مبانی نظری خانواده وتعاملات آن, كمرویی, نظریه های كمرویی

مبانی نظری خانواده وتعاملات آن, كمرویی, نظریه های كمرویی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 81 کیلو بایت

تعداد صفحات : 67

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری خانواده وتعاملات آن, كمرویی, نظریه های كمرویی


توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری

-1-خانواده و تعاملات آن.............................22

2-2- موقعیت های ایجاد كننده آسیب نوجوانان............26

2-2-1-دوره نوجوانی..................................31

2-3-كمرویی..........................................34

2-3-1--تعریف كمرویی.................................34

2-3-2-شیوع كمرویی...................................46

2-3-3-پیامدهای كمرویی...............................48

2-3-4-پیوستار كمرویی................................50

2-3-5-علل كمرویی...................................53

2-3-6-نظریه های كمرویی.............................60

2-3-6-1-نظریه روان تحلیل گری........................60

2-3-6-2-نظریه اریكسون..............................60

2-3-6-3-نظریه اسنادی زیمباردو.......................61

2-3-6-4-نظریه شناختی آرنولد باس.....................61

2-3-7-كمرویی و ویژگی های روانشناختی.................62

2-3-8-ارتباط خانواده با ویژگی های روانشناختی........64

مساله را مورد بررسی و مطالعه قرار می دهیم.

2-1-خانواده و تعاملات آن:

خانواده اولین و مهمترین منبع جامعه پذیری کودک است. در سالهای اولیه تنها روابط در دسترس کودک، والدین او هستند. تعامل و رابطه هیجانی بین کودک و والدین انتظارات و پاسخهای آتی کودک در روابط اجتماعی را شکل می دهد. باورها، ارزشها و بازخوردهای یک فرهنگ از طریق فیلترهای خاص خانواده به کودک منتقل می شود (هترینگتون[1] و پارک[2]، 2005).برخی محققان بر این باورند که رفتار والدین تعیین کننده رفتار کودکان است. کودک در سنین اولیه با قرار گرفتن در شبکه روابط پیچیده خانواده، به شناخت خود ودنیای اطراف خود نایل می شود.تمامی متغیرهای مربوط به کودک مثل خودپنداره، عزت نفس، خویشتنداری و قابلیتهای ارتباطی ماحصل نظامهای آموزشی و تربیتی خانواده است(استافورد[3]و بیر[4]، 1993؛گولدنبرگ، 2007).

خانواده به عنوان مهم ترین واحد جامعه بیشترین تاثیر را بر شكل گیری شخصیت فرزندان دارد.كودك به هنگام تولد هیچ درك و فهمی از موجودیت خود ندارد اما به تدریج گونه ای از آگاهی و دانش ابتدایی را در مورد خود به واسطه تعامل با محیط و به خصوص خانواده شكل می دهد. رفتارها و تعاملات والدین باعث می شود كه فرزندان انگاره و تصور خاصی را در مورد موجودیت خود شكل دهند.هر خانواده به شیوه مخصوص خود بر فرزند خود تاثیر می گذارد، از جمله عوامل مهمی كه بر شكل گیری شخصیت نوجوانان موثر است عبارتند ازعوامل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و...(گولدنبرگ، 2001).

خانواده چیزی بیش از مجموعه افرادی است كه در یك فضای مادی و روانی خاص به سر می برند. خانواده یك نظام اجتماعی و طبیعی است كه ویژگی های خاص خود را دارد. نظام اجتماعی مجموعه ای از قواعد و اصول را ابداع و برای اعضای خود نقش های متنوعی تعیین می كند. رابطه اعضای خانواده رابطه ای عمیق و چند لایه است كه عمدتا بر اساس تاریخچه مشترك، ادراك ها و فرض های مشترك و درونی شده راجع به جهان، و اهداف مشترك بنا نهاده شده است. در چنین نظامی افراد توسط علایق و دلبستگی های عاطفی نیرومند، دیرپا و متقابل به یكدیگر متصل شده اند. ارزش اصلی خانواده حاصل شبكه روابطی است كه توسط اعضای آن به وجود آمده است (گلدنبرگ، 2000؛ حسین شاهی، 1386).

از طرفی ارتباط مؤثر، سنگ بنای خانواده سالم و موفق است. به عبارتی وقتی خانواده از الگوهای ارتباطی مؤثر استفاده می كند، انتقال و درك واضحی از محتوا و قصد هر پیامی دارد و مسئولیت اجتماعی كردن فرزندان و دستیابی به نیازهای روحی و روانی اعضای خانواده و شركت در اجتماع را می تواند به خوبی انجام دهد. نوع نظام خانواده و الگوهای ارتباطی آن اثر مهمی بر اعضای خانواده دارد زیرا شخصیت، یادگیری، توسعه و ابقا اعتماد به نفس و قدرت انتخاب و تصمیم گیری منطقی افراد خانواده همه به نوع ارتباطات و نحوه انتقال اطلاعات بین اعضای خانواده وابسته است (ابراهیمی، 1372).

بهداشت روان کودکان به میزان کفایت اجتماعی و عاطفی که توسط خانواده در طی رشد تامین می گردد، بستگی دارد. در خانواده ای كه عشق و علاقه به اندازه كافی مبادله می شود، سلامت عاطفی اعضای تا حد زیادی تامین می گردد. خانواده اولین و مهمترین محیطی است كه فرد را از كیفیت روابط انسانی آگاه می كند. طبق نظر اكثر روانشناسان، تجربیات سالهای اول زندگی كه غالبا در محیط خانواده اتفاق می افتد، زیربنای شخصیت فرد را سازمان می دهد. بدون تردید،كودك در محیط خانواده با معیارهای ارتباطی، اخلاقی، تربیتی و ارزش های اجتماعی آشنا می شود. این تجربیات، رفتارها، نگرش ها، آرمانهای تحصیلی، اعتقادات و باورهای مذهبی، سیاسی و اقتصادی و نوع حرفه فرد را تا حدودی زیادی مشخص می كند (احدی و بنی جمالی، 1378).

از نظر پاترسون[5] (1982)، مشکلات رفتاری کودک در ارتباطی تنگاتنگ با بافت تعامل خانواده دارد. دو رویکرد اساسی برای تشخیص وجود دارد: 1- رویکرد مقوله ای[6] و 2- رویکرد ابعادی[7]. رویکرد مقوله ای که DSM از آن جمله است بیان می دارد که اختلالات تا حدی از هم مستقل است، بطوریکه می توان برای هر یک سبب شناسی و تصویر بالینی مجزایی را ترسیم کرد. با این وجود، تحقیقات اخیر، تردیدهایی را به وجود آورده است. رویکرد ابعادی دیدگاهی متفاوت دارد. در این رویکرد تعدادی بعد فرض می شوند (همچون افسردگی، پرخاشگری، اضطراب و تکانشگری) که می توان آنها را از لحاظ تجربی اثبات کرد و در عین حال با یکدیگر همپوشی دارند. نکته مورد بحث در این رویکرد قانون نگر بودن آن است. روش شناسی این رویکرد اساسا بر پایه هنجارهای آماری و گروهی بوده و وضعیت یک کودک را تنها می توان در مقایسه با وضعیت سایر کودکان در گروههای بهنجار و مرضی، تعبیر و تفسیر کرد.(پاترسون،1982)

دوبس و پیرون (1999) معتقدند كه خانواده ها با وجود تشابه كلی، از ویژگی ها و ساختار متنوعی برخوردارند كه احتمال می رود این تفاوت ها در وضع روانی و رفتاری اعضای آنها منعكس گردد. از نظر آنان خانواده محیط طبیعی كودك است و در رشد فرد تاثیر به سزایی دارد. اما این محیط به طور وسیعی از یك خانواده به خانواده دیگر تفاوت می كند. به این ترتیب كه خانواده ها از یك سو برحسب جوامعی كه در آنها به وجود آمده اند و از سوی دیگر براساس ساختار داخلی با یكدیگر متفاوت هستند.

پدر و مادر (والدین) به عنوان نقطه ثقل خانواده بیشترین تاثیر را در جهت دهی و ایجاد شرایط متنوع و مناسب برای فرزندان دارند. ویژگی های شخصیتی، ارتباطی، اخلاقی، اجتماعی و تربیتی ایشان می تواند تاثیر مستقیم بر وضعیت روانی فرزندان داشته باشد.زیرا مطالعات نشان داده اند مادرانی كه تسلط بر نفس و حس اعتماد را خیلی زود به فرزندانشان القا می كنند، فرزندان آنها از نظر شكوفایی و رشد شخصیت در سطح بالاتری قرار دارند(بیگدلی، 1375).

اكثر مطالعاتی كه در موررد خانواده و تاثیر آن بر روی تحول گزارش شده است، تاكید بر این نكته دارد كه اصول كیفیت ارتباطات درون خانواده، پیش بینی كننده رفتار در دوره نوجوانی است (اشتاین برگ، 1375). در واقع دو نوع مطالعات در این زمینه وجود دارد. در یك سری از مطالعات، متغیرهای خانوادگی به عنوان اثرات اصلی مورد توجه قرار گرفته اند و در بخش دیگر، عوامل خانوادگی به عنوان متغیرهای پیش بینی كننده مورد توجه بوده اند. البته اثر متغیرهای واسطه ای و تعدیل كننده از هر نوع آن در این مطالعات برای فهم متغیرهای خانوادگی روی رفتار نوجوان مورد برسی قرار گرفته اند. در مطالعات سری اول، خانواده را به عنوان متغیر مستقل و خصوصیات نوجوانی را به عنوان متغیر وابسته یا پس آیند مورد توجه قرار داده اند


[1]- Hetherington,E.

[2]- Park,R.

[3]- Stafford.

[4]- Bear,B.

[5] -Patterson,J.

[6] -categorical approach.

[7] -dimensional approach.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:51 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری مدلهای شناخت شناسی, الگوهای ارتباطات خانواده, نظریه انگیزش

مبانی نظری مدلهای شناخت شناسی, الگوهای ارتباطات خانواده, نظریه انگیزش

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 67 کیلو بایت

تعداد صفحات : 41

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری مدلهای شناخت شناسی, الگوهای ارتباطات خانواده, نظریه انگیزش

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


2-1-مقدمه............................................................................................................................................ 15

2-2-تاریخچه و مبانی نظری............................................................................................................ 15

2-2-1-مدلهای شناخت­شناسی.................................................................................................. 17

2-2-1-1-مدل شناخت­شناسی پری، بلنگی و ماگلدا....................................................... 17

2-2-1-2-مدل شناخت­شناسی کینگ و کیچنر................................................................ 21

2-2-1-3-مدل شناخت­شناسی شومر................................................................................... 23

2-2-2-تاریخچه الگوهای ارتباطات خانواده.............................................................................. 26

2-2-2-1-ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده.............................................................................. 29

2-2-2-1-1-جهت­گیری گفت و شنود............................................................................. 31

2-2-2-1-2-جهت­گیری همنوایی...................................................................................... 31

2-2-2-2-انواع الگوهای ارتباطات خانواده............................................................................... 32

2-2-2-2-1خانواده­های توافق­کننده.................................................................................. 33

2-2-2-2-2-خانواده­های کثرت‌گرا..................................................................................... 34

2-2-2-2-3-خانواده­های حفظ­کننده................................................................................. 34

2-2-2-3-4-خانواده­های به حال خود واگذاشته............................................................ 35

2-2-3-نظریه انگیزش.................................................................................................................... 36

2-3-مروری بر تحقیقات پیشین..................................................................................................... 38

2-3-1-مروری بر تحقیقات پیشین در زمینه رابطه باورهای شناخت­شناسی و انگیزش 38

2-3-2-مروری بر تحقیقات پیشین در زمینه رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و انگیزش 42

2-3-3 مروری­ برتحقیقات پیشین در زمینه رابطه الگوهای ارتباطی خانواده و باورهای

شناخت­شناسی.........................................................................................................................................44

2-4-سؤالات تحقیق......................................................................................................................... 47

2-4-1-سؤال اصلی تحقیق.......................................................................................................... 47

2-4-2-سؤالات فرعی تحقیق...................................................................................................... 47

2-5-تعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش...................................................................................... 47

2-5-1-تعریف باورهای شناخت­شناسی.................................................................................... 47

2-5-2-تعریف الگوهای ارتباطی خانواده................................................................................... 47

2-5-3-تعریف انگیزه پیشرفت.................................................................................................... 48

2-1- مقدمه

در این فصل به بررسی تاریخچه و مبانی نظری متغیرهای پژوهش پرداخته می­شود. در ابتدا به بررسی نقش باورهای شناخت­شناسی در حوزه­های مختلف و پس از آن به معرفی انواع مدلهای شناخت­شناسی اقدام خواهد شد. در ادامه به بحث الگوهای ارتباطی خانواده خواهیم پرداخت که ابتدا به شرح ابعاد الگوهای ارتباطی خانواده و پس از آن دو نوع جهت­گیری گفت­وشنود و همنوایی پرداخته می شودو در انتها به توضیح درباره انگیزش پیشرفت اقدام خواهد شد.

2-2-تاریخچه و مبانی نظری

در این بخش به منظور بررسی تاریخچه و مبانی نظری در ابتدا به بررسی نقش باورهای شناخت­شناسی در حوزه­های مختلف، پرداخته شده است. در ضمن همان­طور که در فصل اول ذکر شد، یکی از مسائل مورد مطالعه روانشناسان در حوزه شناخت­شناسی، بررسی تأثیر الگوهای ارتباطی خانواده و رابطه آن با مسائل انگیزشی از جمله انگیزش پیشرفت است که موضوع پژوهش حاضر بوده است؛ بنابراین تعریف مختصری از این اهداف نیز ارائه گردیده است.

به طورکلی می­توان تحقیقات صورت گرفته در مورد باورهای شناخت­شناسی را در شش حوزه کلی طبقه­بندی کرد (هوفر و پینتریچ، 1997):

1) بازنگری و بسط و توسعه­ی نظریه­ی پری

2) ایجاد ابزارهای اندازه­گیری ساده­­تر برای ارزیابی باورهای شناخت­شناسی

3) اکتشاف الگوهای جنسیتی در حوزه دانستن

4) بررسی جایگاه باورهای شناخت­شناسی به عنوان قسمتی از فرایند تفکر و استدلال

5) شناسایی ابعاد باورهای شناخت­شناسی

6)ارزیابی نحوه­ی ارتباط این باورها به دیگر فرایندهای شناختی و انگیزشی

این شش حوزه در سه گروه مختلف جای می­گیرند که در قسمت بعد به آن اشاره شده است.

تحقیقات روانشناسی در مورد رشد باورهای شناخت­شناسی در اواسط دهه­ی 1950 آغاز شد. در این زمان سه خط سیر تحقیقاتی به طور همزمان شش حوزه­ی ذکرشده را پوشش
می­داد (هوفر و پینتریچ، 1997). اولین گروه، به این مسئله علاقمند شدند که افراد چگونه تجارب آموزشی خود را تفسیر می­کنند. (باکستر ماگلدا[1] 1992؛ بلنکی[2] و همکاران 1986، پری، 1970). پری کار خود را با نمونه­ای که تنها شامل جنس مذکر بود آغاز کرد. در مقابل، بلنکی (1986) "شیوه دانستن زنان"[3] را مورد تحقیق قرار داد. بکستر ماگلدا با مشاهده­ی نتایج این دو تحقیق تصمیم گرفت تا تحقیق مشابهی را با هر دو گروه انجام دهد، در واقع حوزه­های یک تا سه در این گروه قرار می­گیرند.

دومین گروه محققان به بررسی این مسئله پرداختند که چگونه فرضیات شناخت­شناسی بر فرآیند تفکر و استدلال تأثیر می­گذارند. در همین راستا کینگ[4] و کیچنر[5] (1994) مدلی بنام قضاوتهای تأملی[6] طراحی کردند که نشان­­دهنده­ی تحول نحوه­ی تفکر و استدلال بود، این سری تحقیقات دربرگیرنده­ی حوزه­ی چهارم هستند.

سومین و جدیدترین خط پژوهش به بررسی باورهای شناخت­شناسی در حین یادگیری کلاس و تأثیر آن بر درک و شناخت افراد از تکالیف علمی و انگیزه­ی آنان پرداختند (رایان 1984، 1984، شومر،1990، 1994). این سری از تکالیف حوزه پنجم و ششم را پوشش
می­دهند.

در ادامه به سه مدل شناخت­شناسی مطرح اشاره می­شود. در مدل اول معروفترین نظریه­پردازان عبارتند از پری (1968)، بلنکی (1986) و ماگلدا (1986). در مدل دوم کینگ و کیچنر (1994) نامهای مطرحی هستند و در مدل سوم نام شومر (1990) برجسته­تر از دیگران است.

2-2-1- مدلهای شناخت­شناسی

2-2-1-1-مدل شناخت­شناسی پری، بلنگی و ماگلدا

در اواخر دهه 1960 پری (1968) به علت تحقیق در مورد رشد باورهای شناخت­شناسی شهرت یافت. او بر اساس مصاحبه­ها و پرسشنامه­های انجام شده بر روی دانشجویان کارشناسی دانشگاه هاروارد نظریه­ی خود را بنا نهاد. پری بیان داشت دانشجویانی که به دانشگاه وارد می­شوند، معتقدند، دانش امری ساده و قطعی است که توسط یک مرجع قدرت علمی مشخص می­شود، در حالی­که با گذشت زمان اکثر دانشجویان سال آخر و دوره­های تکمیلی به این باور می­رسند که دانش امری پیچیده است ودلیل قبول آن نه گفته­های مرجع علمی بلکه دلیل و مدرک قابل قبول و محکم می­باشد.

پری علاقمند بود، دریابد چگونه دانشجویان به صورتهای متفاوتی در محیط علمی و اجتماعی دانشگاه عمل می­کنند. به همین منظور ابزاری به نام چک­لیست ارزشهای آموزشی[7] ساخت. این پرسشنامه سؤالاتی از قبیل "بهترین حالت در مورد موضوعات علمی این است که اکثر مسائل تنها یک جواب درست داشته باشند"را در برمی­گرفت. پری­لیست ارزشهای آموزشی را بر روی 313 نفر از دانشجویان سال اول اجرا نمود، سپس تعدادی از دانشجویان (27 مرد و 4 زن) رابرای یک مصاحبه­ی سالیانه دعوت کرد. او در ابتدا از آنان می­پرسید: "در طی سال تحصیلی، چه نکته­ی برجسته­ای در مورد مسائل آموزشی و علمی شما وجود داشته است؟"[8]

هدف از مصاحبه تشویق دانشجویان به بیان باور و عقیده­ی اصلی خود در مورد تجارب آموزشی درطول سال تحصیلی بود. بر اساس این مصاحبه­ها، پری و همکارانش طرحی از رشد هوشی و اخلاقی ارائه دادند، که به چهار طبقه و 9 موقعیت متوالی تقسیم می­شدند، بطوریکه طبقه­ها از نظر کیفی با هم متفاوت بودند و در هر طبقه چند موقعیت­ جای می­گرفتند که از لحاظ شدت با هم فرق می­کردند (به نقل از هوفر و پینتریچ، 1997)، این طبقه­ها عبارتند از:

ثنوی­گرایی یا دوگرایی:[9] در این مرحله افراد دیدی مطلق­گرا (صحیح و غلط) نسبت به جهان پیرامون خود دارند؛ حقیقت در نزد مراجع علمی می­باشد و آنان این حقیقت و دانش موجود را به یادگیرندگان منتقل می­کنند. لازم به ذکر است موقعیتهای 1 و 2 در این طبقه جای می­گیرند. موقعیتهای 1 و 2 شبیه به هم و تنها از نظر میزان مطلق­گرایی متفاوتند، بطوریکه موقعیت اول نسبت به موقعیت دوم حالت شدیدتری دارد.

چندگرایی[10] : موقعیتهای 3 و 4 متعلق به این طبقه هستند. موقعیت 3 حالت اصلاح شده و تغییر شکل یافته­ی حالت قبلی است. در این موقعیت فرد شروع به شناخت مفاهیمی از قبیل عدم قطعیت می­کند. نکته­ی مهم این است که در این موقعیت نیز حقیقت قابل دسترس است. حتی اگر مراجع علمی هنوز به آن دست نیافته باشند. در موقعیت 4 افراد کم­کم به این باور می­رسند که همه­ی دیدگاهها معتبر و عقیده­ی هر فردی برای خودش صحیح می­باشد.

نسبی­گرایی[11]: موقعیتهای 5 و 6 در این طبقه قرار دارند. موقعیت 5 آغاز پیدایش دید نسبی­گرایانه وابسته به بافت و موقعیت است. در ضمن یک تغییر مهم در این مرحله درک افراد از خود به عنوان سازنده­ی فعال مفاهیم و معانی می­باشد. در موقعیت 6 افراد دانش را به صورت امری نسبی، مشروط و وابسته به بافت درک می­کنند.



[1] -Baxter Magolda

[2] -Belenky

[3] -Women’s ways of knowing

[4] -King

[5] -Kitchener

[6] -Reflective judgment

[7] - Checklist of Educational Values

[8] Would you like to say what has stood out for you during the year?

[9] - Dualism

[10] -Multiplicity

[11] -Relativism

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:51 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری سلامت سازمانی,کیفیت زندگی کاری,تعهد سازمانی

مبانی نظری سلامت سازمانی,کیفیت زندگی کاری,تعهد سازمانی

دسته بندی : علوم انسانی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 140 کیلو بایت

تعداد صفحات : 110

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری سلامت سازمانی,کیفیت زندگی کاری,تعهد سازمانی


توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری


مقدمه.. 13

مفهوم سلامت.. 14

مفهوم سازمان.. 15

مفهوم سلامت سازمانی.. 18

سطوح وابعاد سلامت سازمانی از دیدگاه پارسونز.. 22

مبنای نظری، سطوح وابعادسلامت سازمانی (OHI)از دیدگاه هوی و همکاران 31

سطح نهادی وبعدآن :.. 31

سطح اداری وابعادآن :.. 31

سطح فنی وابعادآن :.. 32

ویژگیهای اساسی سازمان های سالم و ناسالم.. 33

مقایسه سلامت سازمانی واثربخشی.. 40

مفهوم و تعاریف کیفیت زندگی کاری.. 41

تاریخچه کیفیت زندگی کاری.. 45

رویکردهای کیفیت زندگی کاری.. 46

جدول (2-1)رویکردهای بهبود کیفیت زندگی کاری.. 50

اهداف کیفیت زندگی کاری.. 51

مولفه ساختار.. 52

مولفه انطباق.. 52

مولفه تمرکز.. 52

مولفه مشارکت.. 52

مولفه فرایند تصمیم گیری.. 53

مولفه تسهیل.. 53

مولفه آموزش و تعلیم.. 53

مولفه رابطه اتحادیه مدیریت.. 54

مولفه محتوای موضوعات.. 54

تعابیر نوین کیفیت زندگی کاری.. 54

مدیریت کیفیت فراگیر.. 54

ویژگی های زیر از خصوصیات مدیریت کیفیت فراگیر است:.. 55

توانمند سازی کارکنان.. 55

مهندسی مجدد (باز مهندسی )سازمان.. 56

شاخص های کیفیت زندگی کاری.. 56

راهبردهای بهبود کیفیت زندگی کاری.. 58

انسانی تر کردن کار.. 58

طراحی شغل.. 59

تعهد سازمانی.. 61

ابعاد و تعاریف تعهد سازمانی.. 62

تعاریفی دیگر از تعهد سازمانی.. 67

اهمیت تعهد سازمانی.. 70

مدل سه بخشی تعهد سازمانی.. 72

عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی.. 73

ویژگیهای شخصی موثر بر تعهد سازمانی.. 80

خصوصیات شغلی و تعهد سازمانی.. 86

دو دیدگاه كلی در مورد تعهد سازمانی.. 86

تعهد سازمانی مفهوم یك بعدی یا چند بعدی.. 88

الگوهای چند بعدی تعهد سازمانی.. 89

سایر دیدگاه ها درباره تعهد سازمانی.. 90

تأثیر مالكیت كاركنان بر تعهد سازمانی.. 92

راهكارهایی برای افزایش تعهد سازمانی.. 94

مروری بر پژوهش های پیشین.. 95

تحقیقات انجام شده در داخل و خارج کشور.. 95

جمع بندی.. 105

مقدمه

تغییر و تحول، از ویژگی های مهم سازمان های کارا واثربخش است . " سازمان خواهان بقا واثربخشی خویش است بایدبه تغییرات محیطی حساس بوده وعکس العمل مناسب نشان داده و بپذیرد که تغییرات در یک سازمان امری الزامی و مستمراست "(دعایی،1384). " تغییر و تحول ع بارتست از تغییر در محیط (ساختار، فناوری و افراد ) یک سازمان و به هرصورت، یک واقعیت سازمانی است " (رابینز و همکاران،1382). سازمانها برای اینکه بتوانند در محیط در حال تغییر دائمی خود پایدار بمانند و در درازمدت قادرباشند با محیط خود سازگار شده و پیوسته توانایی های لازم را برای بقای خود ایجاد کرده و گسترش دهند، لازم است که ازسلامت سازمانی برخوردار بوده و در جهت سالم سازی خود کوشا باشند ،" وضعیت سلامت سازمانی در یک سازمان سالم، یک اصل تعیین کننده اثربخشی در هر سازمان است (علاقه بند،1387).

اصطلاح کیفیت زندگی کاری در سالهای اخیر رواج زیادی داشته‌است. اما در مورد معنای این اصطلاح توافق کمی وجود دارد، در عین حال می توان گفت حداقل دو استفاده شایع از آن وجود دارد: اول اینکه کیفیت زندگی کاری اشاره به مجموعه ای از نتایج برای کارکنان نظیر رضایتمندی شغلی، فرصتهای رشد، مسائل روانشناختی، امنیت شغلی، روابط انسانی کارفرما، کارکنان و میزان پایین بودن حوادث دارد. دوم، کیفیت زندگی کاری به مجموعه ای از کارها یا عملکردهای سازمانی نظیر مدیریت مشارکتی، غنی سازی شغلی و شرایط کاری مطمئن اشاره دارد. در این رابطه برنامه‌های کیفیت زندگی کاری ممکن است به عنوان راهبرد مدیریت منابع انسانی شامل عملکردهای کیفیت زندگی کاری و بهبود برنامه‌های کیفیت زندگی کاری و بهبود کارآیی و بهره‌وری سازمانی در نظر گرفته شود(رودکی، ۱۳۸7).

والتون1(1998) به عنوان نخستین کسی که رویکرد کیفیت زندگی کاری را مطرح کرد شاخصها و مؤلفه های کیفیت زندگی کاری را در هشت گروه طبقه بندی کرده است که عبارتند از: پرداخت منصفانه، قانون گرایی، فرصت رشد و امنیت دائمی، وابستگی اجتماعی، توسعه قابلیتهای فردی، ایمنی محیط، یکپارچگی اجتماعی(به نقل از کسایی،1383).

کیفیت زندگی کاری را یکی از فنون بالندگی سازمان می دانند که سعی دارد عوامل سه گانه انگیزش و رضایت، پذیرش مسئولیت و احساس تعهد نسبت به کار را توأمان تأمین کند(به نقل ازبزاز جزایری و پرداختچی،1386)

تعهد سازمانی یك نگرش و یك حالت روانی است كه نشان دهنده تمایل ، نیاز و الزام جهت ادامه فعالیت در یك سازمان است . از دیدگاهی دیگر ، تعهد سازمانی نوعی احساس وابستگی و تعلق خاطر به سازمان است . بنابراین تعهد سازمانی یك نگرش درباره وفاداری كارمندان به سازمان است ، و یك فرایند مستمری است كه از طریق آن اعضای سازمان علاقه خود را به سازمان و موفقیت و كارایی پیوسته آن نشان میدهند (مجیدی،1386).بدیهی است تعهد سازمانی كاركنان زمانی ارزشمند خواهد بود كه بر روی عملكرد سازمان تأثیر مثبت داشته و موجب ارتقاء بهره وری سازمان گردد .

این فصل شامل سه بخش می باشد. بخش اول سلامت سازمانی است كه در این بخش به تعریف سلامت سازمانی پرداخته و ابعاد آن را ذکر نموده ایم،بخش دوم کیفیت زندگی کاری است که در این بخش به مطالعه مبانی نظری در رابطه با کیفیت زندگی کاری پرداخته شده و بخش سوم، تعهد سازمانی است كه در این بخش به تعریف تعهد سازمانی پرداخته و ابعاد آن را ذكر نموده ایم،عوامل موثر برابعاد سه گانه تعهد و انواع تعهد را عنوان كرده و به توضیح دیدگاه های نوین تعهد سازمانی پرداخته ایم.و در آخر خلاصه ایی از پیشینه پژهشهای انجام شده را ذكر نموده اییم.

مفهوم سلامت

واژه سلامت در فرهنگ لغت به معنی " تندرستی، شادابی ، خرمی ، امنیت ، صداقت، تقو ی، رستگاری ،صلح، آشتی " تعریف شده است و در زبان انگلیسی معادل کلمه (Health)می باشد . در باور عمومی ، سلامت به معنی فقدان بیماری و نارسایی در یک ارگانیسم (موجودزنده) است. " درحالت سلامت مثبت، ارگانیسم ضمن انجام وظیفه، به رشد و شکوفایی خودادامه می دهد. قریب به این مفهوم، خودیابی است که درروان درمانی و آموزش روابط انسانی بدان اشاره می شود. به زعم " مزلو " ، خودیابی، میل رسیدن به حدکمالی است که شخص قابلیت رسیدن به آن ر ا دارد. درحالت خودیابی یا تحقق ذات، استعددهای بالقوه شخص (سازمان) شکوفا شده، فعلیت می یابند . هر دو مفهوم سلامت مثبت و خودیابی، جذابیت ویژه ای در قلمرو علوم رفتاری پیدا کرده اند "(علاقه بند ، 1387).

بینیارد ( 1996) تعریف سلامت برمبنای حالت کامل صحت و آسایش زیستی، روانی و اجتماعی را مورد انتقاد قرارداده و اظهار می کند که رسیدن به آن حالت ، درعمل خیلی مشکل است. از سوی دیگر این تعریف از عوامل گسترده اجتماعی اقتصادی وسیاسی که ممکن است در این حالت سهیم باشد، غفلت کرده است این تعریف همچنین مستلزم آن است که افرادی که کامل نیستند (لزوما ) سالم نیز نیستند(کرتیس،1380).در بررسی سلامت سازمان ها، سوال قابل طرح این است که آیا می توان مفهوم سلامت را که مربوط به موجودات زنده است، در مورد سازمانها به کاربرد؟ " مایلز معتقد است که صرف نظر از مشکلاتی که " ارگانیسم پنداری " سازمان و " نوع آرمانی " بودن مفهوم " سلامت کامل " به بار می آورند،رویکرد " سلامت سازمانی " ازلحاظ فهم پویایی های سازمانها و پژوهش و کوشش در جهت بهسازی آنها،مزایای علمی قابل ملاحظه ای دارد "( علاقه بند ، 1387) . افزوده برآن وقتی دریک نگرش سیستمی به سازمان توجه شود می توان آن را به عنوان یک موجود زنده که مدام درحال تغییر وتحول است به حساب آورد.

مفهوم سازمان

سازمان از نظرلغوی " مجموع دستگاه ها و شعب و کارمندان یک اداره یا یک مؤسسه که به آن تشکیلات نیزمی گویند " معنی شده است (فرهنگ معین ، جلد دوم ، ص 1794). همگام با سیرتحولی علم مدیریت، شناخت و تصورات از سازمانها تغییرات بسیاری پیدا کرده است . سازمان به عنوان سیستم های حقوقی که می توان آن را در نظارت مدیریت علم ی تیلور، فایول، وبر وسایمون ملاحظه کرد، به عنوان یک سیستم بسته قلمداد شده و سازمان را بدون محیط در نظر می گیرند ازمشخصات بارز و خصوصیات بیانگراین نظرات، مشخص بودن هدف ها و رسمی شدن رفتارها می باشد . به عبارت دیگر در این سازمان ها اهداف، مشخص و معین است و هدف های مبهم در سازمان در طول زمان مشخص تر می شوند . چنانچه هدف ها مشخص

نشوند ساختار سازمان نیز ناپایدار و نامنظم خواهد بود . رسمی شدن رفتارها نیز به منظورروشن تر کردن و عینی ساختن روابط بین مجموعه ای از نقش ها و اصولی که ناظر برعملکرد سیستم است، به حساب می آید.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:51 ] [ احمد احمد ]
[ ]

طراحی آکوستیک در فضاهای آموزشی

طراحی آکوستیک در فضاهای آموزشی

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 9.067 مگا بایت

تعداد صفحات : 40

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

این فایل شامل یک پاورپوینت با 40 اسلاید و درباره ی چگونگی طراحی فضای اکوستیک میباشد.

که شامل مراحل طراحی اکوستیک - راه های کاهش نوفه و مواد و مصالح جاذب صوتی است.

طراحی آکوستیک در فضاهای آموزشی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

طراحی مجتمع مسکونی (طرح 5)

طراحی مجتمع مسکونی (طرح 5)

دسته بندی : معماری

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 4.485 مگا بایت

تعداد صفحات : 3

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

این فایل شامل پلان یک خوابه ، دو خوابه و سه خوابه میباشد.که هر کدام دارای پلان معماری - ستون گذاری - اندازه گذاری است. و دارای پلان پارکینگ و لابی نیز هست.

همچنین این فایل دارای مقطع و نما از دو جهت مجتمع نیز میباشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

جنبش تنباکو

جنبش تنباکو

دسته بندی : تاریخ

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 25 کیلو بایت

تعداد صفحات : 30

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فهرست مطالب

عنوان

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1- مقدمه

2- واگذاری امتیاز

3- مفاد امتیاز

4- مخالفین با قرارداد تالبوت

5- كارگزاران كمپانی در شهرهای مختلف:

فارس

تبریز

اصفهان

مشهد

تهران

6- آیت الله میرزای شیرازی و حكم تحریم

7- واكنش دولت در برابر حكم تحریم

8- آثار و نتایج نهضت تنباكو:

- افزایش قدرت علما

- بالا رفتن اعتماد به نفس مردم (بیداری ایرانیان و زمینه‌ای برای

انقلاب مشروطه)

- عقب نشینی استعمار

- پیامد سوء اقتصادی

- بی اعتباری امین السلطان و مرگ ناصرالدین شاه

9- جمع بندی

مقدمه

نهضت مردم ایران به رهبری روحانیت در واقعه تنباكو از درخشانترین صفحات تاریخ سیاسی معاصر ایران به شمار می‌رود و بیشتر مشروطه نویسان به دو جهت آن را مبداء و پیش درآمد انقلاب مشروطیت شمرده‌اند:

اولی اینكه مردم تا آن زمان مرعوب دولت بودند و خود را در مقابل اقتدارات دولت استبدادی و شاه زبون و ناتوان تصور می كردند ولی به واسطة كامیابی در انقلاب انحصار تنباكو جرأت و جسارت پیدا كرده و فهمیدند در مقابل ارادة شاه و دولت می توان پایداری كرد و با یك قیام عمومی ممكن است منافع خود را حفظ كنند و شاه را كه صاحب اختیار كل و حاكم بر تقدیرات ملت است، مجبور به تسلیم نمایند و این فكر و اندیشه، تخمی از كامیابی در دل‌ها كاشت و در مقابل تسلیم و رضا در پیشگاه زور و قلدوری ، روح مقاومت و پایداری به وجود آورد. و دوم اینكه چون این نهضت عمومی بنا بر احكام علمای روحانی در سر تا سر ایران بر پا شد و با كامیابی آنها خاتمه یافت اقتدار زیادی نصیب آنان گردید و شاه و درباریان كه شكست خورده از این مبارزه بیرون آمدند بیش از پیش مرعوب نفوذ و قدرت روحانیت شدند و طبعاً نهضت مشروطیت هم كه به دستیاری عده‌ای از علما بزرگ و مرجع تقلید بر پا گشت قدرتیكه در نتیجة‌ انقلاب انحصار دخانیات نصیب روحانیون شده بود و اقتداریكه پس از آن واقعه بدست آورده بودند كمك شایانی در پیشرفت نهضت مشروطه و برقراری حكومت ملی نمود.

واگذاری امتیاز:

امتیاز تنباكو، یكی از امتیازاتی بود كه در اواخر قرن نوزدهم میلادی (اوایل قرن چهاردهم هجری) به یك كشور بیگانه (انگلیس) اعطا شد. مقدمات واگذاری این امتیاز در اثنای سومین سفر ناصرالدین شاه به اروپا در سال 1889 م/ 1306 هـ. در لندن انجام شد، نمایندگان كمپانی انگلیسی به ایران آمد.

دولت انگلیس از همان آغاز ورود شاه به لندن، ماژورتالبوت صاحبت اصلی امتیاز را مأمور پذیرایی از هیأت ایرانی كرد، همو در جریان این پذیرایی اطلاعات خود را دربارة محصول تنباكوی ایران تكمیل نموده و به بحث و گفتگو در روند كارها پرداخت.

مفاد امتیاز نامه :

الف) تعهدات دولت ایران نسبت به كمپانی:

1- خرید و فروش و عمل آوردن توتون و تنباكو در داخل و خارج كشور تا مدت 5 سال در انحصار تالبوت و شركا قرار می‌گیرد 2- صاحبان امتیاز به منظور تعیین مقدار توتون و تنباكو حق دارند آگاهی را ازپ زارعین كسب نمایند و دولت اسباب تسهیل آن را فراهم نماید، 3- حمل و نقل توتون و تنباكو به ایران قدغن است مگر به اجازة كمپانی، كسانی كه خلاف این قانون عمل كند مورد مجازات و سیاست قرار می‌گیرد. 4- دولت ایران متعهد می‌شود عوارض گمركی و سایر مالیات ‌هایی كه از توتون و تنباكو گرفته می‌شد تا مدت 50 سال افزایش ندهد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:50 ] [ احمد احمد ]
[ ]

برآورد مالی شركتها و سازمانهای مختلف و اثر آن بر تورم

برآورد مالی شركتها و سازمانهای مختلف و اثر آن بر تورم

دسته بندی : اقتصاد

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 55 کیلو بایت

تعداد صفحات : 70

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فصل اول

كلیات وطرح تحقیق

مقدمه

بیان موضوع تحقیق

اهمیت موضوع تحقیق

ضرورت تجدید ارزیابی داراییها

قابلیت كاربرد و نتایج اجرای قانون مذكور

فرضیه های تحقیق

روش تحقیق

محدودیتهای تحقیق

محتوای تحقیق

یافته های تحقیق به شكل

مزایا

معایب

فصل دوم

زمینه تئوریك بررسی تورم

1- مفهوم تورم

نظریه هانری اوژاك

نظریه هولزمن

تعریف تورم

اندازه گیری تورم

4- شاخصهای قیمت

شاخص عموی قیمت

6- محاسبه شاخص قیمت

شاخص لاسپیرز

شاخص اج.ورث- مارشال

در این شاخص جمع دوم كمیت

4-6- شاخص ایده آل فیشر

شاخص قیمتها با وزن ثابت

اثرات تورم

سیاستهای اقتصادی و تورم

سیاست مالی و تورم

سیاست پولی وتورم

انواع تورم

تورم ناشی از تقاضا

تورم ناشی از فزونی هزینه ها

تورم ركودی

مسائل اقتصادی و حسابداری ناشی از تورم

عوامل گسترش دهنده و بازدارنده تورم

عوامل بازدارنده تورم

تدابیرمربوط به مقابله با آثار تورم

درخصوص آثار تورم برتشكیل پس انداز

در مورد آثار تورم بر وضع محاسبات مؤسسات اقتصادی

تأثیر تورم برگزارشهای مالی

فصل سوم

تدابیر حسابداری در شرایط تورمی و تعارض موجود با اهداف گزارشگری مالی

اهداف گزارشگری مالی

گروه بندی استفاده كنندگان از اطلاعات مالی

منابع

مقدمه:

نظر به اینكه در اثر اعمال سیاستهای تورم آور یا ضد تورمی دولتها و سایر عوامل اقتصادی- اجتماعی، ارزش پول در سراسر جهان در حال نوسان است و بویژه این نوسانات در سالهای اخیر چشمگیر و قابل ملاحظه و عمدتاً در جهت كاهش ارزش و قدرت خرید پول رایج بوده است لذا ایجاب می كند كه مسأله توجه به ارزشهای جاری در نشان دادن وضعیت دارایی و بدهی و ذخائر و اندوخته های مؤسسات و نیز تا حدودی نتایج عملكرد آنها به طور جدی مورد شناسایی و توجه قرار گیرد. ضرورت این امر از آنجا ناشی می گردد كه صورتهای مالی مؤسسات، كه نشان دهنده چنان موارد و اقلام است، عموماً بر اساس بهای تمام شده و در هر حال ارزشهای زمان انجام و وقوع معالات مالی یا به عبارت دیگر ارزشهای تاریخی تنظیم می گردند و لذا منعكس كننده ارزشهای جاری در تاریخ ترازنامه نمی باشند

بیان موضوع تحقیق

تجدید ارزیابی داراییهای ثابت و بررسی قابلیت كاربرد قانون مصوبه در این مورد كه موضوع تحقیق را تشكیل می دهد در قلمرو حسابداری مدیریت و حسابداری مالی قرار گرفته و علاوه بر تمركز بر دو شاخه حسابداری از حوزه های مختلف دیگر نظیر اقتصاد مالی و اقتصاد كلان كمك می گیرد.

تجدید ارزیابی داراییهای ثابت به عنوان روش معمول حسابداری از تكنیكهای خاص به روز درآوردن قیمتها بهره می گیرد نظیر استفاده از شاخصها و قیمت روز داراییها كه در هر صورت موضوع تورم و حوزه اقتصاد كلان نیز مورد مطالعه قرار می گیرد. لذا می توان نتیجه گرفت كه موضوع مورد تحقیق در قالب حسابداری مدیریت، حسابداری مالی و اقتصاد كلان مطرح می شود.

قابلیت كاربرد و نتایج اجرای قانون مذكور

تصویب قوانین در یك مقطع از زمان بنا به ضرورتهای خاص صورت می گیرد كه گاهاً تصویب كنندگان عمومیت آن و مدت زمان لازم برای تعمیم آن را نادیده می گیرند لذا ضرورت تحقیق در زمینه قابلیت كاربرد چنین قانونی و نتایج اجرای آن برای بازارهای پولی و مالی اقتصاد صنعتی كشور بسیار ضروری به نظر می رسد

فرضیه های تحقیق

فرضیه هایی كه در تحقیق حاضر مورد بررسی و آزمون قرار گرفته است عبارتند از:

1-4- تجدید ارزیابی داراییها

1- در زمان تورم صورتهای مالی وضع واقعی مؤسسات را نشان نمی دهد.

2- تجدید ارزیابی داراییها(داراییهای ثابت) در زمان تورم لازم و ضروری می باشد.

3- تجدید ارزیابی داراییها اثرات قابل توجهی در صورتهای مالی خواهد گذاشت.

4- تجدید ارزیابی سبب خواهد شد كه صورتهای مالی وضع واقعی مؤسسه را نشان می دهد.

5- ارائه وضع واقعی از طریق صورتهای مالی،سرمایه گذاران را در امر سرمایه گذاری رهنمون خواهد شد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود گزارش کارورزی 1 شرح وظایف بهورز - واحد گسترش شبکه و مدیریت تیم سلامت

دانلود گزارش کارورزی 1 شرح وظایف بهورز - واحد گسترش شبکه و مدیریت تیم سلامت

دسته بندی : علوم پزشکی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 138 کیلو بایت

تعداد صفحات : 13

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فرمت:ورد

تعداد صفحه:13

v خانه بهداشت :

محیطی ترین واحد بهداشت شهرستان است . واحدی مستقر در یك روستا كه غالبا" چند روستای دیگر ) روستاهای قمر( رانیز پوشش می دهد . میانگین جمعیت تحت پوشش هر خانه بهداشت ( 1500 ) نفراست بهورزان زن و مرد كاركنان خانه بهداشت را تشكیل می دهند . بومی بودن بهورزان ، ارتباط دائم آنها با مردم ، مبانی ثبت دقیق اطلاعات بهداشتی و نظارت مستمر بر فعالیت خانه های بهداشت از عوامل عمده پوشش مطلوب خانه های بهداشت است . به دلایل فرهنگی كوشش شده است در هر خانه بهداشت یك بهورز زن و یك بهورز مرد حضور داشته باشد . هر دو بهورز مسئول همه وظایف خانه بهداشت در محدوده جغرافیایی و جمعیتی خانه بهداشت خود هستند. استثنا فقط مربوط به مواردی می شود كه موضوع خدمت ،معاینه مراجعه كنندگان سنین نوجوانی و بالاتر ، آموزشهای تنظیم خانواده وبالاخره انجام تزریقات و پانسمان باشد . وظیفه اصلی این واحد ، ارائه مراقبت های اولیه بهداشتی به جمعیت تحت پوشش می باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود فایل ورد Word بررسی الگوریتم‌های ‌مسیر‌یابی در شبکه‌های رادیوشناختی و ارائه روشی برای بهبود ب

دانلود فایل ورد Word بررسی الگوریتم‌های ‌مسیر‌یابی در شبکه‌های رادیوشناختی و ارائه روشی برای بهبود برون دهی شبکه

دسته بندی : برق

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 3.281 مگا بایت

تعداد صفحات : 130

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی الگوریتم‌های ‌مسیر‌یابی در شبکه‌های رادیوشناختی و ارائه روشی برای بهبود برون دهی شبکه
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 130 صفحه

چکیده:
تکنولوژی رادیوشناختی برای اولین بار توسط دکتر Mitola در سال ۱۹۹۹ بیان شد و در سال‌های اخیر تحولی نو‌ظهور در زمینه ارتباطات رادیویی ایجاد کرده که می تواند با بکارگیری منابع طیفی موجودبه صورت هوشمندانه و مؤثر سرویس‌های بی‌سیم سریع‌تر و با قابلیت اعتماد بالاتر را فراهم آورد. البته این استفاده پویا از طیف، با پیچیدگی‌های بسیاری در زمینه طراحی پروتکل‌های ارتباطی در لایه‌های مختلف همراه است. مطالعات انجام شده پیرامون روش های مسیر‌یابی کارا در شبکه‌های رادیو‌شناختی و ایدههای اساسی که منجر به ارائه این الگوریتم‌ها گردیده، را بررسی نموده ایم. با توجه به کاستی‌های موجود در طرح‌های پیشین و همچنین عوامل مؤثر در یک طراحی بهینه به استخراج یک الگوریتم مسیر‌یابی کارا برایCRAHN بر مبنایAODV می پردازیم که از دو تکنیک ارسال‌های چند‌کاناله و چند‌مسیره برای مقابله با فعالیت متغیر با مکان و فرکانسPU ‌ها بهره می‌برد. در این روش با آگاهی از تغییرات توپولوژی شبکه، اطلاعات محلی مرتبط با حفره‌های فرکانسی و مشخصه‌های آماری الگوی عملکرد ‌‌‌‌PU‌ها به انتخاب بهترین بخش از پهنای باند می‌پردازیم. همچنین متریک بهبود‌دهنده برون‌دهی را به منظور افزایش هر چه بیشتر راندمان با استراتژی انتخاب کانال مناسب ترکیب می کنیم. در ادامه شبیه‌سازی واقع‌گرایانه‌ای برای شبکه‌های رادیو‌شناختی اقتضایی ارائه شده‌است و مدلی واقعی و انعطاف‌پذیر از فعالیت کاربران اولیه و نیز چرخه رادیو‌شناختی (تشخیص، تحرک و به‌اشتراک‌گذاری طیفی) که توسط هر SU انجام می‌پذیرد، پیاده‌سازی گردیده‌است. همچنین این ضمیمه امکان تبادل داده‌های میان‌لایه‌ای میان پروتکل‌های لایه‌های مختلف شبکه را فراهم می‌آورد. ایده‌های مربوط به روش پیشنهادی از طریق نرم‌افزار NS2 بررسی شده است .شبیه‌سازی‌ها بهبود قابل ملاحظه‌ای را در جهت افزایش راندمان انتها به انتها نسبت به روش‌ پیشین نشان می‌دهد.
کلمات کلیدی:تکنولوژی رادیوشناختی، CRAHN، الگوریتم مسیریابی، تکنیک ارسال های چندگانه
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول: مقدمه
۱-۱- کلیات 2
۱-۲- تکنولوژی سیستم¬های رادیوشناختی 4
۱-۲-۱-قابلیت هوشمندی 5
۱-۲-۲-قابلیت دوباره شکل دهی 5
۱-۳- معماری فیزیکی شبکه‌های ‌رادیو‌شناختی 6
۱-۴ – شبکه‌های ‌رادیو‌شناختی 7
۱-۴-۱- اجزای شبکه 7
۱-۴-۲- ناهمگونی طیف 10
۱-۴-۳- چارچوب مدیریت طیف 11
۱-۴-۴- اشتراک‌گذاری طیف 12
۱-۵-تفاوت CRN با شبکه‌های چندرادیویی و چندکاناله متداول گذشته 13
۱-۶- طبفه بندی الگوریتم‌های ‌مسیر‌یابی 14
۱-۶-۱- دسته بندی روشهای مسیر یابی در شبکه های رادیو شناختی اقتضایی 16
فصل دوم: مروری بر فعالیت‌های گذشته در پاسخ به چالش‌های ‌مسیر‌یابی
۲-۱- راه‌حل‌های ارائه ‌شده در پاسخ به چالش‌های شبکه‌های ‌رادیو‌شناختی 18
۲-۱-۱- روش‌های مبتنی بر تداخل و توان ارسالی 20
۲-۱-۲- روش‌های مبتنی بر میزان تأخیر 21
۲-۱-۳- روش‌های مبتنی بر پایداری مسیر 22
۲-۱-۴- روش‌های مبتنی بر ماکزیمم کردن برون‌دهی 23
۲-۲- معیار‌های کمی متداول ‌مسیر‌یابی در شبکه‌های اقتضایی 26
۲-۲-۱- دسته‌بندی معیار‌های کمی ‌مسیر‌یابی 27
۲-۲-۲-منتخب گروه اول، HOP 28
۲-۲-۳- زمان رفت و برگشت به هاپ(RTT) 30
۲-۲-۴- دفعات ارسال مورد انتظار (ETX) 31
۲-۲-۵-زمان ارسال مورد انتظار (ETT) 33
۲-۲-۶- زمان انحصاری ارسال مورد انتظار(EETT) 34
۲-۲-۷- پیاده‌سازی چهار معیار انتخابی در الگوریتمAODV 36
۲-۲-۸- نکات مهم در طراحی معیار کمی بهینه 39
۲-۳-استراتژی‌های انتخاب کانال در CRN 40
۲-۳-۱- دسته‌بندی استراتژی‌های انتخاب کانال 41
فصل سوم: استخراج یک الگوریتم ‌مسیر‌یابی کارا با استفاده از تکنیک‌های دایورسیتی دوگانه در شبیه‌ساز NS2-CRAHN 44
۳-۱- مقدمه‌ای بر چالش‌های پیش رویCRAHN 44
۳-۲- فرضیات و مدل سیستم 46
۳-۲-۱-الگوی فعالیت PU‌ها 48
۳-۲-۲- اساس عملکرد SU‌ها 49
۳-۳- مدل‌سازیCRAHN به کمک شبیه‌سازNS2 51
۳-۳-۱- فایل مرتبط با فعالیت PU‌ها 53
۳-۳-۲- فایل مرتبط با رویداد‌های کانال 53
۳-۳-۳-مدیریت منابع طیفی 54
۳-۳-۴- فعالیتSU‌ها 57
۳-۴- ارائه یک الگوریتم مسیریابی کارایCRAHN مبتنی بر تکنیک ارسالهای چند مسیره و چند کاناله 58
۳-۴-۱- پروتکل AODV 59
۳-۵- ارائه یک الگوریتم ‌مسیر‌یابی کارا با استفاده از روش ارسال‌های دوگانه در شبکه‌های رادیوشناختی اقتضایی 67
۳-۵-۱-الگوریتم مرحله RREQ 68
۳-۵-۲-الگوریتم مرحله RREP 70
۳-۵-۳- پروسه نگهداری از مسیر 71
فصل چهارم:شبه سازی
۴-۱- مقایسه کارایی AODV،D2CARP و الگوریتم پیشنهادی 74
۴-۲- تأثیر الگوی عملکرد PU‌ها بر راندمان شبکه 78
۴-۲-۱- تحلیل عملکرد 85
۴-۳- آنالیز ناهمگونی طیف 89
۴-۴- مقایسه عملکرد دو روش پیشنهادی و D2CARP بر حسب زمان تشخیص طیف 91
۴-۵- مقایسه عملکرد دو روش پیشنهادی و D2CARP بر حسب سرعت حرکت گرهها 93
۴-۶- مقایسه عملکرد دو روش پیشنهادی و D2CARP بر حسب نرخ بستههای RREQ 94
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات
۵-۱- نتیجه گیری 97
۵-۲- پیشنهادات 100
فهرست منابع و مآخذ: 101
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود فایل ورد Word بررسی تطبیقی شکنجه علیه زنان در کشورهای جهان سوم و پیشرفته

دانلود فایل ورد Word بررسی تطبیقی شکنجه علیه زنان در کشورهای جهان سوم و پیشرفته

دسته بندی : فقه و حقوق اسلامی

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 796 کیلو بایت

تعداد صفحات : 153

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی تطبیقی شکنجه علیه زنان در کشورهای جهان سوم و پیشرفته و مسئولیت بین المللی دولت‌ها در این خصوص
نوع فایل: word (قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 153 صفحه

چکیده
شکنجه علیه زنان مانعی در راه دستیابی به برابری، پیشرفت و صلح، مصداقی از نقض حقوق بشر و آزادی های اساسی زنان و نمایشی از نابرابری تاریخی روابط قدرت میان زنان و مردان است. هم چنین به سلطه کشیدن و تبعیض علیه زنان و پیشگیری از پیشرفت کامل زنان از جمله مکانیزم های مهم اجتماعی است که زنان را به موقعیت های فرودست در مقایسه با مردان سوق می دهد و برخورداری زنان را از حقوق و آزادی‌ها به طور ناقص یا کامل نفی می‌کند. هدف از انجام این تحقیق، بررسی عوامل مؤثر در نابرابری علیه زنان و تأثیر تبعیض ها و نابرابری¬ها بر زنان و همچنین جمع آوری کنوانسیون های بین-المللی موجود در زمینه شکنجه و خشونت علیه زنان و رویه ی دولت ها در این خصوص می باشد. مطالب ارائه شده در این تحقیق مطابق ترتیب ذیل در پنج فصل طبقه بندی شده است. در فصل اول به کلیات، فصل دوم تعاربف، فصل سوم نابرابری-های جنسیتی و مفاهیم مرتبط با آن، فصل چهارم مسئولیت بین المللی دولت ها در خصوص شکنجه علیه زنان و فصل پنجم به ذکر نتیجه گیری پرداخته شده است. جهت انجام این پژوهش، کنوانسیون های مربوطه، کتب، مقالات، سایت-های معتبر و اخبار مرتبط جمع آوری و مورد مطالعه قرار گرفته اند. پس از مطالعه منابع مورد بررسی، قوانین بین‌المللی موجود با شرایط حاکم در کشورهای مختلف مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج حاصله بیانگر تفاوت های عمیق فرهنگی و اجتماعی کشورهای مختلف در زمینه زنان است. طبق نتایج به دست آمده، کشورهایی که حقی در خور شأن زن برای او قائل نیستند، عموماً جزء کشورهای درحال توسعه و توسعه نیافته می باشند. علیرغم وجود اسناد بین المللی، دولت ها خود را ملزم به رعایت قوانین بین‌المللی در زمینه حقوق زنان نمی‌دانند و هم چنان اعمال تبعیض ها علیه زنان در بسیاری از کشورها ادامه دارد. این گونه تفاوت ها و تبعیض ها موجب سلب اعتمادبه‌نفس، کاهش حضور زنان در جامعه، عدم پیشرفت آنان، ایجاد ناراحتی های روحی و روانی، عدم تربیت صحیح فرزندان و پیامدهای سوء دیگری می گردد. در این تحقیق پس از بررسی قوانین بین‌المللی در زمینه حقوق زنان به بررسی آثار سوء شکنجه و خشونت علیه زنان بر زنان، کودکان و جوامع انسانی پرداخته شده و در نهایت خلأهای قانونی ذکر و پیشنهاداتی جهت بهبود شرایط موجود ارائه شده است.
کلمات کلیدی: شکنجه ـ زنان ـ نابرابری ـ خشونت ـ تبعیض.
فهرست مطالب
چکیده 1
فصل اول: کلیات 2
الف) بیان مسئله 2
ب) سؤالات تحقیق 3
پ) بیان فرضیه 3
ت) ضرورت انجام تحقیق 4
ث) اهداف تحقیق 4
ج) منابع کلی و پیشینه تحقیق 5
چ) کاربرد تحقیق 6
ح) سازماندهی تحقیق 6
فصل دوم: مفاهیم و تعاریف 8
مقدمه 8
۲-۱- تعاریف 8
۲-۱-۱- شکنجه 8
۲-۱-۲- کشورهای جهان سوم 10
۲-۱-۳- کشورهای پیشرفته 12
۲-۱-۴- مسئولیت بین¬المللی 13
۲-۲- تاریخچه شکنجه 14
۲-۳- تحلیل ریشه‌های شکنجه 17
۲-۴- انواع شکنجه 17
۲-۵- رویکرد قوانین به شکنجه 18
۲-۵-۱- قطعنامه سازمان ملل متحد علیه اعمال شکنجه 22
۲-۵-۲- رویکرد قوانین جمهوری اسلامی ایران درمورد منع شکنجه 23
۲-۶- لزوم بررسی شکنجه علیه زنان 23
۲-۷- مصادیق شکنجه علیه زنان 30
۲-۷-۱- شکنجه در کشورهای پیشرفته 30
۲-۷-۲- شکنجه در کشورهای جهان سوم 30
۲-۷-۳- گزارش سازمان حقوق بشر درمورد خشونت علیه زنان در عراق 37
۲-۸- مطالعه موردی مصادیق نابرابری و تبعیض جنسیتی نسبت به زنان ایرانی 38
۲-۸-۱- حقوق کیفری 39
۲-۸-۱-۱- سن مسئولیت کیفری 39
۲-۸-۱-۲- دیه 40
۲-۸-۱-۳- مجازاتهای متفاوت برای زن و مرد 40
۲-۸-۱-۴- قتل ناموسی و حق شوهر برای کشتن همسر در حال خیانت 40
۲-۸-۱-۵- جایگاه شهادت زنان 41
۲-۸-۱-۶- حجاب اجباری 42
۲-۸-۲- قوانین خانواده 42
۲-۸-۲-۱- حداقل سن ازدواج 43
۲-۸-۲-۲- آزادی در ازدواج 43
۲-۸-۲-۳- چند همسری 44
۲-۸-۲-۴- حقوق و تکالیف طرفین عقد ازدواج 45
۲-۸-۲-۵- مهریه 45
۲-۸-۲-۶- نفقه 47
۲-۸-۲-۷- تمکین 47
۲-۸-۲-۸- حق خروج از کشور 48
۲-۸-۲-۹- حق کار کردن 49
۲-۸-۲-۱۰- طلاق 49
۲-۸-۲-۱۱- حضانت و سرپرستی فرزندان 50
۲-۸-۲-۱۲- لایحه حمایت خانواده 51
۲-۸-۳- ارث و حق مالکیت 52
۲-۸-۴- اشتغال و حق بر کار کردن 54
۲-۸-۴-۱- ریاست جمهوری زنان 55
۲-۸-۴-۲- زنان در هیأت دولت 56
۲-۸-۴-۳- زنان به عنوان نماینده مجلس 56
۲-۸-۴-۴- قضاوت زنان 57
فصل سوم: نابرابری جنسیتی و مفاهیم مرتبط با آن 59
مقدمه 59
۳-۱- تعاریفی از برابری و نابرابری جنسیتی 59
۳-۱-۱- برابری جنسیتی 59
۳-۱-۲- نابرابری جنسیتی 60
۳-۲- بررسی نظریات موجود در ارتباط با برابری و نابرابری جنسیتی 60
۳-۲-۱- «برابری جنسیتی» در استراتژی شورای اروپا و ارزیابی آن 60
۳-۲-۲- برابری زن و مرد از منظر متفکرین 63
۳-۲-۲-۱- اسلامگرایان 63
۳-۲-۲-۲- نواندیشان جهان اسلام 64
۳-۲-۲-۳- نظریات فمنیستی 65
۳-۳- توسعه و برابری جنسیتی 66
۳-۳-۱- نظریات مرتبط با نقش زنان در توسعه 66
۳-۳-۱-۱- نظریه رفاه 67
۳-۳-۱-۲- نظریه برابری (عدالت) 68
۳-۳-۱-۳- نظریه فقرزدایی یا خودکفایی اقتصادی 69
۳-۳-۱-۴- نظریه کارایی 69
۳-۳-۱-۵- نظریه تواناسازی 69
۳-۳-۲- رویکردهای مرتبط با تأثیر توسعه بر نابرابری جنسیتی 70
۳-۳-۲-۱- رویکرد نوگرایی- نئوکلاسیک 70
۳-۳-۲-۲- دیدگاه بوزروپ 71
۳-۳-۲-۳- مطالعات زنان در توسعه 72
۳-۴- تحلیل مطالعات نابرابری جنسیتی 74
۳-۴-۱- چارچوبی برای تحلیل نابرابریهای جنسیتی 74
۳-۴-۲- متغیرهای وابسته نابرابری جنسیتی 75
۳-۴-۳- متغیرهای مستقل نابرابری جنسیتی 77
۳-۵- تحلیل نابرابری جنسیتی سرمایه انسانی در جهان 87
۳-۶- رویکردهای اصلاح نابرابری جنسیتی 89
۳-۶-۱- توانمندسازی زنان براساس تعاریف سازمان ملل متحد 89
۳-۶-۲- نابرابریهای اقتصادی ـ اجتماعی جنسیتی 90
۳-۶-۳- راهکارهای کلیدی برای رفع نابرابری جنسیتی و توانمندسازی زنان 93
۳-۶-۳-۱- حذف تبعیض جنسیتی در زمینه رفاه 94
۳-۶-۳-۲- حذف تبعیض جنسیتی در زمینه دسترسی به منابع 94
۳-۶-۳-۳- تلاش برای ارتقای سطح آگاهی شهروندان 94
۳-۶-۳-۴- حذف تبعیض جنسیتی در زمینه مشارکت اقتصادی و اجتماعی 95
۳-۶-۳-۵- حذف تبعیض جنسیتی در زمینه کنترل تصمیم¬گیری¬های کلان جامعه 95
۳-۷- وضعیت زنان در رویه نهادهای بین¬المللی در سال ۲۰۱۴ 96
گفتار نخست؛ گزارش گزارشگر ویژه در مورد خشونت علیه زنان 96
الف- نگاهی بر چالش‌های معاصر زنان در زمینه مقابله با خشونت 97
۱٫ دوگانگی مستمر بخش خصوصی و عمومی در مواجهه با ارتکاب خشونت علیه زنان 97
۳٫ بحران مالی و آسیب‌پذیری زنان در مقابل ارتکاب خشونت 98
ب- فقدان اسناد الزام‌آور قانونی در زمینه مقابله با خشونت علیه زنان 98
گفتار دوم؛ گزارش گزارشگر ویژه ملل متحد در مورد قاچاق انسان‌ها خصوصاً زنان و کودکان 99
الف- زنان و کودکان؛ قربانی اصلی اشکال نوین قاچاق انسان 99
ب- عوامل آسیب‌پذیری زنان و کودکان درقبال قاچاق 99
ج- چالش‌های جهانی در مقابله با قاچاق زنان و کودکان 100
گفتار سوم؛ گزارش گروه کاری منع تبعیض علیه زنان در قانون و رویه 100
الف- منع تبعیض علیه زنان در زندگی اقتصادی و اجتماعی؛ با تأکید بر بحران اقتصادی 100
ب- چارچوب قانونی بین¬المللی 101
ج- نگاهی بر وضعیت قوانین و رویه‌های موجود در مورد منع تبعیض اقتصادی علیه زنان 101
د- توانمندسازی اقتصادی زنان 101
ﻫ- وضعیت دختربچه‌ها 102
و- زنان سالخورده 102
ز- ارتکاب خشونت علیه زنان 102
ح- توصیه‌های گروه کاری 103
فصل چهارم: مسئولیت بین¬المللی دولتها در خصوص شکنجه علیه زنان 104
مقدمه 104
۴-۱- مبنا و منشأ مسئولیت بین المللی دولت 104
۴-۱-۱- نظریه خطر یا ریسك 104
۴-۱-۲- نظریه خطا یا مسئولیت ذهنی 105
۴-۱-۳- انتقادات وامتیازات نظریه خطا یا مسئولیت ذهنی 105
۴-۱-۴- بررسی عملی نظریه خطا (مسئولیت ذهنی) با نظریه خطر (مسئولیت عینی) 106
۴-۱-۵- نظریه مسئولیت برای اعمال منع نشده 106
۴-۲- جایگاه مسئولیت بین¬المللی 106
۴-۳- قوانین مرتبط با مسئولیت دولت¬ها در خصوص شکنجه، تبعیض و خشونت علیه زنان 108
فصل پنجم: نتیجه¬گیری 111
پیشنهادات 114
منابع 115
پیوست الف: اعلامیه حذف خشونت علیه زنان 122
پیوست ب: کنوانسیون حذف کلیه اشکال تبعیض علیه زنان 127
Abstract 140
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:49 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 صفحه بعد

دیگر امکانات