دانلود پاورپوینت بررسی عوامل مؤثر بر بهره وری در سطح خرد

پاورپوینت بررسی عوامل مؤثر بر بهره وری در سطح خرد

پاورپوینت بررسی عوامل مؤثر بر بهره وری در سطح خرد در 44 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات44
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی عوامل مؤثر بر بهره وری در سطح خرد در 44 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx



عنوان: پاورپوینت عوامل مؤثر بر بهره وری در سطح خرد

فرمت: پاورپوینت ( قابل ویرایش )

تعداد اسلاید: 44 اسلاید

دسته: مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت بهره وری نیروی انسانی- مدیریت منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی پیشرفته  )



بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:



عوامل موثر بر بهره وری در سطح خرد

عوامل مربوط به نهاده ها

سرمایه ، کارخانه ، تجهیزات

 فن آوری ودانش فنی

 مواد و انرژی

 طراحی محصول

 انتخاب و استخدام کارکنان

 فنون مدیریتی برای افزایش بهره وری انتصاب های شغلی

عوامل مربوط به ستاده ها

حجم و کیفیت محصول یا خدمات

قیمت قابل رقابت محصول یا خدمات      

مشتریان

نوآورانه بودن طراحی محصول

تحویل به موقع و قابلیت دستیابی به محصول و خدمت در زمان و مکان مناسب

بسته بندی خوب

سیستم های ضمانت و گارانتی

تاثیر محصول در سهم و نفوذ بازار

عوامل مربوط به فرایند

فن آوری

  روش های کار

 توسعه کارخانه و نگهداری و تعمیر تجهیزات

 کارکنان

 شیوه مدیریت سازمان ( سنجش ، ارزشیابی ،برنامه ریزی ،بهبود بهره وری)

خلاصه و نتیجه گیری

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.




توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 16 بهمن 1396 ] [ 10:18 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر بهره وری در سطح کلان

پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر بهره وری در سطح کلان

پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر بهره وری در سطح کلان در 17 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات17
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی عوامل موثر بر بهره وری در سطح کلان در 17 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx



عنوان: پاورپوینت عوامل موثر بر بهره وری در سطح کلان

فرمت: پاورپوینت ( قابل ویرایش )

تعداد اسلاید: 17 اسلاید

دسته: مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت بهره وری نیروی انسانی- مدیریت منابع انسانی و مدیریت منابع انسانی پیشرفته  )



بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:



مقدمه

عوامل مهم در بهبود بهره وری

عوامل موثر در افزایش بهره وری

زیر ساخت ها

دولت

خط مشی های اشتغال زائی

آموزش

خط مشی آموزش و پرورش

پژوهش و توسعه الکترونیک

تعاونی ها

بیمه و تامین اجتماعی

رفاه اجتماعی

بیمه

بهره وری محیط زیست

بهره وری سبز

ابعاد ظرفیت سازی

عوامل محیطی و بهره وری

تغییرات منابع

دولت الکترونیک

فن آوری

خرده نظام فناوری- اقتصادی

خرده نظام آموزشی- پژوهشی

عوامل ساختاری و بهره وری

ارکان اصلی ساختار

ساختار سازمانی

ساختارها

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 16 بهمن 1396 ] [ 10:18 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی ایجاد سازمان استراتژی محور

پاورپوینت بررسی ایجاد سازمان استراتژی محور

پاورپوینت بررسی ایجاد سازمان استراتژی محور در 28 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات28
حجم1 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی ایجاد سازمان استراتژی محور در 28 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx



عنوان: پاورپوینت ایجاد سازمان استراتژی محور

فرمت: پاورپوینت ( قابل ویرایش )

تعداد اسلاید: 28 اسلاید

دسته: مدیریت (ویژه ارائه کلاسی درسهای مدیریت استراتژیک- مدیریت استراتژیک پیشرفته)



بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:



کارت امتیازی متوازن

 استراتژی

 هرم پیاده سازی BSC

 مشکلات پیاده سازی BSC

 عصر صنعتی و دارائیهای مشهود

عصر مبتنی بر دانش پایه و دارائیهای های نامشهود

 نگاه رویکردهای سنتی و BSC به ارزِیابی سازمان

 ویژگیهای سازمانهای استراتژی محور

 اصول سازمانهای استراتژی محور

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 16 بهمن 1396 ] [ 10:18 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت طراحی آموزشی، هدف های آموزشی، و آمادگی برای یادگیری

پاورپوینت طراحی آموزشی، هدف های آموزشی، و آمادگی برای یادگیری

پاورپوینت طراحی آموزشی، هدف های آموزشی، و آمادگی برای یادگیری در 31 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش با مطالب و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات31
حجم4 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیppt
دسته بندیپاورپوینت

توضیحات کامل

پاورپوینت طراحی آموزشی، هدف های آموزشی، و آمادگی برای یادگیری در 31 اسلاید بسیار زیبا و قابل ویرایش با مطالب و قابل ویرایش با فرمت pptx


 


فهرست مطالب :

 

تدریس چیست

طراحی آموزشی چیست

فایده  و اصول مشترک انواع طراحی های آموزشی چیست ؟(جدا از تفاوتهای نظری و کاربردی)

خصوصیات الگوهای طراحی آموزشی

1) الگوی آموزش معلم – محور

2) الگوی آموزش یادگیرنده – محور

الگوی آموزشی معلم محور

طراحی آموزشی یاد گیرنده محور( براساس رویکرد سازنده گرایی)

تفاوت این دو الگو

مراحل الگوی یادگیرنده محور

طراحی در سطوح مختلف آموزشی

رویکرد مطالعه درس

هدفهای آموزشی

تحلیل غایت یا تحلیل هدف کلی

روش تبدیل غایت های کلی پرورشی به هدفهای دقیق آموزشی:

هدفهای آموزشی شناختی

هدف های نهایی، بین راه و ورودی

هدفهای فرایندی وفرآورده ای

استاندارد تحصیلی

دوگونه استاندارد تحصیلی

آماده ساختن یادگیرندگان برای آغاز کردن یادگیری

چگونگی تعیین ویژگی های ورودی

رفع مشکلات کمبود پیشیاز ها : سنجش آغازین

تعیین ویژگی های ورودی عاطفی


تدریس چیست؟

از بررسی مجموعه ی تعاریف ارائه شده  در کتب متفاوت می توان نتیجه گرفت که «تدریس، فعالیتی تعاملی و منظم و هدفمند بین معلم و دانش آموز به منظور تسهیل یادگیری است.»

 عوامل اصلی چنین فعالیتی عبارتند از: طراحی، اجرا و ارزشیابی. طراحی پایه و اساس اصلی این فرآیند است که دو عامل دیگر یعنی اجرا و ارزشیابی بر آن استوار هستند و تحقق مطلوب آنها وابسته به کیفیت طراحی آموزشی است.

هما نطور كه معمار نمیتواند بدون در دست داشتن طرحی اندیشیده، ساختمانی را به اسلوبی اصولی بناكند، معلمان نیز بدون در اختیار داشتن طرح آموزشی علمی و اصولی، نمیتوانند تدریس اثربخش داشته باشند.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 16 بهمن 1396 ] [ 10:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی نظام های پولی بین المللی

پاورپوینت بررسی نظام های پولی بین المللی

پاورپوینت بررسی نظام های پولی بین المللی در 41 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات41
حجم2 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی نظام های پولی بین المللی در 41 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx




عنوان: پاورپوینت نظام های پولی بین المللی

فرمت: پاورپوینت ( قابل ویرایش )

تعداد اسلاید: 41 اسلاید

دسته: مدیریت- حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درسهای بازارهای پول و سرمایه- سازمانهای پولی و مالی بین الملل)



بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:



نظام پولی برتن و ودز

صندوق بین المللی پول IMF
اهداف صندوق بین المللی پول

نمودار سازمانی صندق بین المللی پول

سرمایه صندوق و منابع مالی آن

كمك های مالی

ایران و صندوق بین المللی پول

میزان(SDR) ایران در صندوق بین المللی پول

رابطه صندوق بین المللی پول با بانك جهانی

عضویت در صندوق بین المللی پول

بانك بین المللی ترمیم وتوسعه یا بانك جهانی

اهداف بانک جهانی

نمودار سازمانی بانك جهانی

ارکان و تشکیلات بانک جهانی

اعضا و سهم هریک از آنها

مبنای اعطای وام توسط بانک جهانی

مؤسسات وابسته به بانک جهانی

مؤسسۀ بین المللی توسعه  International Development Association 

اهداف مؤسسه بین المللی توسعه

عضویت در مؤسسه بین المللی توسعه  

شرایط وام دهی مؤسسه بین المللی توسعه

ایران و مؤسسه بین المللی توسعه

شرکت مالی بین المللی 

اهداف شرکت مالی بین المللی

شرایط اعطای تسهیلات شرکت مالی بین المللی

ایران و شرکت مالی بین المللی

حق برداشت مخصوص(SDR )
 ارزش گذاری حق برداشت مخصوص وتحولات آن

نحوه و موارد استفاده از حق برداشت مخصوص

آینده نظام پولی بین الملل

منابع و ماخذ

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 16 بهمن 1396 ] [ 10:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی بانک تسویه بین المللی

پاورپوینت بررسی بانک تسویه بین المللی

پاورپوینت بررسی بانک تسویه بین المللی در 53 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات53
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی بانک تسویه بین المللی در 53 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx




عنوان: پاورپوینت بانک تسویه بین المللی

فرمت: پاورپوینت ( قابل ویرایش )

تعداد اسلاید: 53 اسلاید

دسته: مدیریت- حسابداری (ویژه ارائه کلاسی درس سازمانهای پولی و مالی بین الملل)



بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:



مقدمه

مقر و تشکیلات بانک تسویه بین المللی

چهار ویژگی کار کردی بانک تسویه بین المللی

سه نقش مهم بانک تسویه بین المللی

فعالیتهای بانکی بانک تسویه بین المللی

هیئت مدیره بانک تسویه بین المللی

سرمایه بانک تسویه بین المللی

همایش‎های همكاریهای پولی و مالی بین‎المللی

نام كمیته‎های مرتبط با بانک  تسویه بین المللی و وظایف آنها

كمیته سیستمهای حل اختلاف وپرداخت دستمزد CPSS

كمیته سیستم مالی جهانی CGFS

كمیته بازارها (ارز و طلا)

موسسه تحكیم مالی FSI

همایش تحكیم مالی FSF

انجمن بین‎المللی مدیران بیمه IAIS :

انجمن بین المللی بیمه‎گران سپرده‎ها IADI:

كمیته باسل(بازل-بال)

زیر مجموعه كمیته باسل

بازل 1

بازل 2  

تفاوت اصلی بازل 1 با بازل 2

 ارکان اصلی بازل 2

مبحث اساسی رکن اول باسل 2

ریسک اعتباری (Credit Risk)

ریسک بازار (Market Risk)

ریسک عملیاتی (Operational Risk)

رکن دوم: تجدید نظر مدیریت

سرمایه گذاری تجاری یا بنگاه داری

جلوگیری از سرمایه‌گذاری‌های دوبل و انتشار بحران

آمادگی برای شرایط بحرانی

جلوگیری از پایین آمدن کیفیت تسهیلات

قواعد مربوط به نقدینگی

قواعد مربوط به اهرمی بودن بانک

استرس تست

ریسک عملیاتی

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.



توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 16 بهمن 1396 ] [ 10:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود پاورپوینت بررسی استراتژی (فصل پنجم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه

پاورپوینت بررسی استراتژی (فصل پنجم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد- ویرایش جدید)

پاورپوینت بررسی استراتژی (فصل پنجم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد ویرایش جدید) در 25 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx


مشخصات فایل
تعداد صفحات25
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیpptx
دسته بندیمدیریت

توضیحات کامل

پاورپوینت بررسی استراتژی (فصل پنجم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد- ویرایش جدید) در 25 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx




عنوان: پاورپوینت استراتژی (فصل پنجم کتاب تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی نوشته رابینز ترجمه الوانی و دانایی فرد- ویرایش جدید)

دسته: مدیریت (مدیریت عمومی- مبانی سازمان و مدیریت- اصول مدیریت- تئوری های مدیریت پیشرفته)

فرمت: پاورپوینت(Powerpoint)

تعداد اسلاید: 25 اسلاید



بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:



استراتژی

استراتژی چیست؟

تعیین کننده بودن استراتژی در تعیین ساختار سازمان

نظریه سنتی در مورد استراتژی- ساختار

نظریه چندلر

نظریه معاصر در مورد استراتژی- ساختار

انواع چهار گانه سازمانهای استراتژیك

سازمانهای تدافعی

سازمان های آینده نگر

سازمان های تحلیلگر

سازمانهای انفعالی

طبقه بندی مختلف استراتژی- ساختار

پیوستار محیط- استراتژی

پیش بینی انواع استراتژیها

پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 16 بهمن 1396 ] [ 10:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ادراک بینایی و شنوایی (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ادراک بینایی و شنوایی (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ادراک بینایی و شنوایی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات32
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ادراک بینایی و شنوایی در 32 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد



بخشی از مبانی نظری:



ادراک:

ادراک به معنی شناخت اطلاعات حسی است ، یا مکانیسمی است که بوسیله آن مغز به دور از تحریک حسی به عمل شناختی و مفهوم سازی می پرداز . سازه های[1] مختلفی از ادراک در ناتوانیهای یادگیری معنی و کاربرد یافته اند که از میان آنها مفهوم مسیر ادراکی ، مفهوم نظام های نیمه مختار کارکرد مغز ، ادراک کل و جزء ، ادراک بینایی ، ادراک شنوایی ، ادراک هاپتیک ، ادراک حس به حس ، ادراک شکل و جهت ، و ادراک اجتماعی از اهمیت ویژه ای برخوردا هستند (رهبانفرد،1377) .

مفهوم مسیر ادراکی

تفاوت های زیادی در روش یادگیری کودکان وجود دارد . برخی از آنها از راه گوش بهتر یاد می گیرند ، برخی با نگاه کردن و برخی از طریق لامسه یا با انجام عملی ، یادگیری شان بهتر صورت می گیرد . هر کدام از این راههای یادگیری و دریافت اطلاعات یک مسیر ادراکی [2]، نامیده می شود . بسیاری از کودکانی که مشکلات یادگیری دارند در یکی از این مسیرهای ادراکی نسبت به دیگر مسیرها دارای برتری و آمادگی بیشتری هستند . بعلاوه یک مسیر ادراکی بخصوص ممکن است در تعدادی از کودکان بقدری محبوب باشد که یادگیری از آن طریق برای آنان حاصلی نداشته باشد (وپمن[3] 1968 )

کودکان معمولا دارای یک مسیر ادراکی بهینه[4] هستند . بدین معنی که برخی از کودکان از طریق گوشهای خود و یا با عمل گوش دادن موثر تر یاد میگیرند ( مسیر شنوایی ) ، برخی دیگر از راه چشم هایشان این فراگیری را بهتر صورت می دهند ( مسیر بینایی ) ، تعداد کمی از کودکان نیز هستند که به نظر می رسد از راه لمس یادگیری کارآمدی داشته باشند ( مسیر لمسی ) یا بوسیله احساس عضلانی بهتر یاد می گیرند ( مسیر حس حرکت ) (رهبانفرد،1377) ..


[1] constructs

[2] Perceptual modality

[3] Wepman

[4] optimal

بخشی از تحقیقات انجام شده:



-        شرمن و هافمن (2002)شیوع اختلالات حركتی  چشم را در كودكان مبتلا به ناتوانی یادگیری به ترتیب 96 درصد و 95 درصد گزارش كردند در ضمن هافمن شیوع اختلالات هماهنگی دو طرفه جهت یابی و یك پارچگی بینایی حركتی را به ترتیب 46 از 74 و 81 درصد گزارش كرده اند.

کاظمی(1386) رابطه ی بین آموزش پیش دبستانی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان کلاس اول را مورد مطالعه قرار دادند. از یافته های این پژوهش چنین برمی آید که دانش آموزان طبقه ی پایین و متوسط بهره ی بیشتری از این نوع برنامه ها می برند. هم چنین، یافته ها تفاوت معناداری بین نمرات خواندن دو گروه با آموزش پیش دبستانی و بدون آن را نشان داده اند .

فهرست مطالب:



ادراک:

مفهوم مسیر ادراکی

مفهوم نظام های نمیه مختار

انباشت نظامهای حسی

 از پیام های حسی تا ادراک

حرکت:

رشد حرکتی

فعالیت ادراکی – حرکتی

تئوری های ادراکی - حرکتی

تئوری گتمن : ویژه موتور ( دید حرکتی )

مدل دید حرکتی

تئوری ادراکی ـ حرکتی کپهارت

رشد الگوهای حرکتی

تئوری حرکت آفرینی ( موویژنی ) : بارش

نظریه حرکت آفرینی

تئوری تشکل نظام عصبی : « دُمن و دلاکتو »

ارزیابی و نقد تئوری تشکل نظام عصبی

عقب ماندگی ذهنی

پیشینه تحقیق:

تحقیقات خارجی

تحقیقات داخل کشور

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 16 بهمن 1396 ] [ 10:17 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کلاس (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کلاس (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کلاس در 52 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات52
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش مدیریت کلاس در 52 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد



بخشی از مبانی نظری:



مدیریت در مفهوم کلی و عام آن، به گونه ها و با دیدگاه های متعدد تعریف شده است. به طوری که باید گفت به تعداد نویسندگان این رشته، از مدیریت تعریف به عمل آمده است. با این همه اندیشمندان مدیریت در یک نکته اتفاق نظر دارند و آن، اداره کردن سازمان با استفاده صحیح و منطقی از منابع انسانی و مادی برای رسیدن به هدف سازمان می باشد ( قرائی مقدم، 1382).

از مدیریت تعاریف متعددی ارائه شده است و عمدتاً آن را شامل « برنامه ریزی، سازماندهی، کارگزینی، هدایت و رهبری، کنترل و نظارت » دانسته اند، اما با توجه به تحولات چند ساله اخیر و نظر به اینکه توجه به اخلاقیات و منابع انسانی در مدیریت امروز جایگاه خاصی پیدا کرده است، تعریف زیر برای مدیریت در شرایط حاضر، مناسبتر به نظر می رسد. از نگاه برخی صاحبنظران، مدیریت ترکیبی از علم و هنر برای پدید آوردن محیطی مناسب می باشد که در آن همفکری و همکاری با دیگران به منظور شکل دادن به فرایندی کارساز امکانپذیر می گردد و همچنین طی آن، استفاده بهینه از منابع، برای عرضه خدمات یا کالاهایی قابل رقابت، جهت جلب رضایت متقاضیان آنها، با پرهیز از بروز هرگونه عواقب نامطلوب تحقق می یابد ( رحمان سرشت، 1384 ).

« کیمبل وایلز[1]» در تعریف مدیریت و رهبری آموزشی می گوید: « رهبری آموزشی عبارتست از یاری و مدد به بهبود کار آموزشی و هر عملی که بتواند معلم را یک قدم پیش تر ببرد». همچنین به نظر او نقش مدیر و رهبر آموزشی عبارت است از « حمایت، تقویت، یاری و مساعدت و سرانجام همکاری کردن، نه دستور دادن و هدایت کردن » ( قرائی مقدم، 1382 ).

مدیریت، فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی در برنامه ریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت و کنترل است که برای دستیابی به اهداف سازمانی و بر اساس نظام ارزشی مورد قبول صورت می گیرد. تاکنون تعاریف متعددی برای مدیریت ارائه شده است. برخی از مهمترین تعاریفی که ارائه شده، به قرار زیر است:

-        هنر انجام امور به وسیله دیگران

-        فرایندی که طی آن تصمیم گیری در سازمان ها صورت می پذیرد

-        انجام وظایف برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری، هماهنگی و کنترل

-        علم و هنر هماهنگی کوششها و مساعی اعضای سازمان و استفاده از منابع برای نیل به اهداف سازمانی

بازی کردن نقش رهبر، منبع اطلاعاتی، تصمیم گیرنده و رابط برای اعضای سازمان ( کونتر[2] و همکاران، ترجمه چمران، 1380).


[1] - Kimblle Wiles

[2] - Kounter

بخشی از تحقیقات انجام شده:



آریا پوران و همکاران (1392)، در پژوهشی به بررسی رابطه سبک مدیریت کلاس معلمان با انگیزش و پیشرفت ریاضی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی پرداختند و به این نتیجه رسیدند که بین سبک مدیریت کلاس تعامل گرا و سبک مداخله گر معلمان با پیشرفت ریاضی دانش آموزان رابطه معنی دار وجود دارد. بر اساس نتایج به دست آمده سبک های مدیریت کلاس تعامل گرا و مداخله گر معلمان به عنوان قوی ترین متغیرها برای پیش بینی پیشرفت ریاضی دانش آموزان شناخته شد.

پُلات[1] و همکاران (2013) در پژوهشی به بررسی باور معلمان درباره نظم و انضباط کلاس درس پرداختند. نتایج حاکی از این بود که مدلی که در آن نظم و انضباط کلاسی بر اساس یک قرارداد و با سطح متوسطی از کنترل معلم همراه بود دارای بیشترین ارجحیت از سوی معلمان و مدلی که در آن نظم و انضباط همراه  با سطح بالایی از کنترل معلم بود، از کمترین مقبولیت برخوردار گردید. به لحاظ جنسیتی نیز معلمان مرد تمایل بیشتری در استفاده از قوانین محکم برای ایجاد نظم و انضباط نسبت به معلمان زن از خود نشان دادند.


[1]- Polat

 

فهرست مطالب:


مبانی نظری

تعریف مدیریت

2-1-2 . مدیریت کلاس

2-1-2-1. سبک های مدیریت

2-1-2-2.  سبک مدیریت مداخله گرا

2-1-2-3. سبک مدیریت غیر مداخله گرا

2-1-2-4. سبک مدیریت تعامل گرا

2-2. مبانی تجربی

2-2-1. تحقیقات انجام شده در داخل کشور

2-2-2. تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

منابع


توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 16 بهمن 1396 ] [ 10:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های شخصیت (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های شخصیت (فصل 2)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های شخصیت در 42 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc


مشخصات فایل
تعداد صفحات42
حجم0 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx
دسته بندیمبانی نظری و پیشینه تحقیق علوم اجتماعی

توضیحات کامل

مبانی نظری و پیشینه پژوهش ویژگی های شخصیت در 42 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

 

 

کامل و قابل ویرایش

شامل مبانی نظری و پیشینه تحقیق

شامل منابع داخلی و خارجی

منبع نویسی استاندارد



بخشی از مبانی نظری:



صاحب نظران حوزه شخصیّت و روان شناسی از کلمۀ شخصیّت تعریفهای گوناگونی ارائه داده اند. از نظر ریشه ای، گفته شده است که کلمۀ شخصیّت که معادل کلمۀ Personality انگلیسی است درحقیقت از ریشه لاتین Persona گرفته شده که به معنی نقاب یا ماسکی بود که در یونان و روم قدیم بازیگران تئاتر بر چهره می گذاشتند. این تعبیر تلویحاً اشاره بر این مطلب دارد که شخصیّت هرکس ماسکی است که او بر چهرۀ خود می زند تا وجه تمیز او از دیگران باشد.

هیلگارد» (Hilgard) شخصیت را «الگوهای رفتار و شیوه‌های تفکر که نحوه سازگاری شخص را با محیط تعیین می‌کند تعریف کرده است در حالی که برخی دیگر «شخصیت» را به ویژگیهای «پایدار فرد» نسبت داده و آن را بصورت مجموعه ویژگیهایی که با ثبات و پایداری داشتن مشخص هستند و باعث پیش بینی رفتار فرد می‌شوندتعریف می‌کنند.

شخصیت به همه خصلتها و ویژگیهایی اطلاق می‌شود که معرف رفتار یک شخص است، از جمله می‌توان این خصلتها را شامل اندیشه ، احساسات ، ادراک شخص از خود ، وجهه نظرها ، طرز فکر و بسیاری عادات دانست. اصطلاح ویژگی شخصیتی به جنبه خاصی از کل شخصیت آدمی اطلاق می‌شود (شولتز،1384).

شخصیت از دیدگاه مردم: واژه «شخصیت» در زبان روزمره مردم معانی گوناگونی دارد. یکی از معانی آن مربوط به هر نوع صفت اخلاقی یا برجسته است که سبب تمایز و برتری فردی نسبت به افراد دیگر می‌شود مثلا وقتی گفته نمی‌شود «او با شخصیت است. »یعنی «او» فردی با ویژگیهایی است که می‌تواند افراد دیگر را با «کارآیی و جاذبه اجتماعی خود» تحت تأثیر قرار دهد. در درسهایی که با عنوان پرورش شخصیت تبلیغ و دایر می‌شود، سعی بر این است که به افراد مهارتهای اجتماعی بخصوصی یاد داده ، وضع ظاهر و شیوه سخن گفتن را بهبود بخشند با آنها واکنش مطبوعی در دیگران ایجاد کنند همچنین در برابر این کلمه ، کلمه «بی‌شخصیت» قرار دارد که به معنی داشتن «ویژگیهای منفی» است که البته به هم دیگران راتحت تاثیر قرار می دهد اما در جهت منفی. شخصیت از دیدگاه روانشناسی: دیدگاه روانشناسی در مورد «شخصیت» چیزی متفاوت از دیدگاههای «مردم و جامعه» است در روانشناسی افراد به گروههای «با شخصیت و بی‌شخصیت» یا«شخصیت خوب و شخصیت بد» تقسیم نمی‌شوند؛ بلکه از نظر این علم همه افراد دارای «شخصیت» هستند که باید به صورت «علمی» مورد مطالعه قرار گیرد این دیدگاه به شخصیت و انسان» باعث پیدایش نظریه‌های متعددی از جمله : «نظریه روانکاوی کلاسیک ،نظریه روانکاوی نوین ،نظریه انسان گرایی، نظریه شناختی  ، نظریه یادگیری اجتماعی  و …  در حوزه مطالعه این گرایش از علم روانشناسی شده است(کریمی،1386).



بخشی از تحقیقات انجام شده:


        اژه ای و همکاران (1390) در پژوهشی به بررسی رابطه ویژگیهای شخصیت با خودگزارش دهی تقلب تحصیلی در دانش آموزان دبیرستانی پرداخته است. یافته های این تحقیق که از 302 نفر از دانش آموزان دبیرستانی شهر تهران بدست آمده نشان می دهد؛ دو عامل شخصیتی وظیفه شناسی و توافق با خود گزارش دهی تقلب تحصیلی همبستگی منفی دارند. بقیه مولفه های شخصیت همبستگی مثبتی را دارا هستند.

کیم و همکاران (2013) در پژوهشی به بررسی تاثیر شخصیت و افسردگی بر کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به هموفیلی شدید در کره جنوبی پرداخته است. هدف این تحقیق بررسی تاثیر متغیرهای روانی اجتماعی از جمله افسردگی و شخصیت بر کیفیت زندگی بیماران مبتلا به هموفیلی شدید بوده است. یافته های این تحقیق که از 46 بیمار مبتلا به هموفیلی بدست آمده  نشان داد بعد سازگاری ویژگی های شخصیت با بعد سلامت جسمانی همبستگی مثبت و معناداری را دارد، بعد آزاد اندیشی (انعطاف پذیری) با بعد روانی و اجتماعی کیفیت زندگی رابطه و همبستگی مثبتی دارد. بعد روانژندی با ابعاد کیفیت زندگی همبستگی منفی دارد. در مجموع یافته های تحقیق مذکور حاکی از آنست که ویژگیهای شخصیت و افسردگی تاثیر زیادی بر کیفیت زندگی مستقل از وضعیت فیزیکی دارند.

 

فهرست مطالب:


تعریف شخصیت:

2-6- ویژگیهای شخصیت:

 2-7-  شکل گیری شخصیت:

2-8- ماهیت شخصیت:

2-9- شخصیت شناس:

2-10- معرفتهای سه ‏گانه شخصیت شناس:

2-11- هسته و پوسته شخصیت:

2-12- روان شناسی رشد شخصیّت:

2-13-اختلافات شخصیّت:

2-14- نظریه‌های شخصیت:

2-14-1- نظریه‌های بیولوژیک :

2-14-2- نظریه‌های رفتاری:

2-14-3- نظریه‌های روان پویشی:

2-14-4- نظریه‌های انسان‌گرایانه :

2-15-  شخصیت سالم از دیدگاه مکاتب مختلف روانشناسی

2-15-1- مکتب روانکاوی:

2-15-2- روان شناسی فردی آدلر:

2-15-3- مکتب روانشناسی اریک اریکسون:

2-15-4- مکتب انسان گرایی کارل راجرز:

2-15-5- مکتب رفتارگرایی بی . اف . اسکینر:

2-15-6- مکتب شناختی ویلیام گلاسر:

2-15-7- مکتب هستی گرایی ویکتور فرانکل:

2-16- نظریه های شخصیّت:

2-16-1-  نظریّه های شناختی شخصیّت:

2-16-2-.نظریه های تیپ شناختی شخصیّت:

2-17- نظریه های شخصیت فروید(سطوح شخصیت):

2-17-1- غرایز :

2-17-2- اضطراب :

2-17-3- مکانیزم های دفاعی:

2-18- نظریه های شخصیت یونگ :

2-19-  نظریه های بشردوستان (انسان گرایانه) مازلو:

2-20- نظریه ویژگی های شخصیت:

2-20-1-  نظریه گوردون آلپورت:

2-20-2- نظریه شخصیت ریموند کاتل:

2-20-3-  نظریه سه بعد شخصیت آیزنک:

2-21- ارزیابی نظریه ویژگی های شخصیت:

تحقیقات مربوط به ویژگیهای شخصیت (داخلی و خارجی)

منابع





توضیحات بیشتر و دانلود



صدور پیش فاکتور، پرداخت آنلاین و دانلود
[ دوشنبه 16 بهمن 1396 ] [ 10:16 ] [ احمد احمد ]
[ ]
صفحه قبل 1 ... 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182 183 184 185 186 187 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 245 246 247 248 249 250 251 252 253 254 255 256 257 258 259 260 261 262 263 264 265 266 267 268 269 270 271 272 273 274 275 276 277 278 279 280 281 282 283 284 285 286 287 288 289 290 291 292 293 294 295 296 297 298 299 300 301 302 303 304 305 306 307 308 309 310 311 312 313 314 315 316 317 318 319 320 321 322 323 324 325 326 327 328 329 330 331 332 333 334 335 336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407 408 409 410 411 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 432 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 453 454 455 456 457 458 459 460 461 462 463 464 465 466 467 468 469 470 471 472 473 474 475 476 477 478 479 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 500 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513 514 515 516 517 518 519 520 521 522 523 524 525 526 527 528 529 530 531 532 533 534 535 536 537 538 539 540 541 542 543 544 545 546 547 548 549 550 551 552 553 554 555 556 557 558 559 560 561 562 563 564 565 566 567 568 569 570 571 572 573 574 575 576 577 578 579 580 581 582 583 584 585 586 587 588 589 590 591 592 593 594 595 596 597 598 599 600 601 602 603 604 605 606 607 608 609 610 611 612 613 614 615 616 617 618 619 620 621 622 623 624 625 626 627 628 629 630 631 632 633 634 635 636 637 638 639 640 641 642 643 644 645 646 647 648 649 650 651 652 653 654 655 656 657 658 659 660 661 662 663 664 665 666 667 668 669 670 671 672 673 674 675 676 677 678 679 680 681 682 683 684 685 686 687 688 689 690 691 692 693 694 695 696 697 698 699 700 701 702 703 704 705 706 707 708 709 710 711 712 713 714 715 716 717 718 719 720 721 722 723 724 725 726 727 728 729 730 731 732 733 734 735 736 737 738 739 740 741 742 743 744 745 746 747 748 749 750 751 752 753 754 755 756 757 758 759 760 761 762 763 764 765 766 767 768 769 770 771 772 773 774 775 776 777 778 779 780 781 782 783 784 785 786 787 788 789 790 791 792 793 794 795 796 797 798 799 800 801 802 803 804 805 806 807 808 809 810 811 812 813 814 815 816 817 818 819 820 821 822 823 824 825 826 827 828 829 830 831 832 833 834 835 836 837 838 صفحه بعد

دیگر امکانات