرمایه ارتباطی ( مشتری)...............................................................................................................

40

41

42

42

2-2-5) سنجش سرمایه فکری...........................................................................................................................

2-2-5-1) دلایل سنجش سرمایه فکری............................................................................................................

2-2-5-2) اهداف اندازه گیری سرمایه فکری...................................................................................................

2-2-5-3) منافع و مزایای اندازه‌گیری سرمایه فكری ........................................................................................

42

42

45

45

2-2-6) مدل­ها و روش­های اندازه گیری سرمایه فکری .................................................................................

49

2-2-6-1) مدل­های سنجش غیرمالی سرمایه فکری .........................................................................................

49

2-2-6-2) مدل­های سنجش پولی و مالی سرمایه فکری ...................................................................................

52

2-2-7) گزارش‌دهی سرمایه فكری ...................................................................................................................

59

2-2-7-1) مفروضات زیربنایی مدل گزارش‌دهی سرمایه فكری .......................................................................

60

2-2-7-2) محتوای گزارش‌دهی سرمایه فكری .................................................................................................

62

بخش دوم : مدیریت سود...................................................................................................................................

62

2-3) سود مورد انتظار (عادی یا هدف) ..........................................................................................................

62

2-3-1) تعریف و تبیین مدیریت سود ...........................................................................................................

62

2-3-2) تاریخچه مدیریت سود........................................................................................................................

65

2-3-3) انواع مدیریت سود ..............................................................................................................................

67

2-3-4) انگیزه­های مدیریت در مدیریت سود .................................................................................................

68

2-3-5) مدیریت سود و رابطه­ی آن با هزینه – منفعت ...................................................................................

70

2-3-6) جایگاه مدیریت سود ...........................................................................................................................

71

2-3-7) فرضیه مدیریت سود و فرضیه بازار.....................................................................................................

72

2-3-8) روش‌های مدیریت سود ......................................................................................................................

73

2-3-9) ابزارهای مدیریت سود ..........................................................................................................................

74

2-3-10) خصوصیات روشهای مدیریت سود ..................................................................................................

77

2-3-11) عوامل موثر بر مدیریت سود ............................................................................................................

80

2-3-12) رویکردهای مختلف مطالعه مدیریت سود ........................................................................................

82

بخش سوم: پیشینه تحقیق.................................................................................................................................

83

2-4-1) تحقیقات خارجی................................................................................................................................

83

2-4-2) تحقیقات داخلی..................................................................................................................................

88




2-1) مقدمه

دراكر1(1993) اندیشمند معروف مدیریت می­گوید: ما در حال وارد شدن به یک جامعه دانش محور هستیم که در آن منابع اقتصادی اصلی، دیگر سرمایه بیشتر، منابع طبیعی و نیروی کار بیشتر و ... نیست و منابع اقتصادی اصلی دانش خواهد بود. قرن 21، قرن اقتصاد دانش محور است. قبل از اقتصاد دانش محور، اقتصاد صنعتی حاکم بوده است. در این اقتصاد عوامل تولید ثروت اقتصادی، یکسری دارایی­های فیزیکی و مشهود مانند زمین، نیروی کار، پول، ماشین‌آلات و ... بوده است و از ترکیب این عوامل اقتصادی، ثروت تولید می‌شد. در این اقتصاد، استفاده از دانش، به عنوان یک عامل تولید، نقش کمی داشته است اما در اقتصاد دانش محور، دانش یا سرمایه فکری2 به عنوان یک عامل تولید ثروت در مقایسه با سایر دارایی­های مشهود و فیزیکی، ارجحیت بیشتری پیدا می‌کند (بونیتس، 1998). در این اقتصاد، دارایی­های فکری و بخصوص سرمایه‌های انسانی جزو مهم‌ترین دارایی­های سازمانی محسوب می‌شوند و موفقیت بالقوه سازمان­ها ریشه در قابلیت‌های فکری آنها دارد تا دارایی­های مشهود آنها (فلام هولدز و همکاران3،2002). با رشد اقتصاد دانش محور، بطور قابل ملاحظه‌ای شاهد این موضوع هستیم که دارایی­های نامشهود4 شرکت­ها در مقایسه با سایر دارایی­های مشهود، ‌‌عامل مهمی در حفظ و تحقق مزیت رقابتی پایدار آنها می‌با­شند.(تایلز و دیگران،2002)5

گلدفینگر6(1994)، اقتصاد دانش محور را از سه بعد بررسی می‌کند :

بعد اول : تقاضایی برای مصنوعات نامشهود وجود دارد. (خدمات)

بعد دوم : دارایی­های نامشهود بر عوامل تولید مسلط می‌شوند یعنی بیشتر عوامل تولید، از دارایی­های نامشهود هستند و به عبارت دیگر دارایی­های نامشهود در بین عوامل تولید، نقش بارزتر و بیشتری ایفا می‌کنند.

بعد سوم : قوانین جدیدی برای سازمان تجاری، رقابت و ارزشگذاری ظهور می‌کند.

در نتیجه محیط کسب و کار بطور شگفت‌انگیزی تغییر می‌کند. در کسب و کارها و اقتصاد قرن 21، بر روی اطلاعات، فناوری اطلاعات، تجارت الکترونیک، نرم‌افزارها و مارک‌ها و حق اختراع‌ها1، تحقیقات، نوآوری‌ها و ... سرمایه‌گذاری می‌شود که همگی جزیی از دارایی­های نامشهود و سرمایه‌های فکری و دانشی هستند تا جزو دارایی­های مشهود(سیتارامانو دیگران، 2002)2.


بخش دوم: مدیریت سود

2-3) سود مورد انتظار (عادی یا هدف)

شرکت‌ها با استفاده از ابزار مدیریت سود سعی می­کنند سود گزارش شده را به سمت سود مورد انتظار مدیریت نمایند. از سود مورد انتظار به عنوان یک نقطه مرجع استفاده می­شود که از آن طریق انحرافات سود واقعی سنجیده می­شود. سود مورد انتظار در مطالعات مدیریت سود هدف مغروض مدیریت است. مدل‌های مختلفی برای تعیین سود مورد انتظار به کار می­رود: (کوچکی، 1373)

1- مدل­های مبتنی بر سودهای گذشته شرکت .

2- مدل مبتنی بر عملکرد جاری سایر شرکت‌ها در صنعت .

3- مدل گام تصادفی ساده (در این مدل سود هر سال را برابر با سود گزارش شده در سال قبل پیش بینی می­کنند).

4 - سود قبل از اقلام غیر مترقبه .

علاوه بر موارد فوق، سود عادی سودی است که احتمال بیشتری می­رود شرکت­ها سود خود را به آن نزدیک و مدیریت کنند. از آنجائیکه عدد سود واقعی که مدیریت شرکت ممکن است به سمت آن عمل مدیریت را انجام دهد ناشناخته است، نمی­توان ادعا کرد که یک مدل پیش بینی بخصوص بهتر از دیگری است.

از 4 مدل زیر نیز در مطالعات مدیریت سود استفاده شده است: (ایراندوست، 1379)

1- سود قبل بعلاوه متوسط نرخ رشد در طی 5 سال گذشته .

2- متوسط بازده روی دارائیهای طی 5 سال گذشته.

3 - سود سال گذشته بعلاوه متوسط رشد سود در صنعتی که شرکت در آن به فعالیت مشغول است. 4-سود سال گذشته بعلاوه عامل رشد مشروط[1] به نسبت قیمت به سود سال گذشته شرکت .

2-3-1) تعریف و تبیین مدیریت سود

مدیریت سود، عمل اختیاری و عمدی است که به منظور کاهش تغییر پذیری سود با استفاده از ابزارهای معین حسابداری توسط مدیریت صورت می­گیرد و مدیریت سود یکی از موضوعات مورد علاقه حسابداری و ادبیات مالی بوده است. با وجود تحقیقات گسترده به نظر می­رسد هنوز پژوهشگران به تعریف جامع و فراگیری از مدیریت سود دست نیافته­اند، شاید وجود انواع مختلف سودهای هموار یکی از دلایل آن باشد.

هپ ورث[2] معتقد است، مدیریت سود اقدامی منطقی و عقلانی است که مدیران تلاش می­کنند با بکارگیری ابزارهای خاصی در حسابداری به آن دست یابند (آشاری، 1994)

بارنیا، رنن و سادن[3] معتقدند که مدیریت سود عبارتست از کاستن عمدی نوسانات سود که برای شرکت امری عادی به نظر می­رسد. (همان منبع، 1994)

برداشت‌های دیگری از مدیریت سود وجود دارد که برخلاف آنچه گفته شد به نوعی یک نگرش منفی را القا می­کنند.

هکتور[4] معتقد است مدیریت سود عملی است که اسباب سوء استفاده در گزارشگری مالی را فراهم می­سازد و استفاده کنندگان صورتهای مالی باید به این امر واقف باشند. (آشاری، 1994)



[1] Simple Random walk

[2] Hep worth , 1953

[3] Barnea & Ronen & sadan, 1981

[4] Hector, 1989



1 Drucker

2 Intellectual capital

3 Flamholtz et al

4 Intangible assets

5 Tayles et al

6 Goldfinger

1 Patents

2 Seetharaman et al, 2002

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:21 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری سرمایه فکری،سنجش سرمایه فکری،فرایند سلسه مراتبی

مبانی نظری سرمایه فکری،سنجش سرمایه فکری،فرایند سلسه مراتبی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 213 کیلو بایت

تعداد صفحات : 62

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری سرمایه فکری،سنجش سرمایه فکری،فرایند سلسه مراتبی


توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری

فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه تحقیق

2-1- ادبیات نظری سرمایه فكری 11

2-2- مروری بر چشم انداز تاریخی سرمایه فكری 13

2-3- تعریف سرمایه فكری 15

2-4- انواع طبقه بندی اجزای سرمایه فكری 17

2-5- شباهت ها 29

2-5-1- سرمایه انسانی 29

2-5-2- سرمایه ساختاری (سازمانی) 31

2-5-3- سرمایه ارتباطی (مشتری)‌ 32

2-6- سنجش سرمایه فكری 33

2-6-1- دلایل سنجش سرمایه فكری 33

2-6-2- شاخص های متداول برای اندازه گیری سرمایه فكری 35

2-6-3- منافع و مزایای اندازه گیری سرمایه فكری 42

2-6-4- مدل ها و روش های اندازه گیری سرمایه فكری 44

2-6-4-1- مدل های سنجش غیرمالی سرمایه فكری 45

2-6-4-2- نمونه هایی از مدل های سنجش مالی سرمایه فكری 49

2-7- فرآیند تحلیل سلسله مراتبی 51

2-7-1- انواع حالتهای تصمیم گیری 52

2-7-2- اصول فرآیند تحلیل سلسه مراتبی 54

2-7-3- مزایای فرآیند سلسله مراتبی 54

2-7-4- خصوصیات فرآیند تحلیل سلسله مراتبی 56

2-7-5- محدودیت های فرآیند تحلیل سلسله مراتبی 56

2-7-6- ساخت درخت سلسله مراتبی با استفاده از تکنیک تاپسیس فازی 58

2-7-7- حل مسائل از طریق تكنیك سلسله مراتب 58

2-8- مروری بر پیشینه تحقیق 61

2-8-1- تحقیقات خارجی 61

2-8-2- تحقیقات داخلی 65

2-1- ادبیات نظری سرمایه فكری

پیتر دراكر[1] (1993) اندیشمند معروف مدیریت می گوید: ما در حال وارد شدن به یك جامعه دانش محور هستیم كه در آن منابع اصلی اقتصاد، دیگر سرمایه بیشتر، منابع طبیعی و نیروی كار بیشتر و ... نیست و مهمترین منبع اصلی اقتصاد، دانش است. قرن بیست و یكم قرن اقتصاد دانشی است. قبل از اقتصاد دانش محور، اقتصاد صنعتی حاكم بوده است. در این اقتصاد عوامل تولید ثروت اقتصادی، یكسری دارایی های فیزیكی و مشهود مانند زمین، نیروی كار و پول و ماشین آلات و ... بوده و از تركیب این عوامل اقتصادی، ثروت تولید می شد. در این اقتصاد استفاده از دانش، به عنوان یك عامل تولید، نقش كمتری داشته اما در اقتصاد دانش محور، دانش یا سرمایه فكری[2] به عنوان یك عامل تولید ثروت در مقایسه با سایر دارایی های مشهود و فیزیكی، ارجحیت بیشتری پیدا می كند (بونتیس[3]، 1998). در این اقتصاد، دارایی های فكری و بخصوص سرمایه های انسانی جزء مهم ترین دارایی های سازمانی محسوب می شوند و موفقیت بالقوه سازمان ها ریشه در قابلیت های فكری آنها دارد تا دارایی های مشهود آنها (فلام هلتز[4] ، 2002). با رشد اقتصاد دانش محور بطور قابل ملاحظه ای شاهد این موضوع هستیم كه دارایی های نامشهود[5] شركت ها در مقایسه با سایر دارایی های مشهود، عامل مهمی در حفظ و تحقق مزیت رقابتی پایدار آنها می باشند (تایلز[6]، 2002).

گلدفینگر[7] (1994)، اقتصاد دانش محور را از سه بعد بررسی می كند:

بعد اول: تقاضایی برای مصنوعات نامشهود وجود دارد. (خدمات)

بعد دوم: دارایی های نامشهود بر عوامل تولید مسلط می شوند یعنی بیشتر عوامل تولید، از دارایی های نامشهود هستند و به عبارت دیگر دارایی های نامشهود در بین عوامل تولید، نقش بارزتر و بیشتری را ایفاء می كند.

بعد سوم: قوانین جدیدی برای سازمان تجاری، رقابت، ارزشگذاری ظهور می كند.

در نتیجه محیط كسب و كار بطور شگفت انگیزی تغییر می كند. در كسب و كار و اقتصاد قرن 21، بر روی اطلاعات، فناوری اطلاعات، تجارت الكترونیك، نرم افزارها و مارك ها و حق اختراع ها، تحقیقات، نوآوری ها و ... سرمایه گذاری می شود كه همگی جزیی از دارایی های نامشهود و سرمایه های فكری و دانشی هستند تا جزو دارایی های مشهود (سیتارامان، 2002). در پارادایم صنعتی قدیم، شركت ها تحت اصول اقتصاد كمیابی عمل می كردند. اقتصاد كمیابی بدین معناست كه منابع و دارایی های تحت سلطه و كنترل شركت ها، محدود و كمیاب هستند و استفاده بیشتر از آنها، از ارزش آنها می كاهد.

ولی در عصر اقتصاد اطلاعاتی و دانشی، این اصول صدق نمی كند. شركت ها در اقتصاد دانشی تحت اصول اقتصاد فراوانی عمل می كنند. اقتصاد فراوانی بدین معناست كه منابع و دارایی ها در اختیار شركت به میزان فراوانی وجود دارد. این نوع دارایی ها از نوع نامشهود هستند و بیشتر در افراد وجود دارند كه ما به آنها دسترسی داریم. مثالی از موضوع فراوانی این نوع دارایی ها در اقتصاد دانش محور، فراوانی اطلاعات در اینترنت است (سالیوان، 2002). بطور خلاصه در اقتصاد دانش محور، مهمترین دارایی ها و عوامل تولید شركت ها، نامشهود هستند كه استفاده از آنها نه تنها از ارزش آنها نمی كاهد بلكه به ارزش آنها می افزاید. این نوع دارایی های نامشهود شامل دانش، سرمایه فكری و ... هستند ولی در اقتصاد صنعتی مهمترین عوامل تولید، دارایی های مشهود و فیزیكی هستند كه استفاده از آنها، از ارزش آنها می كاهد و این داریی ها شامل زمین، ماشین آلات و سرمایه های پولی و غیره است.

در این فصل در بخش اول ابتدا مروری بر چشم انداز تاریخی سرمایه فكری خواهد شد و سپس تعریف سرمایه فكری توسط پژوهشگران گوناگون ارائه می گردد. سپس انواع طبقه بندی های اجزای سرمایه فكری، مطالبی در خصوص سنجش سرمایه فكری و گزارش دهی سرمایه فكری ارائه خواهد شد و در ادامه با بیان مختصری از مفهوم تجزیه و تحلیل سلسله مراتبی، زمینه را برای اولویت بندی های فاكتورهای مهم در ارزیابی شاخص های سرمایه فكری فراهم خواهیم نمود. در ادامه به بیان مختصری از تحقیقات انجام شده در این زمینه پرداخته می شود.


- سنجش سرمایه فكری

2-6-1- دلایل سنجش سرمایه فكری

بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه رشد ارزش شركت ها بیش از رشد ارزش دفتری شان می باشد در حقیقت گزارشگری مالی سنتی نمی تواند ارزش واقعی شركت را محاسبه نماید و فقط به اندازه گیری ترازنامه مالی كوتاه مدت و دارایی های ملموس اكتفا می كند (یانگ[1]، 2006).

سازمان ها بنا بر ایده (اندرسون، 2004) به چهار دسته از دلایل ممكن است سرمایه های فكری خود را مورد سنجش قرار دهند كه عبارتند از:

  • · بهبود مدیریت داخلی
  • · بهبود گزارش­دهی به خارج سازمان
  • · مبادلات این سرمایه
  • · دلایل قانونی بهبود حسابداری

در این میان شكاف بین ارزش بازار سازمان و ارزش خالص دارایی های مشهود كه در واقع سهام ناشی از دارایی های نامشهود تلقی می شود روز به روز بیشتر توجه سرمایه گذاران را جلب می نماید. زمانی كه این شكاف كوچك باشد بازگشت سرمایه از طریق درآمد سازمان یا دست كم دارایی های مشهود آن به شكل منطقی قابل پیش بینی خواهد بود. اما دارایی های به شكل دانش و نشان تجاری، بسیار بیشتر در معرض تهدید قرار دارند و تحقق آنها دشوارتر است. ولی به هر حال سرمایه گذاران جهت درك بهتر وضعیت سازمان به شاخص هایی نیاز دارند كه قابل اطمینان باشند.

اگرچه، روش های سنتی حسابداری به طور قابل ملاحظه ای به درك ارزش كسب و كار كمك می كنند، با این وجود در یك سازمان دانش محور، كه در آن دانش بخش بزرگی از ارزش یك محصول و همچنین ثروت یك سازمان را تشكیل می دهد، روش های سنتی حسابداری كه مبتنی بر دارایی های ملموس و نیز اطلاعات مربوط به عملیات گذشته سازمان هستند، برای ارزشگذاری سرمایه فكری، كه بزرگترین و ارزشمندترین دارایی برای بسیاری از سازمان ها است، ناكافی هستند (سالیوان، 2000). دیدگاه اندازه گیری سرمایه فكری بر چگونگی ایجاد مكانیزم های اندازه گیری جدید برای گزارش دهی متغیرهای غیرمالی یا كیفی سرمایه فكری در كنار داده های سنتی، كمّی یا مالی تمركز دارد (جوهانسون، 1999).


- فرآیند تحلیل سلسله مراتبی

تصمیم گیری از مهمترین مشخصه های انسانی است و هر فرد در طول شبانه روز تصمیم های فراوانی اتخاذ می كند. از آنجایی كه اتخاذ تصمیم صحیح و به موقع می تواند تأثیر بسزایی در زندگی شخصی و اجتماعی انسانها داشته باشد ضرورت وجود یك تكنیك قوی كه بتواند انسان را در این زمینه یاری كند كاملاً محسوس می باشد.

یكی از كارآمدترین این تكنیك ها، فرآیند تحلیل سلسله مراتبی است كه اولین بار توسط توماس آل ساعتی در سال 1970 مطرح شد. این تكنیك كه براساس مقایسه های زوجی بنا نهاده شده امكان بررسی سناریوهای مختلفی را به تصمیم گیران می دهد. به علت ماهیت ساده و در عین حال جامعی كه دارد در سالهای اخیر مورد استقبال فراوان قرار گرفته است. بعبارت دیگر فرایند سلسله مراتبی تحلیل یك تكنیك تصمیم گیری چند معیاره است كه برای ارزیابی كلی آلترناتیوهای مختلف، عوامل كمّی وكیفی را با هم تركیب می نماید (رهنمای رود پشتی، 1387). روش فرآیند تحلیلی سلسله مراتبی از اصول اساسی تفكر تحلیلی زیر تبعیت می كند:

  • اصل ترسیم درخت سلسله مراتب
  • اصل تدوین و تعیین اولویت ها
  • اصل سازگاری منطقی قضاوت ها

تحلیل سلسله مراتبی یك تصمیم گروهی است. همان گونه كه می دانیم در تصمیم گیریهای گروهی، تصمیم نهایی به لحاظ تئوریك زائیده یك اجماع كلی بین گروه تصمیم سازی می باشد. این اجماع را به لحاظ ریاضی می توان یك تلفیق كمّی بین داده های مسأله توسط فرد فرد گروه تلقی نمود. همانگونه كه در حوزه مسائل روان شناختی، جامعه شناختی، منطق و ... در حوزه تئوری تصمیم گیری گروهی تحقیقات متنوع گوناگونی صورت گرفته، در حوزه ریاضیات و مدلهای كمّی نیز روشهای متعدد و متنوعی وجود دارد. تصمیم گیری براساس روش تحلیل سلسله مراتبی از مزیت های بسیاری برخوردار است كه از جمله آنها می توان به الگوی واحد قابل فهم، تكرار فرآیند، اجماع و تلفیق قضاوت ها، بد و بستان بین عوامل تشكیل دهنده گزینه ها، تركیب مطلوبیت گزینه ها، رویكرد تحلیلی و سیستمی، عدم اصرار بر تفكر خطی، ساختار سلسله مراتبی و اندازه گیری موارد نامشهود اشاره كرد.


پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:21 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری سرمایه فکری،مدیریت دانش،زنجیره ارزش،آشفتگی مالی

مبانی نظری سرمایه فکری،مدیریت دانش،زنجیره ارزش،آشفتگی مالی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 248 کیلو بایت

تعداد صفحات : 65

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری سرمایه فکری،مدیریت دانش،زنجیره ارزش،آشفتگی مالی


توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


2-1- مقدمه ......................................................................................................................................................19

2-2- تعریف سرمایه فکری .............................................................................................................................19

2-3- سیر تاریخی توسعه مفهوم و کاربرد سرمایه فکری .................................................................................22

2-4- دلایل اندازه گیری سرمایه فکری ............................................................................................................25

2-5- اجزای سرمایه فکری ..............................................................................................................................26

2-5-1- سرمایه انسانی ....................................................................................................................................27

2-5-2- سرمایه ساختاری ................................................................................................................................28

2-5-3- سرمایه مشتری (سرمایه بازار ) ..........................................................................................................28

2-5-4- سرمایه نوآوری ..................................................................................................................................29

2-6- روش های اندازه گیری سرمایه فکری ...................................................................................................29

2-6-1- کیوی توبین ........................................................................................................................................29

2-6-2- حسابداری منابع انسانی .....................................................................................................................30

2-6-3- ترازنامه نامرئی ...................................................................................................................................30

2-6-4- کارت ارزیابی متوازن .........................................................................................................................31

2-6-5- سرمایه فکری مستقیم ........................................................................................................................32

2-6-6- جهت یابی اسکاندیا ...........................................................................................................................32

2-6-7- حسابداری و هزینه یابی منابع انسانی ................................................................................................33

2-6-8- کارگزار تکنولوژی .............................................................................................................................33

2-6-9- کنترل دارایی نامشهود ........................................................................................................................34

2-6-10- ارزش افزوده اقتصادی .....................................................................................................................34

2-6-11- ارزش بازار به دفتر ..........................................................................................................................35

2-6-12- ارزش نامشهود محاسبه شده ...........................................................................................................36

2-6-13- جستجوگر ارزش .............................................................................................................................37

2-6-14- نتایج امتیازی زنجیره ارزش .............................................................................................................37

2-7- فرمول های محاسباتی و روش های کمی جهت محاسبه ارزش سرمایه های فکری .............................38

2-8- طبقه بندی روش های اندازه گیری سرمایه فکری ..................................................................................39

2-8-1- طبقه اول : روش های سرمایه فکری مستقیم .....................................................................................39

2-8-2- طبقه دوم : روش های سرمایه گذاری بازار .......................................................................................40

2-8-3- طبقه سوم : روش های بازگشت روی دارایی ها ...............................................................................40

2-8-4- طبقه چهارم : روش های کارت امتیازی ............................................................................................40

2-9- زنجیره ارزش .........................................................................................................................................40

2-9-1- فعالیت های اصلی زنجیره ارزش .......................................................................................................41

2-9-2- فعالیت های پشتیبانی زنجیره ارزش .................................................................................................42

2-10- مدیریت دانش ......................................................................................................................................44

2-11- زمینه های پدیداری مدیریت دانش ......................................................................................................45

2-12- انواع دانش ...........................................................................................................................................45

2-13- مفهوم مدیریت دانش ...........................................................................................................................46

2-14- مدیریت موفق سرمایه فکری ................................................................................................................47

2-15- الگوی ارزش افزوده اقتصادی ..............................................................................................................48

2-16- آشفتگی مالی ........................................................................................................................................49

2-17- علل مشکلات مالی ..............................................................................................................................51

2-18- میزان ناکامی ها و شکست های تجاری ...............................................................................................52

2-19- هزینه آشفتگی مالی ..............................................................................................................................53

2-20- آشفتگی مالی و منابع نقدی نگهداری شده ...........................................................................................54

2-21- مدل آلتمن برای پیش بینی آشفتگی مالی .............................................................................................55

2-22- پیشینه تحقیق ........................................................................................................................................59

2-22-1- سرمایه فکری ..................................................................................................................................59

2-22-1-1- پیشینه تحقیق خارجی .................................................................................................................59

2-22-1-2- پیشینه تحقیق داخلی ...................................................................................................................63

2-22-2- آشفتگی مالی..................... ..............................................................................................................66

2-22-2-1- پیشینه تحقیق خارجی .................................................................................................................66

2-22-2-2- پیشینه تحقیق داخلی ...................................................................................................................68

2-23- مقایسه تحقیق با تحقیقات داخلی و خارجی صورت گرفته .................................................................72

2-1- مقدمه

در این فصل ابتدا به بررسی و شناخت سرمایه فکری و ابعاد آن می­پردازیم، مباحث و نظریات پیرامون این متغیر به طور مکفی مورد بررسی قرار می­گیرد. طبق دیدگاه مبتنی بر منابع شرکت، سرمایه فکری منابع استراتژیکی هستند که شرکت­ها را قادر به ایجاد مزیت رقابتی و عملکرد مالی برتر می­نمایند. امروزه دانش به عنوان مهمترین سرمایه، جایگزین سرمایه­های مادی به ویژه در محیط رقابتی و فناوری شده است. لذا مفهوم سرمایه فکری کاربردی مهم و گسترده یافته است. سرمایه فکری در مشتریان، فرآیندها، اطلاعات، علامت تجاری، منابع انسانی و سیستم­های سازمان متجلی می­شود و نقش فزاینده­ای در خلق مزیت­های رقابتی پایدار ایفا می­کند. در ادامه مباحث پیرامون آشفتگی مالی به عنوان متغیر وابسته مطرح می­گردد. آشفتگی مالی شرکت­ها تبعات جبران ناپذیری را برای آنها به همراه دارد و بر قدرت سودآوری شرکت تأثیر نامطلوبی به جای می­گذارد. غالباً شرکت­هایی که به سرمایه فکری توجه دارند قدرت بیشتری در جذب مشتریان، ایجاد رضایت مندی در آنها، افزایش قدرت بازاریابی و ... پیدا می­کنند و احتمالا کمتر گرفتار آشفتگی مالی می­شوند. در انتها نیز به بیان پیشینه تحقیقات خارجی و داخلی که به موضوع مورد بررسی مربوط می­شود را بیان می­کنیم.

2-2- تعریف سرمایه فکری

نویسندگان مختلف این واژه را به اشکال گوناگون تفسیر کرده­اند، اما معنی پر کاربرد تر این واژه دانش مفید بسته بندی شده است. دانش در اینجا باید مفهومی کاملا وسیع تعبیر شود. فرآیند ها، سیستم های اطلاعاتی، محصولات جدید ارائه نشده، نام های تجاری، مهارت های کارکنان و فهرست مشتریان همگی می توانند بخشی از سرمایه فکری باشند (سلیمانی، 1384). سرمایه فکری موجودی دانش یک سازمان است که در یک مقطع زمانی خاص در آن وجود دارد. سرمایه فکری شامل تمامی منابع دانش محوری است که برای سازمان ارزش تولید می کنند ولی در صورت های مالی وارد نمی شوند (پابلوس، 2004). به عبارت دیگر سرمایه فکری عبارت است از: داشتن دانش، به کار بردن تجربه، تکنولوژی سازمانی، ارتباط با مشتری و عرضه کننده و نیز توانایی های حرفه ای که یک مزیت رقابتی در بازار را از آنِ شرکت می کند (ادوینسون و مالونه، 1997). به نظر هال سرمایه فکری ممکن است جزو دارایی ها دسته بندی شود (مانند مارک، علامت تجاری، قرادادها و پایگاه داده ها)، یا به عنوان مهارت شناخته شود (مانند اینکه کارکنان دانش چگونگی انجام دادن کار را بلد باشند) و یا فرهنگ سازمانی شرکت. به گفته اسکاندیا، اجزای سرمایه فکری شاخصی برای ارزش آتی شرکت و توانایی شرکت برای کسب نتایج مالی محسوب می شود (زاهدی و لطفی زاده، 1388).

در تعریفی دیگر به نظر ادوینسون و سالیوان سرمایه فکری دانشی است که می تواند به ارزش تبدیل شود. از طرفی سرمایه فکری را مبنایی برای درک دارایی های نامشهود سازمان معرفی کرده اند که شامل دانش، اطلاعات، دارایی های فکری و تجربه است. سرمایه فکری عبارتست از کارکنان، مدیران، رهبران، پرستاران، کارکنان اجرائی، و بطور کلی، نیروی انسانی شرکت و غیره. این سرمایه یک شاخص کلیدی عملکرد است که باید شناخته شود، حفاظت شود و توسط کارکنان پرورش یابد، تا شرکت بتواند در بازار پر تحول اطلاعات، عملکردش را حفظ کرده و بهبود بخشد (یونی، 2000). سرمایه فکری برای شرکت ها تنوع ارزش سازمانی زیادی را فراهم می کند، مانند ایجاد سود، تعیین استراتژی (سهم بازار، رهبری، شهرت)، نواوری، وفاداری مشتری، کاهش هزینه، بهبود بهره وری و موارد دیگر می باشد (هارسون و سالیوان، 2000). مدیریت سرمایه فکری برای موفقیت بلند مدت یک شرکت بسیار مهم تشخیص داده شده است (برنان و کونل، 2000). به گفته مار و اسکیوما سرمایه فکری گروهی از دارایی های دانشی است که به یک سازمان وابسته هستند و با افزودن بر ارزش سازمان از طریق تعیین ذی نفعان کلیدی، بطور چشم گیری در بهبود موفقیت رقابتی سازمان مشارکت می کنند (مار و استارویچ، 2004).

سرمایه فكری، ماهیت نامشهودی دارد و به طور همه­جانبه (فراگیر) به عنوان دارایی راهبردی در سازمان­ها شناخته شده است. اثر وجودی سرمایه فكری در سازمان­ها، موجبات بهبود عملكرد مالی و مزیت رقابتی سازمان را در بر خواهد داشت (بارنی[1]، 1991).



[1] Barney

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:20 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروژه بینظیر و جامع بررسی كاربری مدل FRO برتعیین سطح وفاداری مشتریان فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند همر

پروژه بینظیر و جامع بررسی كاربری مدل FRO برتعیین سطح وفاداری مشتریان فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند همراه با تصاویر

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 12.674 مگا بایت

تعداد صفحات : 200

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقدمه
در این تحقیق، هدف بررسی تأثیر عوامل ششگانه مدل FRO، بر وفاداری مشتریان فروشگاه های زنجیره ای شهروند میباشد. در این راستا، فرضیات تحقیق مورد آزمون و تحلیل قرار گرفتند که در فرضیه اهم اول، تأثیر شش بعد قیمت، کیفیت ، خدمات، انعطاف پذیری و قابلیت اطمینان بروفاداری مشتریان فروشگاههای زنجیره ای شهروند بررسی شد و در فرضیه اهم دوم تفاوت تأثیر و اهمیت نسبی عوامل ششگانه بر وفاداری مشتریان این فروشگاهها مد نظر قرار گرفت. دراین فصل تلاش شده نتایج حاصل از تحقیق ارائه گردد.

نگاهی اجمالی به تحقیق
تحقیق حاضر در خصوص میزان تاثیر 6 بعد مدل FRO بر وفاداری مشتریان فروشگاههای زنجیره‌ای شهروند مورد بررسی قرار گرفت. درفصل اول، كلیات تحقیق از جمله فرضیه‌های پژوهشی مطرح گردید. فرضیه اصلی شماره 1 مربوط به تأثیر 6 بعد بر وفاداری و فرضیة اصلی شمارة 2 راجع به مقایسة میزان تأثیر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان می‌باشد. از آنجا كه مقولة وفاداری و FRO بحث اصلی این تحقیق می‌باشند، در فصل دوم مبانی نظری تحقیق راجع به آنها مطرح شده است. فصل سوم، راجع به روش تحقیق است كه مشخصات آماری تحقیق نظیر جامعة آماری، روش نمونه‌گیری، حجم نمونه و غیره در آن بیان شده است. بعلاوه مدل نظری تحقیق در این فصل آورده شده است. در فصل چهارم پس از توصیف داده‌ها آزمون‌های متعدد جهت بررسی و صحت و سقم فرضیات تحقیق انجام شد و عوامل موثر بر وفاداری رتبه‌بندی گردید. همچنین ارتباط ویژگی‌های فردی مشتریان با نظرات آنان مورد آزمون و تحلیل واقع شد. در این فصل نتایج تحقیق و پیشنهادها بیان می‌گردد.

محدودیت‌های تحقیق
الف) كمبود منابع و اطلاعات كتابخانه‌ای در خصوص موضوع جدید FRO
ب) مشكل پر كردن پرسشنامه توسط مشتریان و توصیه آنها نسبت به دقت در تكمیل پرسشنامه.
تحلیل یافته‌ها
در این جا ابتدا نتایج حاصل از هر فرضیه به تفکیک بیان گردیده و سپس نتیجه گیریهای کلی ذکر می گردد.
* فرضیه اصلی اول
فرضیه اول تحقیق از شش فرضیه فرعی تشکیل شده است که نتایج هر یک جداگانه مطرح می گردد.
فرضیه فرعی شماره1:
نتایج حاصل از این فرضیه، نشان میدهد که قیمت بروفاداری مشتریان فروشگاههای زنجیره ای شهروند مؤثر است.
نتایج حاصل از رتبه بندی بر اساس آزمون فریدمن نشان میدهد که از دیدگاه مشتریان فروشگاههای زنجیره ای شهروند، قیمت لوازم خانگی (64/2) از اهمیت بالاتری نسبت به قیمت پوشاک (62/2) مواد غذایی (43/2) و در نهایت مواد آرایشی و بهداشتی (31/2) برخوردار است.
فرضیه فرعی شماره 2:
نتایج حاصل از این فرضیه، نشان میدهد که کیفیت بر وفاداری مشتریان فروشگاههای زنجیره ای شهروند مؤثر است.
با توجه به نتایج آزمون فریدمن، رتبه بندی کیفیت اقلام مختلفی چون مواد غذایی، پوشاک، لوازم بهداشتی و بهداشتی و لوازم خانگی مشخص گردید که کیفیت لوازم خانگی (13/3)، از دیدگاه مشتریان فروشگاههای زنجیره ای شهروند، از بیشترین اهمیت نسبت به کیفیت مواد غذایی (63/2)، مواد آرایشی و بهداشتی (23/2) و بالاخره کیفیت پوشاک (99/1) برخوردار است.
ـ در مورد شاخص عملكرد، اولویت اول مربوط به موادغذایی (80/2) می‌باشد؛ عملكرد لوازم خانگی (59/2) و پوشاك (36/2) و در نهایت عملكرد لوازم آرایشی و بهداشتی رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص داده‌اند
ـ در مورد شاخص تطابق، مواد غذایی (80/2) دارای رتبه اول، لوازم خانگی (79/2) دارای رتبة دوم، لوازم آرایشی و بهداشتی (26/2) و پوشاك (15/2) به ترتیب دارای رتبه‌های سوم و چهارم می‌باشند.
ـ در مورد شاخص زیبایی، لوازم خانگی (95/2)، پوشاك (46/2)، موادغذایی (33/2) و لوازم آرایشی و بهداشتی (26/2) به ترتیب اولویت قرار دارند.
ـ در مورد شاخص نام تجاری معتبر، لوازم خانگی (03/3) رتبة اول را به خود اختصاص داده است. مواد غذایی (61/2)، لوازم آرایشی ـ بهداشتی (53/2) و پوشاك (83/1) دارای رتبه‌های بعدی هستند.
فرضیه فرعی شماره 3:
نتایج حاصل از این فرضیه، نشان میدهد که خدمات بر وفاداری مشتریان فروشگاههای زنجیره ای شهروند مؤثر است.
نتایج حاصل از آزمون فریدمن، عوامل مرتبط با بعدخدمات مندرج در سؤالات 7 تا 15 پرسشنامه را رتبه بندی کرد. در این قسمت از دیدگاه مشتریان فروشگاههای زنجیره ای شهروند، نظافت سطح فروشگاه (79/5) و پاسخگویی مناسب کارکنان (76/5) از بهترین عوامل شناخته شدند و آراستگی ظاهری کارکنان و ارائه خدمات ویژه (2/4) کمترین میزان اهمیت را بر وفاداری مشتریان، به خود اختصاص دادند.
فرضیه فرعی شماره 4:
نتایج حاصل از این فرضیه، نشان میدهد که زمان بر وفاداری مشتریان فروشگاههای زنجیره ای شهروند مؤثر است و برای مشتریان حائز اهمیت است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:20 ] [ احمد احمد ]
[ ]

پروژه بررسی عوامل مؤثر بر كاهش میزان رضایت شغلی كاركنان بانك صادرات ایران (نمونه موردی كاركنان حوزه

پروژه بررسی عوامل مؤثر بر كاهش میزان رضایت شغلی كاركنان بانك صادرات ایران (نمونه موردی كاركنان حوزه 6 )

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 89 کیلو بایت

تعداد صفحات : 45

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فهرست مطالب

1- مقدمه و كلیه واژه

2- ارائه مدل تحقیق

3- پیشگفتار

4- چكیده تحقیق

5- رئوس مطالب

6- نتیجه

7- منابع – مآخذ و پیوست‌ها

1-1 مقدمه

در ابتدا رضایت شغلی را تعریف می‌كنیم كه عبارتست از واكنش‌های عاطفی یا احساسی خود نسبت به جنبه‌های مختلف شغل.

این تعریف بدان معناست كه در مورد رضایت شغلی یك مفهوم واحد وجود ندارد، یك فرد می‌تواند از یك جنبة شغل، نسبتاً راضی باشد و از یك یا چند جنبة دیگر ناراضی باشد.

2-1 كلید واژه

تعریف دیگر از رضایت شغلی این است: مقصود از رضایت شغلی نگرش كلی فرد دربارة كارش است، كسی كه رضایت شغلین او در سطحی بالاست نسبت به شغل یا كار خود نگرش مثبت دارد كسی كه از كار خود راضی نیست (رضایت شغلی ندارد) نگرش منفی نسبت به شغل خود دارد. هنگامی كه دربارة نگرش كاركنان بحث می‌شود غالباً مقصود چیزی جز رضایت شغلی آنان نیست. در واقع در این زمینه معمولاً این دو «رضایت شغلی» و «نگرش» را بجای یكدیگر بكار می‌برند.

عوامل تعیین كننده رضایت شغلی عبارتند از: معارضه یا گیرایی كار، سیستم پاداش بر اساس عدل و مساوات، شرایط كاری كه فرد را حمایت كنند، ارضای نیازهای مادی و معنوی، كسب ارزش و تفاوت. تفاوت بدین معنا كه آنچه یك فرد انتظار دارد از شغل خود دریافت كند، از قبیل درآمد مناسب، فرصت‌های ارتقاء و پیشرفت و آنچه كه بطور واقعی دریافت كرده است می‌باشد.

آنچه كه در بالا ذكر شده معنی و مفهوم نسبتاً جامعی از رضایت شغلی كاركنان شاغل در سازمان می‌باشد همچنین عوامل موثر بر میزان رضایت شغلی ذكر شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:19 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات