مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی

مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 2.048 مگا بایت

تعداد صفحات : 56

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه تحقیق

رفتار شهروندی سازمانی

این فایل حاوی 47 صفحه از ادبیات آماده و پیشینه تحقیق درباره رفتار شهروندی سازمانی است که برای فصل 2 یک تحقیق کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گرفته است.

عناوین فصل:

رفتار مدنی سازمانی

تاریخچه و تعاریف رفتار مدنی (شهروندی) سازمانی

مفهوم رفتار مدنی سازمانی

تعریف رفتار مدنی سازمانی

ابعاد و حیطه ­های رفتار مدنی سازمانی

چارچوبهای نظری رفتار مدنی سازمانی

ویژگیهای رفتار شهروندی سازمانی

ابعاد رفتار مدنی (شهروندی)

انواع رفتار مدنی سازمانی

ابعاد جهانی رفتار مدنی سازمانی

عوامل مؤثر بر توسعه رفتار شهروندی سازمانی

نقش عوامل ساختاری در بروز رفتارهای شهروندی سازمانی

نقش عوامل رهبری در بروز رفتارهای شهروندی سازمانی

نقش عوامل فرهنگی در بروز رفتارهای شهروندی سازمانی

نقش عوامل شخصیتی در بروز رفتارهای شهروندی سازمانی

نقش عوامل ارزشی در بروز رفتارهای شهروندی سازمانی

سیاستهای تشویق رفتار مدنی (شهروندی)

عوامل تأثیرگذار بر رفتار مدنی (شهروندی) سازمانی

تحقیقات داخلی

تحقیقات خارجی

فرمت فایل: doc و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 47 صفحه

ضمناً پرسشنامه رفتار شهروندی سازمانی از لیست پرسشنامه آماده قابل دانلود می باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ شنبه 7 بهمن 1396 ] [ 21:31 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مبانی نظری فناوری اطلاعات و ارتباطات

مبانی نظری فناوری اطلاعات و ارتباطات

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 147 کیلو بایت

تعداد صفحات : 47

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

مبانی نظری و پیشینه فناوری اطلاعات و ارتباطات

این فایل حاوی 47 صفحه از ادبیات مربوط به متغیر های فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد و مربوط به فصل 2 یک تحقیق کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری است. فرمت فایل doc و قابل ویرایش می باشد. علاوه بر ادبیات و مبانی نظری، پیشینه پژوهش نیز آمده است. ضمنا منابع به صورت کامل در انتهای متن آورده شده است

عناوین فصل:

فناوری اطلاعات و ارتباطات

مقدمه

فناوری

اطلاعات

انواع اطلاعات مدیریتی

مدیریت اطلاعات

مفهوم و تعریف سامانه های اطلاعاتی

فناوری اطلاعات و ارتباطات

فناوری اطلاعات و ارتباطات و رابطه آن با فناوری اطلاعات

كاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان

مزایای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمانهای امروزی

اشکال استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در یک سازمان

اتوماسیون اداری

ابزارهای اتوماسیون اداری

مزایای استفاده از اتوماسیون اداری مناسب در سازمانها

مشکلات و چالش های اتوماسیون اداری

پیشینه تحقیق

مقدمه

تحقیقات داخلی

تحقیقات خارجی

نتیجه گیری از تحقیقات داخلی و خارجی

منابع

فرمت فایل: doc و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 47 صفحه

ضمناً پرسشنامه فناوری اطلاعات و ارتباطات از لیست پرسشنامه آماده قابل دانلود می باشد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ شنبه 7 بهمن 1396 ] [ 21:31 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مدیریت استراتژیک(اقیانوس آبی)

مدیریت استراتژیک(اقیانوس آبی)

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : doc

حجم فایل : 186 کیلو بایت

تعداد صفحات : 7

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

استراتژی اقیانوس آبی

"چگونه فضای بازاری بدون مدعی خلق کنیم که در آن رقابت معنا ندارد"

پارادایم رقابت در فضای کسب و کار،بر ذهن بسیاری از مدیران امروز جهان سیطره دارد. مدیران تنها راه پیروزی و موفقیت سازمان خود رادر پیشی گرفتن از رقبا و گرفتن سهم بیشتر از بازار تقاضای موجود می دانند.آزاد شدن ذهن مدیران از این پارادایم نیازمند دیگرگونه نگریستن به مفهوم استراتژی است.

نویسندگان کتاب اقیانوس آبی معتقد هستند که تنها راه پیروزی در رقابت، توقف تلاش برای پیروزی در رقابت است و به جای ورود به رقابت خونین در اقیانوس سرخ باید وارد فضای بازار نامحدود اقیانوس آبی شد و دست به خلق تقاضا زد.بازاری که در آن هنوز قواعد بازی مشخص نشده است و فرصتی برای رشد بسیار سودآور وجود دارد. در یک کلام به جای گرفتن سهم بیشتر از کیک باید به دنبال بزرگ تر کردن کیک بود.

در اینجا یک طرح جدید، یا بهتر بگویم یک اقیانوس آبی را معرفی کرده ام که در صورت اجرا توسط افراد دارای سرمایه که به دنبال ورود به بازار و ایجاد کسب و کار جدیدی هستند که در اصطلاح دست در آن زیاد نباشد، بسیار سودآور بوده و در صورت اجرا درآمد بالایی را به همراه خواهد داشت.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ شنبه 7 بهمن 1396 ] [ 21:31 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دوره فراگیر کسب درآمد از اینترنت(طرح برد برد 2016)

دوره فراگیر کسب درآمد از اینترنت(طرح برد برد 2016)

دسته بندی : کارآموزی

فرمت فایل : pdf

حجم فایل : 932 کیلو بایت

تعداد صفحات : 10

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

طرح جدید و مدرن کسب درآمد 2016

با شرکت در دوره فراگیر

زیر نظر مجموعه با سابقه تجارت الکترونیک

با گارانتی اثربخشی

مجموعه ای فعال در زمینه تجارت الکترونیک با سابقه سالها فعالیت درخشان در این عرصه، اقدام به برگزاری دوره ای فراگیر و کاربردی برای هموطنان عزیز نموده است.

افراد با ثبت نام در این دوره بصورت کاملا تضمینی با بکارگیری مطالب موجود در دوره که بصورت هفتگی به ایمیل شرکت کنندگان ارسال خواهد شد در کمتر از سه ماه به درآمد ثابت یک الی یک و نیم میلیونی در ماه خواهند رسید...

این یک معامله برد برد است و درآمد مجموعه هم وابسته به درآمد شما خواهد بود پس در کسب درآمد از این طرح بی نظیر شکی نیست...

(این دوره دارای گارانتی اثربخشی می باشد)

وجه تمایز ما با دیگران در چیست؟

با ثبت نام در این دوره آموزشی که بعد از خرید و دانلود فایل ترتیب اثر داده خواهد شد،به هر کاربر که در واقع از این لحظه همکار مجموعه به شمار می آید، مجموعه ای نفیس از هزاران فایل داده میشود که اقدام به آپلود آن روی سایت مجموعه و فضای اختصاصی خود کرده و 80 درصد از فروش هر فایل را نصیب خود میکند.

(این فایل ها برای همیشه روی سایت اصلی مجموعه باقی می ماند و 80 درصد از فروش هر فایل که توسط کاربر آپلود شده به او تعلق میگیرد،کاربر برای همیشه صاحب امتیاز آن فایل ها خواهد بود)

چه تعداد فایل؟

هر تعدادی که شما بخواهید(صد تا چند هزار)

نکته قابل توجه این است که:

در صورت درخواست شما ، بازاریاب اقدام به تبلیغ و بازاریابی فایل های داده شده به شما میکند و این درآمد شما را چندین برابر میکند.

در مدتی کوتاه با فعالیتی مداوم هر کاربر به درآمد ماهیانه ثابت میرسد.

آموزش بصورت گام به گام و ویدوئوی تصویری طی دوره به ایمیل کاربران ارسال خواهد شد

پشتیبانی هم از لحظه شروع به کار بصورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات کاربران خواهد بود

اصول کاری مجموعه بر پایه برگزاری دور آموزشی است که افراد بسته به میزان اطلاعات و سطح تحصیلات در این زمینه آموزش ببینند و بعد از آن بسته به تشخیص کارشناسان در یکی از سایتهای مجموعه مشغول بکار بشوند.

در واقع افراد هزینه دوره را با خرید این فایل پرداخت کرده و بعد از آن شرایط کسب درآمد بصورت نامحدود برای افراد توسط مجموعه فراهم خواهد شد...

تجارت الکترونیک یک تجارت جهانی ست و مزیت آن این است که شخص در جهت وسعت کار و افزایش درآمد خود تلاش میکنند و بعد از پایان دوره آموزشی رییس خود خواهند بود(ما فقط بستر را فراهم میکنیم)

بعد از پرداخت وجه اطلاعات تماس با تیم پشتیبانی مجموعه در اختیار شما قرار خواهد گرفت، و پس از انجام مراحل گفته شده در فایل پی دی اف، ثبت نام شما در دوره تایید خواهد شد.

طی این دوره به شما می آموزیم که چطور با یک الی سه ماه فعالیت مداوم به درآمد ثابت چند میلیونی برسید...

بصورت کاملا تضمینی

دوره فراگیر دو ماهه است و توضیحات شرح داده شده در بالا فقط مربوط به بخش اول و دوم دوره می باشد

و بقیه تکنیک ها و روش ها طی دوره به افراد شرکت کننده آموزش داده خواهد شد.

"بدون داشتن سایت و وبلاگ به درآمدی باورنکردنی خواهی رسید"

همچنین با فرمولی بی نظیر در طی دوره به شما ثابت خواهیم کرد که چطور میتوانید با فعالیتی چند ساعته در روز به راحتی به درآمد ثابت میلیونی برسید

شما بهترین هستید این را باور داشته باشید...

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ شنبه 7 بهمن 1396 ] [ 21:31 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت ادراک

دانلود پاورپوینت ادراک

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 2.6 مگا بایت

تعداد صفحات : 24

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: دانلود پاورپوینت ادراک

دسته: مدیریت رفتار سازمانی- مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:24 اسلاید

طراحی اسلایدهای بسیار زیبا

این فایل شامل پاورپوینت" ادراك" بوده که می تواند به عنوان سمینار(کنفرانس) در کلاس در زمینه درس مدیریت رفتار سازمانی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارزد زیر است:

تعریف ادراك

عواملی كه بر ادارك اثر می گذارد

فراگرد ادراك

فرایندهای فرعی ادراك

استنباط ادراكی

ویژگیهای موثر بر ادراك اجتماعی

خطاهای ادراكی

كاربرد نظریه ادراك

کامیابی فراخود

نظریه اسناد

كاربردهای ویژه فراگرد ادراكی در سازمان

منابع

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ شنبه 7 بهمن 1396 ] [ 21:30 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت نگاهی اجمالی به انگیزش ، تعاریف و نظریه های آن (فصل اول کتاب انتظار عدالت و عدالت د

دانلود پاورپوینت نگاهی اجمالی به انگیزش ، تعاریف و نظریه های آن (فصل اول کتاب انتظار عدالت و عدالت در سازمان رضائیان)

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 1.174 مگا بایت

تعداد صفحات : 13

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: دانلود پاورپوینت نگاهی اجمالی به انگیزش ، تعاریف و نظریه های آن (فصل اول کتاب انتظار عدالت و عدالت در سازمان رضائیان)

دسته: مدیریت رفتار سازمانی- مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:13 اسلاید

طراحی اسلایدهای بسیار زیبا

کتاب عدالت و انتظار عدالت در سازمان(مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته) تالیف دکتر علی رضائیان از جمله منابع مهم درس مدیریت رفتار سازمانی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل پاوروپینت فصل اول این تاب با عنوان " نگاهی اجمالی به انگیزش ، تعاریف و نظریه های آن " بوده که می تواند به عنوان سمینار(کنفرانس) در کلاس در زمینه درس مدیریت رفتار سازمانی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارزد زیر است:

تعریف انگیزش

دیدگاه و تاکید نظریه پردازان به انگیزش

سه دلیل ظهور انگیزش

نظریه های انگیزش

مدل اساسی انگیزش

نظریه های جدید انگیزش

جدول مقایسه ای نظریه های انگیزش و نتایج مورد انتظار

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ شنبه 7 بهمن 1396 ] [ 21:30 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت انتظارعدالت و عدالت در سازمان (کتاب انتظار عدالت و عدالت در سازمان رضائیان)

دانلود پاورپوینت انتظارعدالت و عدالت در سازمان (کتاب انتظار عدالت و عدالت در سازمان رضائیان)

دسته بندی : مدیریت

فرمت فایل : pptx

حجم فایل : 933 کیلو بایت

تعداد صفحات : 23

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

عنوان: دانلود پاورپوینت انتظارعدالت و عدالت در سازمان (کتاب انتظار عدالت و عدالت در سازمان رضائیان)

دسته: مدیریت رفتار سازمانی- مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته

فرمت: پاورپوینت (قابل ویرایش)

تعداد اسلاید:23 اسلاید

طراحی اسلایدهای بسیار زیبا

کتاب انتظارعدالت و عدالت در سازمان (مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته) تالیف دکتر علی رضائیان از جمله منابع مهم درس مدیریت رفتار سازمانی در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد. این فایل شامل پاورپ,ینت فصل اول این ;کتاب با عنوان " انتظارعدالت و عدالت در سازمان " بوده که می تواند به عنوان سمینار(کنفرانس) در کلاس در زمینه درس مدیریت رفتار سازمانی مورد استفاده قرار گیرد. بخشهای عمده این فایل شامل موارزد زیر است:

عدالت

معانی عدل

چهار معنی یا چهار کاربرد برای کلمه عدل عبارت است از :

تصمیمات و رفتارهای مدیریت باید با رعایت حقوق موارد زیر باشد :

عدالت در سازمان

اهمیت رعایت عدالت

انواع عدالت سازمانی

عدالت توزیعی

عدالت رویه ای

تعریف عدالت رویه ای

مدلهای عدالت رویه ای

مدل ابزاری

مدل رابطه ای

عوامل شکل دهنده عدالت رویه ای

نتایج عدالت رویه ای

تشابه عدالت توزیعی و رویه ای

عدالت مراوده ای

خلاصه آثار بی عدالتی مورد انتظار برای سازمانها

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ شنبه 7 بهمن 1396 ] [ 21:30 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقاله هوش مصنوعی ربات

مقاله هوش مصنوعی ربات

دسته بندی : هوش مصنوعی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 68 کیلو بایت

تعداد صفحات : 10

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فهرست مطالب

عنوان......................................................................................................................... صفحه

مقدمه .......................................................................................................................................................................... 1

هوش مصنوعی چیست و هوشمندی به چه معناست .................................................................................. 2

شاخه ها و کاربردهای هوش مصنوعی................................................................................................................ 3

شبکه های عصبی...................................................................................................................................................... 4

روباتیک......................................................................................................................................................................... 4

انجام مسابقات............................................................................................................................................................. 5

سیستم های خبره.................................................................................................................................................... 5

یادگیری ماشین.......................................................................................................................................................... 6

استراتژی های تکاملی............................................................................................................................................... 6

تازه های هوش مصنوعی......................................................................................................................................... 7

لباس های هوشمند.................................................................................................................................................. 7

ساختمان های هوشمند.......................................................................................................................................... 8

سیستم های حمل و نقل هوشمند...................................................................................................................... 8

ربات های نظامی هوشمند...................................................................................................................................... 9

آناتومی ربات های دارای هوش مصنوعی............................................................................................................ 9

منابع........................................................................................................................................................................... 10


مقدمه

آیا بشر قادر خواهد بود موجودی هوشمند همانند خود به وجود آورد؟ آیا زمانی فرا خواهد رسید که روبات‏ها به خانه ما رفت‏وآمد کنند؛ کنار ما بنشینند و با ما به تبادل نظر بپردازند؟چه زمانی رؤیای روبات‏ها به حقیقت خواهد پیوست؟

شاید سؤالاتی این چنین را بتوان زمینه‏ساز ظهور دانشی نوین، با عنوان هوش مصنوعی دانست. نخستین جرقه‏های هوش مصنوعی به سال‏های بعد از جنگ جهانی دوم باز می‏گردد. زمانی که آلن تورینگ در سال ۱۹۵۰م. آزمایشی مبنی بر این که آیا ماشین قادر است با فرآیندهای مغز انسان رقابت نماید، مطرح کرد. سال ۱۹۶۰م. با روی کار آمدن برنامه‏های بازی شطرنج و ساخت اولین روبات‏ها و استفاده از زبان‏های برنامه‏نویسی در اروپا و آمریکا، تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی به جنبه‏های‏انسانی نزدیک‏تر شد.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ شنبه 7 بهمن 1396 ] [ 21:30 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقاله بررسی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان شهرستان ..........درسال 1392

مقاله بررسی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان شهرستان ..........درسال 1392

دسته بندی : علوم تربیتی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 267 کیلو بایت

تعداد صفحات : 28

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه............................................................................................................................................................................. 1

چکیده........................................................................................................................................................................... 3

بیان مسئله................................................................................................................................................................... 4

اهمیت و ضرورت پژوهش ...................................................................................................................................... 5

سوال اصلی................................................................................................................................................................... 6

سوال فرعی................................................................................................................................................................... 6

اهداف پژوهش............................................................................................................................................................. 6

اهداف ویژه ................................................................................................................................................................. 7

پیشینه پژوهش........................................................................................................................................................... 7

روش پژوهش............................................................................................................................................................... 8

ابزار جمع آوری اطلاعات......................................................................................................................................... 8

پرسشنامه...................................................................................................................................................................... 9

معنای اوقات فراغت................................................................................................................................................ 10

انواع اوقات فراغت................................................................................................................................................... 10

بی توجهی به اوقات فراغت و افزایش انحرافات اجتماعی........................................................................... 11

همسالان.................................................................................................................................................................... 12

بحران هویت.............................................................................................................................................................. 12

نابرابریهای اجتماعی................................................................................................................................................ 12

فرهنگ....................................................................................................................................................................... 13

رسانه ها..................................................................................................................................................................... 13

مقایسه استاندراردهای جهانی و ایرانی اوقات فراغت.................................................................................... 14

اوقات فراغت ، آینه فرهنگ جامعه.................................................................................................................... 15

ضرورت برنامه ریزی اوقات فراغت ..................................................................................................................... 16

دیدگاه مردم عادی به مقوله اوقات فراغت........................................................................................................ 17

دیدگاه اسلام در خصوص اوقات فراغت............................................................................................................ 17

تجزیه و تحلیل......................................................................................................................................................... 18

نتیجه گیری و پیشنهادات.................................................................................................................................... 19

محدودیت ها............................................................................................................................................................. 21

منابع............................................................................................................................................................................ 22

مقدمه :

اوقات فراغت فرصت طلایی است كه می توان زمینه مناسبی برای رشدوبالندگی افراد را فراهم آورد به شرط آنكه قدرش را بدانیم و با بی توجهی از كنارش نگذریم . در جوامع اولیه‌ بین کارواوقات فراغت مرز مشخصی وجود نداشت. اوقات فراغت نزدیک‌ترین پیوند را با زندگی معنوی و فرهنگی افراد دارد و و ارتباط آن با حیات معنوی و فرهنگی جامعه نیز تنگاتنگ است چون فرد می‌تواند در اوقات فراغت همان چیزی را که می‌پسندد انجام دهد، شخصیت نهایی خود را بازیابد و آن را ابراز کند. بنابراین قابلیت های فرد غالباً در عرصه اوقات فراغت جلوه گر می‌شود .

بررسی ها نشان می‌دهد درروم باستان فراغت گروهی پدیدة تازه‌ای نبود و برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت توده دراین دوران جزو وظایف سردمداران ، به شمار می‌رفته است. سقوط امپراطوری روم و گسترش مسیحیت روی اوقات فراغت و تفریح، تأثیرات عمیق و ماندگاری گذاشت،‌کلیسا اکثر فعالیتهای تفریحی را به جز آنها که به عبادت و آیین مذهبی مربوط بودند قدغن کرد.کار مورد تمجید قرار گرفت و بیکاری امری اهریمنی قلمداد شد.اما در اواخر قرون وسطا با افول قدرت کلیسای کاتولیک و تجدید حیات انواع هنر ورشد اومانیسم، نگرش مساعد تری به فراغت ایجاد شد .

به عقیدة بسیاری از صاحب نظران فراغت به معنای واقعی آن مربوط به دوران تمدن صنعتی است چرا که در این دوران کار از زندگی خصوصی جدا شد و به کارخانه‌ها انتقال یافت و در نتیجه زمان فراغت و زمان کار از یکدیگر تفکیک شد. از این رو فراغت پدیده ای است کاملاً ‌تازه که با جامعه صنعتی و پدیدة شهر نشینی بوجود آمده و آن را نمی‌توان با بیکاری قرون گذشت مقایسه کرد. اوقات فراغت زمانی است که شخص در آن آنگونه که می‌تواند و می‌خواهد عمل می‌کند و چون عمل او پاسخ به انتظار دیگری نیست پس عمل فراغتی عملی تحمیلی و ‌الزامی نیست و در نتیجه با نوعی طیب خاطر و رضایت انجام می‌شود.

تحقیق حاضرتحقیقی است درخصوص بررسی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان درسال 1392 درشهر پارس آباد ،بدیهی است پژوهش­ فوق خالی ازکم وکاست نیست.امید آن دارم که مورد استفاده همه دانش پژوهان قرار گیرد.

در این جا لازم می دانم از دوستان و یاران عزیز که در تهیه وتدوین پژوهش راهنمایی نموده تقدیرو تشکرمی نمایم .همچنین ازهمسرم که درنگارش پژوهش،مرا یاری نموده قدردانی کرده ؛ واز همه دوستانی که بنحوی درعملیاتی کردن تحقیق،با من همکاری کردندتشکرمی کنم.وسعادت وبهروزی رابرای همه عزیزان آرزومندم.

حضرت امام رضا علیه السلام در زمینه توجه به اوقات فراغت و ضرورت پرداختن به تفریحات سالم، چنین می فرماید:

(( از لذایذ دنیوی، نصیبی برای کامیابی خویش قرار دهید و تمنیات دل را از راه های مشروع به دست آورید. مراقبت کنید در این کار، به مردانگی و شرافتتان آسیب نرسد. تفریح و سرگرمی های لذت بخش، شما را در اداره زندگی یاری می کند و با کمک آن، در امور دنیای خویش، موفق خواهید شد. سرگرمی و تفریح، آدمی را از ملالت کارهای یکنواخت و خسته کننده زندگی می رهاند و برای مدت کوتاهی، بار سنگین مسئولیت را از دوش وی برمی دارد و زنجیرهای وظایف روزمره را به طور موقت از دست و پایش باز می کند)) .

چکیده:

ازآغاززندگی اجتماعی بشراوقات فراغت مورد توجه بوده است.درمصر ویونان قدیم ، فقط طبقات بالاازامكان تفریح و سرگرمی برخورداربودند.یونانیان به اوقات فراغت اهمیت زیادی می دادندازآن برای ورزش ، بازی های قهرمانی ، هنرهایی مانند نقاشی و تمرین سخنوری استفاده می كردند. در عصر جدید و با به وجود آمدن تمدن و زندگی شهری، كوتاه شدن تدریجی زمان كار روزانه، پیدایش مراكز و وسایل گوناگون جدید، اوقات فراغت و چگونگی گذران آن مورد توجه خاص قرار گرفت؛ به گونه ای كه در سال های اخیر عده ای اظهار داشته اند كه اصولااوقات فراغت محصول جوامع صنعتی جدید است؛ چرا كه شرایط واقعی استفاده از اوقات فراغت، در این گونه جوامع آمده است. به عقیدة بسیاری از صاحب نظران فراغت به معنای واقعی آن مربوط به دوران تمدن صنعتی است چرا که در این دوران کار از زندگی خصوصی جدا شد و به کارخانه‌ها انتقال یافت و در نتیجه زمان فراغت و زمان کار از یکدیگر تفکیک شد. از این رو فراغت پدیده ای است کاملاً ‌تازه که با جامعه صنعتی و پدیدة شهر نشینی بوجود آمده و آن را نمی‌توان با بیکاری قرون گذشت مقایسه کرد. اوقات فراغت زمانی است که شخص در آن آنگونه که می‌تواند و می‌خواهد عمل می‌کند و چون عمل او پاسخ به انتظار دیگری نیست پس عمل فراغتی عملی تحمیلی و ‌الزامی نیست و در نتیجه با نوعی طیب خاطر و رضایت انجام می‌شود.

- کلید واژه ها :

اوقات فراغت ، خانواده ، همسالان ، رسانه ، کودک ، نوجوان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ شنبه 7 بهمن 1396 ] [ 21:30 ] [ احمد احمد ]
[ ]

مقاله بررسی چالش های موجود تئاتر خیابانی در استان اردبیل

مقاله بررسی چالش های موجود تئاتر خیابانی در استان اردبیل

دسته بندی : عمومی

فرمت فایل : docx

حجم فایل : 25 کیلو بایت

تعداد صفحات : 14

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

چکیده

در ابتدا مطلب خود را این‌گونه آغاز می‌کنم که نمایش خیابانی، مختص مشرق زمین به نمایش‌هایی اطلاق می‌شود که عده‌ای نمایش را اجرا و مردم آن‌ها را همراهی می‌کردند لازم به ذکر است که نمایش‌های کارناوالی جز این‌گونه نمایشی محسوب می‌شود.

در ایران نیز نمایش خیابانی وجود داشته و ریشه‌ی قدیمی در این خاک دارد همان‌طور که در قدیم انواع آیین‌هایی که در فضای باز اجرا می‌شده لفظ نمایش خیابانی به آن اطلاق می‌شود مثل آیین نوروز، کوسه گردی، آیین تغییر فصل و نقالی، معرکه، شعبده‌بازی، پرده‌داری یا شمایل گردانی و... که لفظ خیابان به اینها اطلاق نمی‌شود، بلکه آن‌ها را نمایش میدانی می‌خوانیم.

در واقع یکی از عوامل مهم تئاتر خیابانی مکان اجراست یعنی خیابان که خود یکی از مشخصه‌های قرن بیستم است و معماری شهری که خود به نوعی بر شیوه اجرایی تئاتر تأثیر خود را می‌گذارد. زنده بودن تئاتر خیابانی به لحاظ در لحظه بودنش است، در تئاتر صحنه‌ای تماشاگر طبق آئین‌ی از پیش تعیین شده حاضر می‌شود، بلیط تهیه کرده، روی صندلی نشسته و تئاتر تماشا می‌کند. اما تماشاگر خیابانی بدون برنامه‌ریزی قبلی به دیدن نمایش می‌رود.

یکی از هنرهای تئاتر خیابانی هنر ارتباط است چرا که تماشاگر خیابانی ضرورتی برای رفتن به سالن تئاتر را حس نمی‌کند و این‌گونه تئاتر بنا به موضوعیت خاصی که دارند و محل اجرا را برمی‌گزینند به زبانی دیگر آنان محل ثابتی ندارند.

تئاتر خیابانی همچنین خالی از جنس ادبیات صحنه‌ای و تا حدودی براساس بداهه شکل می‌گیرد، این شیوه‌ی تئاتری با گرایشات متغیر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه به سرعت همسو می‌شود و سرعت اجرای این تئاتر که منتج به سرعت تأثیر آن بر مخاطب می‌شود از بارزترین خصوصیات این تئاتر است. مثلاً شاهکار امروز شاید برای نسل فردا دیگر نتواند جذابیت ویژه‌ای داشته باشد و اصولاً این تئاترها با جهت‌گیری‌های خاص اجتماعی که دارند به شدت با دوره زمانی خود همسو هستند و با مرتفع شدن آن مسائل، شاید دیگر محلی از اعراب نداشته باشند.

مقدمه

اگر تاریخ را از دیر باز تاکنون مورد بررسی قرار دهیم متوجه می‌شویم که از دوران شکارگری شکل ارتباطی به صورت گروهی بوده است. آنان بر دیواره‌های غار نقش حیوان را می‌کشیدند و با شور و هیجانی خاص به سویش سنگ و نیزه پرتاب می‌کردند تا به قدرتی ذهنی و جسمی برای غلبه کردن به حیوان برسند، و از این طریق شکل عملی ارتباط را به صورت جمعی تجربه می‌کردند.

در ایران نیز بسیاری از آئین‌های طلب باران و مراسمی که برای حفاظت و تضمین محصول خود انجام می‌دادند، نیز از همین ویژگی عمومی ارتباط و نمایش همگانی برخوردار بوده است. به تدریج با گذر زمان، پیشرفت و تکنولوژی و با شکل‌گیری جوامع طبقاتی جدایی میان بازیگر و تماشاگر صورت گرفت و تماشاگر از نقش فعال تنزل یافت و منفعل شد.

در اعصار گوناگون همیشه در هنر تئاتر سعی بر کم کردن یا اضافه کردن عقاید، روش‌ها، امکانات و غیره را به تئاتر داشتند و همگی به این نتیجه رسیدند، تنها یک عنصر است که هیچ‌گاه نمی‌توان آن را کم یا حذب کرد و او وجود زنده انسان "بازیگر" است در فضای تئاتر.

اگر این قضیه را زیر ذره‌بین نگاه خود قرار دهیم، به دریافتی می‌رسیم که تنها خود بازیگر است که می‌تواند در مورد نقش خود به قضاوت بنشیند.

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود

[ شنبه 7 بهمن 1396 ] [ 21:30 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 صفحه بعد

دیگر امکانات