مقدمه ای برانتقال حرارت( جزوه درس انتقال حرارت دارای هفت فصل)

مقدمه ای برانتقال حرارت( جزوه درس انتقال حرارت دارای هفت فصل)

دسته بندی : مکانیک

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 2.769 مگا بایت

تعداد صفحات : 105

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقدمه ای برانتقال حرارت

به بیان بسیار ساده می‌توان این گونه بیان کرد که انتقال گرما، گذر انرژی بر اثر اختلاف دماست. در واقع هر گاه میان دو جسم یا دو محیط اختلاف دما وجود داشته باشد انتقال گرما (به انحاء مختلف) روی خواهد داد. انواع مختلف انتقال گرما را شیوه‌های آن می‌گویند.

به طور خلاصه می‌توان شیوه‌های انتقال گرما را در سه دستهٔ کلی جای داد:

۱)رسانش

۲)جابجایی

۳)تشعشع

برای وقوع هر یک از سه پدیدهٔ فوق شرایطی لازم است که هر کدام را بصورت جداگانه توضیح می‌دهیم:

رسانش: وقتی در محیط ساکنی، که می‌تواند جامد یا سیال باشد، شیب دما وجود دارد برای انتقال گرمایی که در محیط روی می‌دهد از واژهٔ رسانش استفاده می‌کنیم. هنگام بحث در مورد رسانش باید مفاهیمی چون فعالیت اتمی و مولکولی را مورد توجه قرار دهیم زیرا فرایندها در این سطوح است که انتقال گرما راتداوم می‌بخشند. رسانش را به عنوان انتقال انرژی از ذرات پر انرژی به ذرات کم انرژی ماده، بر اثر برهم کنش‌های بین آن‌ها می‌توان دانست.

نمونه‌هایی از انتقال گرمای رسانشی:

انتهای آزاد یک قاشق فلزی که به طور ناگهانی در فنجان قهوهٔ داغی غوطه ور می‌شود.

انرژی زیادی که در یک روز سرد زمستانی از اتاق گرمی به هوا ی خارج منتقل می‌شود.

جابجایی: برای انتقال گرمای بین سطح و سیالی متحرک، که دمای آن‌ها با هم متفاوت است، ار واژهٔ جابجایی استفاده می‌شود. انتقال گرمای جابجایی از دو مکانیزم تشکیل می‌شود. یکی انتقال انرژی ناشی از حرکت تصادفی مولکول‌ها (پخش) و دیگری انتقال انرژی بر اثر حرکت کپه‌ای (ماکروسکوپیک) سیال. وقتی که جریان توسط وسایل خارجی از قبیل فن و یا پمپ به وجود بیاید جابجایی واداشته داریم. در مقابل در جابجایی آزاد، جریان بر اثر نیروهای شناوری بوجود می‌آید.

نمونه‌ای از انتقال گرمای جابجایی:

فن‌های کامپیوتر که بردهای داخل کیس کامپیوتر را خنک می‌کنند.

تشعشع:تمام سطوح با دمای معین انرژی را به شکل امواج الکترو مغناطیس گسیل می‌دارند. از این رو، در نبود محیط واسط، میان دو سطح با دماهای مختلف انتقال گرمای خالص تشعشعی را داریم. به عبارتی دیگر تشعشع گرمایی، انرژی گسیل شده توسط ماده ایست که در دمای معینی قرار دارد. تشعشع می‌تواند از سطح جامدات، مایعات و حتی گازها نیز صورت بگیرد. به طور کلی ماده به هر شکلی که باشد، گسیل انرژی را می‌توان به به تغییرات وضعیت الکترون‌های اتم‌ها یا مولکول‌های تشکیل دهندهٔ آن ارتباط داد. انتقال حرارت به شیوهٔ تشعشع بر خلاف دو شیوهٔ دیگر نیازمند فضای مادی نیست.

نمونه‌ای از انتقال گرمای تشعشی:

انتقال حرارت از سطح یک فلز داغ سرخ شده.

حال که با تعریف پدیده‌های ذکر شده آشنا شدیم، جهت فهم عمیق تر مباحث، روابط ریاضی حاکم بر آن‌ها را از نظر می‌گذرانیم.

از قانون فوریه می دانیم که شارانتقال حرارت رسانشی که یک بردار است بصورت زیر تعریف می‌شود:

overrightarrow{q'} = - k {
abla} T

البته بیشتر اوقات این انتقال حرارت را در راستای x فرض می‌کنیم و رابطهٔ فوق به این شکل در می‌آید:

q'_x = - k frac{d T}{d x}

که در این روابط k به معنی رسانندگی گرمایی است و با واحد (وات/متر کلوین) مشخص می‌شود. ترم دوم این عبارت نیز گرادیان دماست که در رابطهٔ دوم منظور گرادیان دما در راستای x است.

همچنین از فرم انتگرالی داریم:

 frac{partial Q}{partial t} = -k oint_S{overrightarrow{
abla} T cdot ,overrightarrow{dS}}

ig. frac{partial Q}{partial t}ig.این عبارت بیانگر مقدار حرارت انتقال یافته بر واحد زمان است (بر حسب وات).

overrightarrow{dS} این عبارت بیانگر المانی از سطح می‌باشد (بر حسب متر مربع).

ig. 
abla Tig. این عبارت گرادیان دما را بیان می‌کند (بر حسب کلوین/متر).

 k این عبارت نیز بیانگر رسانندگی گرمایی است (بر حسب وات/متر کلوین).

تا اینجا بحث ما پیرامون دستگاه مختصات خاصی نبوددر حالی که بسته به نوع دستگاه انتخابی عبارت گرادیان دما می‌تواند شکلهای متفاوتی داشته باشدمثلا برای مختصات دکارتی در جهت X معادله را باز کردیم. حال توان شکل معادلات قبل رابا دستگاه مختصات‌های دیگر نظیر استوانه‌ای و کروی بیان کنیم که این مهم درقسمت مقدمه‌ای از جابجایی بحث شده است. حال برای نمونه معادله گرما را دستگاه مختصات استوانه‌ای را برای یک استوانه می‌نویسیم:

اگر استوانه بلند باشد به گونه‌ای که بتوان فرض یک بعدی را برای ان در جهت شعاعی کرد انگاه داریم: Q = -k A_r frac{mathrm{d}T}{mathrm{d}r} = -2 k pi r ell frac{mathrm{d}T}{mathrm{d}r}

به عبارتی دیگر

Q int_{r_1}^{r_2} frac{1}{r} mathrm{d}r = -2 k pi ell int_{r_1}^{r_2} mathrm{d}T

بنابر این انتقال حرارت برابر است با

Q = 2 k pi ell frac{T_1 - T_2}{ln r_2 - ln r_1}

که در رابطهٔ فوق

T_2 - T_1 بیانگر اختلاف دما بین دیوارهٔ بیرونی و داخلی است.

r_1 بیانگر شعاع داخلی است.

r_2 بیانگر شعاع خارجی است.

L نیز بیانگر طول است.

اکنون رابطهٔ حاکم بر نوع دوم انتقال حرارت یعنی جابجایی را بررسی می‌کنیم.

در این نوع از انتقال حرارت رابطهٔ زیر برقرار است:

 frac{d Q}{d t} = h cdot A(T(t)-T_{	ext{env}}) = - h cdot A Delta T(t)quad

h= این عبارت ضریب انتقال حرارت جابجایی نام دارد (بر حسب وات/متر مربع کلوین).

A= این عبارت بیانگر مساحت مقطعی است که انتقال حرارت از آن انجام می‌گیرد (برحسب متر مربع).

T = این عبارت بیانگر دمای سطح جسم است (بر حسب کلوین).

T_{	ext{env}} = این عبارت بیانگر دمای محیط است (بر حسب کلوین).

Delta T(t)= T(t) - T_{	ext{env}} این عبارت بیانگر اختلاف دمای بین سطح جسم و محیط بر حسب زمان است.

حال روابط حاکم بر نوع سوم انتقال حرارت (تشعشع) را بررسی می‌کنیم.

برای جسم سیاه رابطه ذیل برقرار است:

 j^{star} = sigma T^{4}.

برای اجسام دیگر، رابطه ذیل با احتساب ضریبی برقرار است:

 j^{star} = varepsilonsigma T^{4}.

و توان کلی انتقال یافته برابر است با:

P = epsilon cdot sigma cdot A cdot T^4

در عبارت فوق اپسیلون بیانگر ضریب انتقال حرارت تشعشعی است.

همچنین عبارت زیگما همان ثابت استفان-بولتزمن است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 13:02 ] [ احمد احمد ]
[ ]

راهنمای انتخاب ابزار و پارامترهای ماشین کاری( اشنایی با انتخاب ابزارهای شرکت SANDVIK)

راهنمای انتخاب ابزار و پارامترهای ماشین کاری( اشنایی با انتخاب ابزارهای شرکت SANDVIK)

دسته بندی : مکانیک

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 1.388 مگا بایت

تعداد صفحات : 15

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

راهنمای انتخاب ابزار و پارامترهای ماشین کاری

سرفصل موضوعات مجموعه آموزشی کتیا ماشین کاری
مقدمه ای بر نرم افزار CATIA
– مقدمه و آشنایی با برنامه کتیا
– مروری بر ماژول های برنامه CATIA
آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات اولیه و اصلی (۱)
– تعریف قطعه خام در CATIA
– ورود به محیط طراحی قطعه در برنامه کتیا
– نحوه ورود به محیط ماشین کاری در CATIA
– آشنایی با دستگاه مختصات در برنامه کتیا
– بررسی نکات مهم در زمان کار با دستگاههای فرز و CNC برای تعیین دستگاه مختصات در CATIA
– آشنایی با نقطه صفر و نحوه انتخاب آن در برنامه کتیا
آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات اولیه و اصلی (۲)
– آشنایی با نحوه مرحله بندی عملیات ماشین کاری در CATIA
– نحوه انتخاب بار مقدار ماشین کاری (Depth Of Cut) در برنامه کتیا
– نحوه انتخاب ابزار در CATIA
– آشنایی با ابزارهای فرز کاری در برنامه کتیا
– بررسی عوامل جنس ، هندسه ، پارامترهای برش در CATIA
– آشنایی با ابزارهای تراشکاری (ابزارهای رو تراش و داخل تراش) در برنامه کتیا
– بررسی پارامترهای مهم در انتخاب ابزارهای تراشکاری در CATIA
آشنایی با مفاهیم و اصطلاحات اولیه و اصلی (۳)
– بررسی پارامترهای برش در برنامه کتیا
– بررسی فرمول های محاسباتی در برش در CATIA
– بررسی نکات مهم در عملیات فرز کاری در برنامه کتیا
– تنظیم عمق بار (Depth Of Cut) در CATIA
بررسی استراتژی های تراشکاری و فرز کاری (۱)
– کف تراشی در برنامه کتیا
– تراش کاری شیارها در CATIA
– تراش های آزاد در برنامه کتیا
– بررسی استرتژی های فرز کاری در سطوح تخت در CATIA
– بررسی استرتژی های فرز کاری در سطوح فرم دار در برنامه کتیا
– پاکت تراشی – سطوح تخت با دیواره – فرز کاری سطوح فرم دار در CATIA
– فرز کاری روی مسیرهایی با ارتفاع ثابت و به موازات محور ابزار در برنامه کتیا
– فرز کاری روی مسیرهای پیوسته (Spiral) در CAT
IA بررسی استراتژی های تراشکاری و فرز کاری (۲)
– معرفی استراتژی های فرز کاری در برنامه کتیا
– بررسی استراتژی های سوراخ کاری در CATIA
– آشنایی با انواع حالت های سوراخ کاری در برنامه کتیا
– بررسی روش های ورود به سطوح باز و خروج از آنها در CATIA
– روش های ورود به سطوح بسته یا حفره ها و خروج از آنها در برنامه کتیا
– بررسی موارد مورد نیاز در بحث استراتژی ها در CATIA
تمرین عملی برای طراحی و ساخت یک قطعه ، جهت ماشین کاری (۱)
– ورود به محیط Part Design در برنامه کتیا
– آشنایی با نحوه فعال و غیر فعال سازی ابزارها در CATIA
– ترسیم طرح دو بعدی در محیط Sketch در برنامه کتیا
– نحوه سه بعدی سازی طرح توسط دستور Pad در CATIA
– ترسیم یک دایره و کم کردن آن از قطعه توسط دستور Pocket در برنامه کتیا
– نحوه گرد کردن گوشه ها توسط دستور Fillet در CATIA
– حذف قسمت های داخلی قطعه و نگه داشتن فقط یک لایه از ضخامت قطعه توسط دستور Shell
تمرین عملی برای طراحی و ساخت یک قطعه ، جهت ماشین کاری (۲)
– ترسیم تکیه گاه در قطعه با استفاده از نمای دو بعدی Sketch در CATIA
– نحوه ایجاد تکیه گاه با استفاده از دستور Stiffener در برنامه کتیا
– نحوه گرد کردن گوشه ها توسط دستور Fillet در CATIA
– نحوه پخ زدن گوشه ها توسط دستور Chamfer در برنامه کتیا
تمرین عملی برای طراحی و ساخت یک قطعه ، جهت ماشین کاری (۳)
– طراحی بلوک خام در CATIA
– سه بعدی سازی بلوک خام در برنامه کتیا
– تنظیم شفافیت بلوک خام برای نمایش قطعه طراحی شده در CATIA
– نمایش ترسیمات در برنامه کتیا
تمرین عملی برای طراحی و ساخت یک قطعه ، جهت ماشین کاری (۴)
– بررسی و تعریف استرتژی های ماشین کاری در CATIA
– تعریف پارامترهای ماشین کاری در برنامه کتیا
– تعریف نوع ماشین در CATIA
– تعریف و تنظیم نوع ابزارهای ماشین کاری در برنامه کتیا
– انتخاب نوع عملیات ماشین کاری برای خشن کاری در CATIA
– نمایش عملیات ماشین کاری (به صورت انیمیشن) در برنامه کتیا
نحوه استفاده از استراتژی های گوناگون برای ماشین کاری قطعات
– بررسی استراتژی Isoparametric Machining در CATIA در برنامه کتیا
– بررسی استراتژی
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 13:02 ] [ احمد احمد ]
[ ]

واژه نامه تخصصی خودرو

واژه نامه تخصصی خودرو

دسته بندی : مکانیک

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 420 کیلو بایت

تعداد صفحات : 37

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

واژه نامه تخصصی خودرو

واژه نامه تخصصی خودرو

امروزه داشتن دانش کافی در زمینه زبان انگلیسی شرط لازم برای آموختن و فراگیری دانش های نوین است.
یکی صنایع پیشرو در جهان که پس از صنعت نفت مهترین صنعت حال حاضر دنیا است بی شک صنعت خودروسازی است.
در این بین بر کسی پوشیه نیست که صنایع خودروسازی دنیا عمدتاً برخاسته از غرب هستند لذا دانستن واژگان تخصصی
این صنعت برای مطالعه متون اصلی لازم و حیاتی است.
واژه نامه حاضر در بر گیرنده متداول ترین واژگان صنعت خودرو بوده و با برابرهای فارسی دقیق در اختیار علاقمندان و فعالان
این صنعت قرار می گیر

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 13:01 ] [ احمد احمد ]
[ ]

بررسی انواع پمپ ها و اصول کاری آنها

بررسی انواع پمپ ها و اصول کاری آنها

دسته بندی : مکانیک

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 122 کیلو بایت

تعداد صفحات : 27

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

بررسی انواع پمپ ها و اصول کاری آنها

آشنایی با اساس کار پمپهای صنعتی




می توان پمپ هارابراساس نحوه عملكردشان به گونه ای دیگر نیز دسته بندی كرد:

1ـ پمپ های سانتریفوژ(جریان شعاعی)
2ـ پمپ های محوری
3 ـ پمپ های نیمه سانتریفوژ(یا باجریان مختلط)
مهمترین تركیبات عمومی مواد ساختمانی پمپها عبارتند از:
مواد: پمپهای سانتریفیوژ كه معمولا به بازار عرضه می شوند دارای تركیبات برنزی، تمام برنزی ،یا دارای تركیب آهنی می باشند. در ساختار نیمه برنزی ،پروانه خلاف شافت (اگر بكار برده شده باشد ) و رینگهای سایشی برنزی خواهد بود و محفظه از چدن است. این مواد ساختمانی برای قسمتهای از پمپ می باشد كه در تماس با پمپاژ شده می باشد.

محفظه آببندی (stuffing box) : آن قسمت از پمپ است كه شفت گردننده وارد محفظه پمپ می شود. برای جلوگیری از نشت اب از محفظه، یك آب بند مكانیكی یا نوار آببندی بكار می رود.پمپها با اب بندی مكانیكی((mechanical seal بطور موفقیت آمیز در موارد گوناگون بكار برده می شوند.آب بندهای داخلی درون محفظه آببندی عمل میكند درصورتی كه آببندهای خارجی دارای اجزاء دورانی( rotatig element) خودشان در بیرون محفظه آببندی می باشند. بسته به آببندی پمپ و مایعی كه پمپاژ می شود محدودیتهای در فشار و دمای مایع وجود دارد. جنس ماده ابندی پس از انكه نوع سیال پمپاژ شونده و دما و فشار ان تعیین شد ، توسط كارخانه سازنده تعیین می شود. پمپها با نوار آب بندی بویژه در جاهایی كه مواد سایینده كه همراه اب وجود دارد بكار سیستم اسیب نمی رساند بطور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرند. مقداری نشت باید وجود داشته باشد تا سطح بین ماده نوار و شفت را روانكاری و سرد كند. بوش شفت و شفت موتور یا پمپ را بویژه با نوار اببندی ، محافظت می كنند.

رینگهای سایشی برای پروانه یا محفظه آب بندی بكار برده می شود ،انها قابل تعویض بوده و از سایش پروانه یا محفظه جلوگیری میكنند.
بلبرینگها غالبا زیاد بكار برده می شوند مگر در پمپهای سیلكولاتر ،كه یاتاقانهای موتور و پمپ از نوع بوش می باشد.

رینگ تعادل : در طرف پشت پروانه های بسته تك مكشه می باشد تا بار محوری را كاهش دهد.پروانه های دارای دو ورودی بطور ذاتی از لحاظ محوری بالانس می باشند.
سرعتهای كار نامی موتور ممكن است در محدود 600 تا 3600 دور در دقیقه انتخاب شوند (سازندگان پمپ بایستی سرعت بهینه پمپ را برای هر نیاز پمپاژ بخصوص با در نظر گرفتن راندمان ، قیمت و صدا و نگهداری بدست اورد.)نمونه ای از سطح مقطع یك پمپ سانتریفوژ مجهز توسط انستیتوی هیدرولیك در شكل نشان داده شده است بیشتر قسمتهای كه قبلا شرح داده شد در روی شكل مشخص است.


پمپ ها: Pump
به طوركلی پمپ به دستگاهی گفته می شود كه انرژی مكانیكی رااز یك منبع خارجی اخذ و به سیالی كه ازآن عبورمی نمایدانتقال دهد.درنتیجه انرژی سیال بعدازخروج از ماشین افزایش می یابد.پمپ ها رابرمبنای نحوه انتقال انرژی به سیال به دودسته تقسیم بندی می كنند:
1ـ پمپ های دینامیكی:كه انتقال انرژی ازآنها به سیال به طوردائمی است.
2ـ پمپ های جابجایی:كه انتقال انرژی ازآنها به سیال به صورت متناوب یا پریودیك است.
می توان پمپ هارابراساس نحوة عملكردشان به گونه ای دیگرنیز دسته بندی كرد:
1ـ پمپ های سانتریفوژ(جریان شعاعی)2ـ پمپ های محوری3ـ پمپ های نیمه سانتریفوژ(یا باجریان مختلط)
1ـ پمپ سانتریفوژ(شعاعی):عملكرداین پمپ به این صورت است كه درآن سیال موازی محور واردچرخ پمپ شده وعمود برآن ازچرخ خارج می گردد.این پمپ ها معمولاً برای ایجادفشارهای بالا دردبی های كم به كارمی روند.بنابراین اغلب پمپ های سانتریفوژ توانایی خوبی درایجادفشارهای بالادارند.پمپ های سانتریفوژ شایع ترین نمونه ازپمپ هاهستند.
2ـ پمپ های محوری:سیال موازی محور وارد پمپ می گردد و به طور موازی نسبت به محور ازچرخ خارج می گردد.این پمپ ها برای ایجادفشارها و دبی های متوسط به كار می روند.
3ـ پمپ های نیمه سانتریفوژ(مختلط): سیال موازی محور وارد چرخ پمپ می گردد و به طورمایل نسبت به محورازچرخ خارج می گردد.این پمپ ها برای ایجادفشارها و دبی های متوسط به كارمی روند.این پمپ هانسبت به پمپ های سانتریفوژتوانایی بیشتری دراستفاده وبه كارگیری دبی های یالا رادارند.
مبانی وكاربردپمپهای گریز از مركزcentrifugal pump اصول كار كلیه این پمپ هابراساس استفاده ازنیروی "گریزاز مركز" پایه گذاری شده است. هرحجمی كه دریك مسیردایره ای یامنحنی الشكل حركت كند ، تحت تاثیرنیروی گریزازمركز واقع می شود.جهت نیروی مذكور طوری است كه همواره تمایل داردكه جسم را ازمحوریامركز دوران دورسازد.


قسمت های اساسی یك پمپ گریزازمركز عبارتنداز:
1. الكترومتور: كه شامل قسمت الكتریكی پمپ است.
2. كوپل یا هم محور سازی :كه متصل كننده الكترومتر به شافت (محور )پمپ است.
3. هوس برینگ: كه محل قرار گیری برینگها می باشد
4. مكانیكال سیل: كه محل آب بندی پمپ و جدا كننده سیال پمپاژ شده و قسمت مكانیكی پمپ می باشد
5. پره های پمپ :كه با توجه به نوع كاربرد دارای انواع مختلفی می باشد.

◄ مكانیكال سیل:
مكانیكال سیل یا محفظه آب بند قسمتی است كه در حد فاصل بین برینگها و پروانه پمپ قرار گرفته است و از مهمترین قسمتهای پمپ می باشد چرا كه وظیفه آن جلوگیری از ورود سیال به درون برینگهاو بر روی شفت می باشد. مكانیكال سیل بوسیله منبع سیلیپات روغن خنك كاری می شود (منبع سیلیپات برای خنك كاری است كه روغن آن دارای ویسكوزیته بالایی است و گاهی نیز از خود سیال برای خنك كاری مكانیكال سیل استفاده می شود برای برینگها نیز از یك گیج روغن برای خنك كاری استفاده می شود كه دارای ویسكوزیته كمتری است.



پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 13:01 ] [ احمد احمد ]
[ ]

زبان تخصصی مکانیک( متون تخصصی مکانیک به زبان انگلیسی برای داوطلبان ارشد)

زبان تخصصی مکانیک( متون تخصصی مکانیک به زبان انگلیسی برای داوطلبان ارشد)

دسته بندی : مکانیک

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 2.393 مگا بایت

تعداد صفحات : 58

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

زبان تخصصی مکانیک

مقدمه :

کتاب زبان تخصصی مهندسی مکانیک شامل 8 درس مختلف در رابطه با مباحث مهندسی مکانیک است که در پایان هر درس تمرینات خواندن، نوشتن، شنیدن و …. برای درک مفاهیم هر درس ارائه شده است. مطالعه این کتاب ویژه را به دانشجویان مهندسی مکانیک توصیه می کنیم. این کتاب در 58 صفحه و به صورت تایپ شده و تمیز ارائه شده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 13:01 ] [ احمد احمد ]
[ ]

تشریح مسائل مکانیک سیالات-استریتر

تشریح مسائل مکانیک سیالات-استریتر

دسته بندی : مکانیک

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 20.128 مگا بایت

تعداد صفحات : 319

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تشریح مسائل مکانیک سیالات-استریتر

مکانیک سیالات یکی از شاخه‌های وسیع در مکانیک محیط‌های پیوسته را تشکیل می‌دهد. مکانیک سیالات هم با همان اصول مربوط به مکانیک جامدات آغاز می‌شود، ولی آن‌چه که سرانجام آن دو را از هم متمایز می‌سازد، این است که سیالات بر خلاف جامدات قادر به تحمل تنش برشی نیست.
کتاب تشریح مسائل مکانیک سیالات استریتر نوشته آقای دکتر بهزاد خدا کرمی است که در آن شش فصل اصلی‌ پوشش داده شده است که عبارتند از:

  • خواص سیال
  • استاتیک سیالات
  • جریان سیال(مفاهیم و معادلات اصلی‌ حجم کنترل)
  • معادلات دیفرانسیل اصلی‌ حاکم
  • آنالیز ابعادی و تشابه
  • جریان لزج

نکته ای که در خصوص این کتاب می توان ذکر کرد این است که فصل جریان‌های تراکم پذیر که در ویرایش نهم کتاب مکانیک سیالات استریتر حذف شده است این کتاب پوشش داده است.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 13:01 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مکانیک محیطهای پیوسته برای مهندسین( توماس میس و جورج میس)

مکانیک محیطهای پیوسته برای مهندسین( توماس میس و جورج میس)

دسته بندی : مکانیک

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 6.672 مگا بایت

تعداد صفحات : 448

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مکانیک محیطهای پیوسته برای مهندسین

مکانیک کوانتوم.

کتاب مکانیک محیط های پیوسته برای مهندسین

.مکانیک کوانتوم (Continuum Mechanics) یا مکانیک محیط های پیوسته شاخه‌ای از فیزیک است که با پدیده های فیزیکی در مقیاس میکروسکوپی سرو کار دارد. که این ابعاد و اندازه در حد ثابپ پلانک می باشد (اندازه های اتمی و زیراتمی). واژه کوانتوم به معنای “بسته” و “دانه” می باشد. با مکانیک کوانتوم می توان تمام پدیده ها را در ابعاد اتمی توضیح و تفسیر نمود. مکانیک کوانتومی به همراه نسبیت عام، پایه‌های علوم “فیزیک جدید” را تشکیل می‌دهند.
مکانیک کوانتوم که با نظریه کوانتومی نیز شناخته می شود، به تبیین ماده، تابش الکترومغناطیسی و برهم کنش میان ماده و تابش آن می پردازد.

.Quantum

مشخصات کتابی که برای شما در نظر گرفته ایم:
عنوان: مکانیک محیط های پیوسته برای مهندسین

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 13:00 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقاومت مصالح

مقاومت مصالح

دسته بندی : مکانیک

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 551 کیلو بایت

تعداد صفحات : 48

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مقاومت مصالح

جزوه مقامت مصالح 1 پیش رو مشتمل بر 48 صفحه بوده وبصورت دست نویس می باشد . این جزوه از روی کتاب مقاومت مصالح شاپور کاخونی و مقاومت مصالح بیرجانسون و هزار مساله مقاومت مصالح حجت الله معادی تدریس شده است . سرفصل های این جزوه عبارتند از :

  • تنش و بارهای محوری
  • کرنش و قانون هوک
  • پیچش
  • خمش خالص تیرها
  • تنش برشی در تیرها
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 13:00 ] [ احمد احمد ]
[ ]

تجزیه و تحلیل مسائل طراحی اجزاء

تجزیه و تحلیل مسائل طراحی اجزاء

دسته بندی : مکانیک

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 7.912 مگا بایت

تعداد صفحات : 225

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

تجزیه و تحلیل مسائل طراحی اجزاء

کتاب تجزیه و تحلیل مسائل طراحی اجزاء

طراحی اجزابه بررسی فرایندهای تصمیم‌گیریی اختصاص دارد که مهندسان مکانیک از آنها در فرمولبندی نقشه‌ها برای درک فیزیکی ماشینها، وسیله‌ها و سیستمها استفاده می‌کنند. این فرایندهای تصمیم‌گیری نه فقط در طراحی مهندسی مکانیک بلکه در تمام رشته‌های مهندسی به کار می‌روند.

کتاب تجزیه و تحلیل مسائل طراحی اجزاءدر 225صفحه شامل سر فصل های زیر را پوشش می دهد:

  • مقدمه
  • تجزیه تنش
  • بررسی خیز و سفتی
  • مواد و خواص آن ها
  • نکات آماری
  • طراحی(استاتیکی)
  • طراحی(خستگی)
  • طراحی پیچها، بستها و اتصالات
  • اتصالات و جوشکاری
  • فنر های مکانیکی
  • یاتاقاناهای غلتشی
  • روانکاری و یاتاقاناهای غلتشی
  • چرخدنده های ساده
  • چرخدنده های مارپیچ و حلزونی
  • شافتها
  • کلاچها و ترمز ها

تعداد صفحات : 225
زبان : فارسی

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 13:00 ] [ احمد احمد ]
[ ]

نسل جدید ارتباطات در اتومبیل (بخش 2)

نسل جدید ارتباطات در اتومبیل (بخش 2)

دسته بندی : مکانیک

فرمت فایل : zip

حجم فایل : 61 کیلو بایت

تعداد صفحات : 2

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

نسل جدید ارتباطات در اتومبیل (بخش 2)

نسل جدید ارتباطات دیجیتال در اتومبیل


نسل جدید ارتباطات دیجیتال در اتومبیلتا کنون هیچ فناوری به اندازه فناوری اطلاعات و ارتباطات عملکرد اتومبیل‌ها را در سال‌های گذشته تحت تاثیر قرار نداده است. در مقاله‌های پیشین اشاره شد که چه‌گونه سیستم‌های بر مبنای الکترونیک می‌توانند بیشینه‌ی امنیت، آسایش، اطلاعات و سرگرمی را برای راننده ایجاد کنند. چنین سیستم‌های الکترونیکی به وسیله تعداد زیادی از سازندگان اتومبیل، مشخص و توسط کارپردازان تولید شده‌اند.
در حالی که در گذشته استفاده از سیم‌کشی یک روش طراحی رایج در اتومبیل‌ها بود، امروزه به منظور کاهش وزن وسیله نقلیه و مصرف سوخت شبکه‌های باس در داخل اتومبیل پیش‌بینی شده‌اند. این مقاله به استانداردهای ارتباطی جاری و اینده‌ی اتوموتیو اشاره می‌کند که شامل CAM، LIN، Byteflight و MOST همراه با استاندارهای ارتباطی اتوموتیو در حال ظهور همچون TFCAN، TTP و Flex Ray
سیستم‌های اتوموتیو امروزه در گروه سیستم‌های توزیعی پیچیده با تقاضاهای گوناگون از توانمندی‌های شبکه قرار می‌گیرند. کاربرد اتوموتیو شامل چندین واحد کنترل الکترونیکی ECU است. در یک سیستم اتوموتیو که شامل چندین کاربرد باشد، ممکن است بیش از ۷۰ ECU برای توزیع بیش از ۲۵۰۰ سیگنال مورد نیاز باشد. تعدد سیستم‌ها و ارتباطات موجب پیچیدگی در شبکه‌های ارتباطی اتومبیل‌ها می‌شود. برای مدیریت پیچیدگی در صنعتی اتوموتیو چندین کنسرسیوم بزرگ راه‌اندازی شده‌اند تا روی یک معماری الکترونیکی قابل گسترش و همچنین یک سیستم ارتباطی قابل گسترش مشترک که بتواند از سیستم‌های اتوموتیو آینده پشتیبانی کند، توافق کنند. در آینده‌ای نزدیک سیستم‌های هیدرولیکی اتوموتیو همچون سیستم‌های رانندگی و ترمز با شبکه‌های ارتباطی جای‌گزین سیستم‌های سیمی خواهند شد. راه‌حل‌های پیشنهادی سازندگان اتومبیل برای استفاده از سیستم‌های اتومبیل هیدرولیکی در اصطلاح سیستم‌های X-By-Wire یا (XBW) نامیده می‌شود.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ جمعه 29 دی 1396 ] [ 12:59 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 839 840 صفحه بعد

دیگر امکانات